Dinsdale Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg er nok eksepsjonelt rææva til å være en warrior, det skal sies. Problemet er at jeg får bank hele tiden. Det er første gang jeg prøver og en dame slammer meg igjen og igjen. Treffer jeg henne bare når det spruter blod? Isåfall har jeg kanskje fått inn 3 slag på en time. Så hvordan slåss på arena? Har lest at alle sier det er så enkelt. Spiller på den vanskelighetsgraden som spillet startet med. Så er det bare jeg som....er rævva her? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 du kan se på livene til fienden hvor mye du har skadet den (rundt siktet ditt) ellers er det vel bare å slå seg fram. jeg eier ikke en warrior, men mekka arena enkelt med en archer.(aaaaaaltfor enkelt) Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ja blir en del enklere som archer/mage siden du bare kan løpe rundt og holde deg unna og skyte. Har ingen erfaring som warrior selv om jeg til tider har prøvd å tatt frem sverd og skjold men har ikke trent block skillsen så blir drept rimelig fort da. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Advarsel: noen spoilere. Jeg for min del er i ferd med å gi opp mitt første forsøk på en character. Tenkte jeg skulle prøve en woodelf bard, som jeg så for meg var en god miks av thief, warrior og trader. Det er det nok, men det eneste som funker bra hos meg er speechcraft, så jeg får all den infoen jeg måtte ønske. Problemet er bare at warrior-biten ikke funker så bra. Tenkte jeg skulle følge main quest en liten stund, kom til første oblivion gate som level 6, ikke noe spes armour eller våpen (steel longsword, leather armour fra topp til tå). De demonene som skyter ildkuler var ikke noe problem, heller ikke bueskytterene. Derimot var de demonene som lignet mest på en velociraptor særs problematiske. Selv effektiv blokking var ikke nok til å hindre at HP forsvant i et alarmerende tempo. Så nå tror jeg at jeg skal begynne på nytt og satse på en battlemage. Tror det skal passe meg bra, fikser ikke snikingen i oblivion helt. Kan kjempe med sverd og skjold, samt bruke destruction magic for avstandsangrep. Tror også jeg skal velge noe annet enn woodelf. Arenaen har jeg ikke turt å prøve meg på. Tror jeg kommer til å få grisebank... Men jeg tror ikke det er du som er rævva, det kan være at det finnes en type character som ville passet deg bedre. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 spiller som warrior med ebony armor og ebony longsword, og jeg syntes det er ganske enkelt. Holder inne block til fienden slår meg, så denger jeg han 2-3 ganger før jeg trekker meg litt tilbake og blocker igjen. Nå gjennstår bare en fight før jeg er grand champion, tenker jeg tar den før jeg legger meg Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er battlemage, synes Arena var alt for lett Sende et par ildkuler med en gang portene går ned så et par slag med sverd og de fleste var døde uten de alt for store problemene.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 du kan se på livene til fienden hvor mye du har skadet den (rundt siktet ditt) 5829499[/snapback] hmm? jeg har bare et kryss uansett jeg? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg tror jeg vet hvilken du er på! Sleit no jævli med hu dama selv, kluet er at du må komme på sia eller bak hun... Der kan hun ikke blokke og hun mister liv relativt fort når du får inn slag bakfra! Det høres kanskje litt vanskelig men den slegga hun bruker er såpass tung så etter hun har slått deg en gang så blokker du slaget så når slegga er på vei opp igjen sjapper du deg med å få inn noen slag på sia av hu, dermed mister hu balansen og da kan du lett få inn noen til bak! Men jeg greide det fortsatt ikke så jeg feigan ut og skrudde den vanskelighets graden Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Så nå tror jeg at jeg skal begynne på nytt og satse på en battlemage. Tror det skal passe meg bra, fikser ikke snikingen i oblivion helt. Kan kjempe med sverd og skjold, samt bruke destruction magic for avstandsangrep. Tror også jeg skal velge noe annet enn woodelf. 5829565[/snapback] du må i hvert fall få Conjuration opp til 100, ingenting er som de sinnsyke krigerne man kan framkalle på det nivået de takler de fleste slag alene, og jeg kan bare loote kister og lik imens Lenke til kommentar
Whalecore Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Syns ikke Arenaen var så veldig vanskelig jeg. Breton Monken min som stort sett bruker Hand to Hand, Conjuration, og Restoration klarte seg greit nok, sleit litt med de veldig aggressive folka, men ellers gikk det greit, på middels vankselighetsgrad (den spillet begynner med). Jeg starta nylig en Nord Warrior, klarte meg fint med han òg, bruker hammer/heavy armor. Ingen av karakterene hadde über gear mens jeg var der heller, så jeg skjønner egentlig ikke problemet. Taktikken med Monken min var at jeg begynte med en pil (ofte med gift på, giften kom ann på hvilken fiende det var), deretter summona jeg en Zombie til hjelp, og spillte defansivt. Blocking med bare hendene gjør vondt, så jeg prøvde å dodge så mye som mulig. Selvsagt så hadde det litt å si hva jeg slåss mot, hvis det for eksempel var en kjapp liten fyr med pil og bue så svarte jeg med samme medisin, og sendte piler tilbake, imens Zombien min (som brukte minst tre minutter på å komme frem) slo på han. Kanskje du må planlegge slagene litt bedre? Bruke potions og gift oftere? Sånne småting hjelper. Lykke til. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 heh...synes ikke arena var særlig vanskelig. Starta på lvl2, ble lvl3 mens jeg holdt på. (Har bare crap gear ^^) Tok meg ca 1 time å bli grand champion (Har en custom class som er en slags thief/rogue.) Lenke til kommentar
Avean Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Tror nok dette varierer mellom PC og Xbox360 gitt. Arena er ikke ENKELT når det er default vanskelighetsgrad. Setter jeg ned den kan jeg lett drepe en person på 1 slag. Har kommet meg til Grand Champion men han bare står der og vil at jeg skal drepe han. Aner ikke hva jeg skal gjøre... jeg kan ikke drepe en forsvarsløs fyr siden da får jeg Murder på rullebladet mitt. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hadde samme problemet på rundt level 8-9 klarte ikke drepe noe særlig, kom vel til den første gruppen med 3 stk etter mye om og men.. Grunnen til at jeg ikke klarte det var at jeg hadde dårlig gear i forhold til level ! det er dette som avgjør. Kom tilbake som level 16 knuste resten uten å miste halv helse.. Å skru ned vansklighetsgraden som noen gjør er forferdelig lamt =) Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Stealth/Camouflage + Marksman, sier ikke mere... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Her er forskjellen. Noen har vært heldig med valg av ferdigheter og måten de brukte dem på (hvilket bestemmer fordelingen av bonusattributter), mens noen vet hvordan dette funker og er oppmerksom på det. Resultatet blir noenlunde det samme. Andre er ikke fullt så heldige, eller vet rett og slett ikke (nok) om hvordan systemet fungerer. Problemet er at gjør man det helt feil, så ender man opp med at verden går opp level (får mer makt) raskere enn man gjør selv. Eks. fra egen erfaring: Level 1: En goblin dør med 2 stk Flare. Level 11: Det behøves en lang tirade med ildkuler, lyn og/eller snøballer for å drepe én eneste goblin. Denne skaleringen er positivt for noen, fordi man alltid får en utfordring. For andre slår det fullstendig galt ut når man finner seg selv i en situasjon hvor man rett og slett blir forbikjørt av det meste. Siden noen synes arenaen er lett, mens for andre kan det virke umulig å slå alle, konkluderer jeg med at dette er årsaken. Selvfølgelig har strategi og taktikk også mye å si, bare for å nevnt det, så ingen tror jeg skylder blindt på det jeg sier. Beklager å ødelegge moroa, men hvis det er tilfelle det som jeg sier, og det har gått langt nok, er det godt mulig du må starte på nytt. Men jeg garanterer ingen av delene, bare sier det er en mulighet. Ingen flaming, takk. Endret 2. april 2006 av TrondH86 Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Skaff deg bedre våpen, bedre armour, healing potions (evt. healing spells) og hammere! Sørg for at våpen og armour alltid er på topp, nytter ikke å sloss med knekte sverd Jeg syntes også arenaen var vanskelig i begynnelsen (før level 10). Etter det gitt alt meget greit, bare lær deg å blokkere. De fleste kampene foregår egentlig slik for min del: blokk -> vent til motstanderen slår -> powerattack. Lenke til kommentar
Berengal Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Min custom battlemageiske fyr går gjennom arenaen uten problem av noko slag. Når kampen begynner tar eg lyn som tar 10 dmg per sekund i 5 sek, byter so til touch spell som tar 20 dmg kvar av fire, frost og shock, blocker fyrste chargen, power attack tilbake meg tungt enchanta sverd, touch spellen og motstandaren er som oftast dø. Må bemerkast at både sverdet og magiane mine er ganske kraftige for levelen min. Sverdet blei enchanta med grand soul med vekt på kraft, ikkje charges, og kvar av magiane tar over ein tredjedel av manaen min. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 En kjekk liten ting kan være å få tilgang til Arcane University slik at du kan lage deg en Staff of paralyze. Med den fikser man arenaen glatt. Lenke til kommentar
Hanza Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 vanskelighetsgraden har veldig mykje å sei, i arenaen (som warrior) hadde eg litt problemer med vankelighetsgraden som spelet starta på. Så tok eg den littegrann ned, og då vannt eg lett mot alle utan å mista meir enn halve livet :S Trur de som klare arenaen lett har skrudd ned vansklelighetsgraden ja! Og den burde ikkje gjera så stor forskjell, gjekk frå å bli drept på 5-6 slag til å vinna med halve livet igjenn! Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 har aldri rørt den vansklighetsgraden , er warrior og hadde 30% helse etter de tre siste... Brukte bare restore fatigue pots i de fleste kampene. De er utstyr og skill level som avgjør! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå