Gå til innhold

Xbox 360 og grafikk ytelse i fremtiden...


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

Lenke til kommentar
En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer  :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

5834762[/snapback]

 

Ingen svindyr PC i dag vil kunne spille et cutting-edge-spill om 6 år...

Lenke til kommentar
En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer  :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

5834762[/snapback]

 

Ingen svindyr PC i dag vil kunne spille et cutting-edge-spill om 6 år...

5834779[/snapback]

 

En konsoll vil heller ikke kunne kjøre et cutting edge spill om 6 år. Faktisk tror jeg dagens next gen konsoller kan sakke akterut allerede om et års tid, når utviklere begynner å implementere fysikk der man trenger egen fysikkprosessor ala Ageia sin Physx prosessor. Dette er noe konsollene mangler.

Lenke til kommentar
den vill nok komme til og kjøre Cryengine2 temelig bra, hvis ikke bedre enn en pc.

5831135[/snapback]

 

Crysis kommer ikke på 360...

5831396[/snapback]

 

Ifølge gamereactor skal det komme til 360 og PS3

5832071[/snapback]

CryTek har ikke annonsert noe til konsollene ennå. Til nå er Crysis eksklusivt til PC.

5832120[/snapback]

 

 

Mener å ha lest en plass at Crysis kommer til Xbox 360/PS3 også? Men at det var noen andre som laget det enn de som lager det til PC siden de fokuserte fullt å helt på det? Eller er det bare jeg som har drømt nå igjen? :hmm:

Lenke til kommentar
En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer  :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

5834762[/snapback]

 

Ingen svindyr PC i dag vil kunne spille et cutting-edge-spill om 6 år...

5834779[/snapback]

 

En konsoll vil heller ikke kunne kjøre et cutting edge spill om 6 år. Faktisk tror jeg dagens next gen konsoller kan sakke akterut allerede om et års tid, når utviklere begynner å implementere fysikk der man trenger egen fysikkprosessor ala Ageia sin Physx prosessor. Dette er noe konsollene mangler.

5834979[/snapback]

 

Kanskje ikke cutting-edge, men når det gjelder teknologi vil en konsoll klare gjennomsnitt om 6 år. En dyr PC vil klare maksimalt 3 år, og vil begynne å vise svakhetstegn allerede etter 2.

 

EDIT: Konsoller har som regel alltid vært sterkest (med et par unntak fra 8- og 16-bits-perioden), PS1 (som kom i 1994) klarte 16,77 millioner farger, det gjorde de færreste PC-er, i tillegg hadde den støtte for spcular- og bump mapping.

 

PS1 begynte allikevel å vise sine tekniske begrensninger rett før PS2 kom, pga. at den ikke støttet anti-aliasing, eller teksturfiltrering.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer  :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

5834762[/snapback]

 

Ingen svindyr PC i dag vil kunne spille et cutting-edge-spill om 6 år...

5834779[/snapback]

 

En konsoll vil heller ikke kunne kjøre et cutting edge spill om 6 år. Faktisk tror jeg dagens next gen konsoller kan sakke akterut allerede om et års tid, når utviklere begynner å implementere fysikk der man trenger egen fysikkprosessor ala Ageia sin Physx prosessor. Dette er noe konsollene mangler.

5834979[/snapback]

 

Kanskje ikke cutting-edge, men når det gjelder teknologi vil en konsoll klare gjennomsnitt om 6 år. En dyr PC vil klare maksimalt 3 år, og vil begynne å vise svakhetstegn allerede etter 2.

 

EDIT: Konsoller har som regel alltid vært sterkest (med et par unntak fra 8- og 16-bits-perioden), PS1 (som kom i 1994) klarte 16,77 millioner farger, det gjorde de færreste PC-er, i tillegg hadde den støtte for spcular- og bump mapping.

 

PS1 begynte allikevel å vise sine tekniske begrensninger rett før PS2 kom, pga. at den ikke støttet anti-aliasing, eller teksturfiltrering.

5835192[/snapback]

 

PS1 bump/spec-mapping?? det må du komme med beviser for. PS1 hadde ikke bilinear filtering engang...

 

Kan ikke huske å ha sett bumpmapping på ps2 engang jeg..

Lenke til kommentar
En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer  :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

5834762[/snapback]

 

Ingen svindyr PC i dag vil kunne spille et cutting-edge-spill om 6 år...

5834779[/snapback]

 

En konsoll vil heller ikke kunne kjøre et cutting edge spill om 6 år. Faktisk tror jeg dagens next gen konsoller kan sakke akterut allerede om et års tid, når utviklere begynner å implementere fysikk der man trenger egen fysikkprosessor ala Ageia sin Physx prosessor. Dette er noe konsollene mangler.

5834979[/snapback]

 

Kanskje ikke cutting-edge, men når det gjelder teknologi vil en konsoll klare gjennomsnitt om 6 år. En dyr PC vil klare maksimalt 3 år, og vil begynne å vise svakhetstegn allerede etter 2.

 

EDIT: Konsoller har som regel alltid vært sterkest (med et par unntak fra 8- og 16-bits-perioden), PS1 (som kom i 1994) klarte 16,77 millioner farger, det gjorde de færreste PC-er, i tillegg hadde den støtte for spcular- og bump mapping.

 

PS1 begynte allikevel å vise sine tekniske begrensninger rett før PS2 kom, pga. at den ikke støttet anti-aliasing, eller teksturfiltrering.

5835192[/snapback]

 

PS1 bump/spec-mapping?? det må du komme med beviser for. PS1 hadde ikke bilinear filtering engang...

 

Kan ikke huske å ha sett bumpmapping på ps2 engang jeg..

5835329[/snapback]

 

Som jeg sa: Den hadde ikke teksturfiltrering. Spill som GT2 og NFS: Porsche benyttet seg av spec. mapping. Vet om flere spill på PS2 som benytter seg av bump mapping, bl.a. Burnout Revenge.

 

Både Tomb Raider 4 og Thief (vet ikke om Thief var tilgjengelig på PS) benyttet seg av bump mapping. Bump mapping-teknologien stammer fra 1978, er usikker på hvilket år spec. mapping ble oppfunnet.

Lenke til kommentar
En topp pc vil bestandig ligge foran en konsoll. Men den vil jo også kost betydelig mer  :cry: Konsoll: Topp grafikk (For en periode) for en billig penge. Pc, bestandig topp grafikk (Hvis du vil) til en dyr penge.

 

Killzone 2 traileren er en prerendret cg film. Det finnes overhode ingen mulighet til å kjøre slike polygon og particle density verdier på en konsoll/pc i realtime per dags dato.

5834762[/snapback]

 

Ingen svindyr PC i dag vil kunne spille et cutting-edge-spill om 6 år...

5834779[/snapback]

 

En konsoll vil heller ikke kunne kjøre et cutting edge spill om 6 år. Faktisk tror jeg dagens next gen konsoller kan sakke akterut allerede om et års tid, når utviklere begynner å implementere fysikk der man trenger egen fysikkprosessor ala Ageia sin Physx prosessor. Dette er noe konsollene mangler.

5834979[/snapback]

 

Kanskje ikke cutting-edge, men når det gjelder teknologi vil en konsoll klare gjennomsnitt om 6 år. En dyr PC vil klare maksimalt 3 år, og vil begynne å vise svakhetstegn allerede etter 2.

 

EDIT: Konsoller har som regel alltid vært sterkest (med et par unntak fra 8- og 16-bits-perioden), PS1 (som kom i 1994) klarte 16,77 millioner farger, det gjorde de færreste PC-er, i tillegg hadde den støtte for spcular- og bump mapping.

 

PS1 begynte allikevel å vise sine tekniske begrensninger rett før PS2 kom, pga. at den ikke støttet anti-aliasing, eller teksturfiltrering.

5835192[/snapback]

 

PS1 bump/spec-mapping?? det må du komme med beviser for. PS1 hadde ikke bilinear filtering engang...

 

Kan ikke huske å ha sett bumpmapping på ps2 engang jeg..

5835329[/snapback]

 

Som jeg sa: Den hadde ikke teksturfiltrering. Spill som GT2 og NFS: Porsche benyttet seg av spec. mapping. Vet om flere spill på PS2 som benytter seg av bump mapping, bl.a. Burnout Revenge.

 

Både Tomb Raider 4 og Thief (vet ikke om Thief var tilgjengelig på PS) benyttet seg av bump mapping. Bump mapping-teknologien stammer fra 1978, er usikker på hvilket år spec. mapping ble oppfunnet.

5835382[/snapback]

 

Tror fortsatt ikke på at PS1 versionen av Tomb Raider 4 hadde bump mapping..

Lenke til kommentar

Skjermkortet til PS3 vil jo være et kort med spesifikasjoner nesten helt likt som Geforce 7800GTX 512MB. eneste forskjellen er 256MB XDR RAM, men vet ikke hva den ram'en vil si for totalytelsen. utenom det er kortene nesten identiske.

 

Men nå som 7900GTX og etterhvert G80 vil komme er jo dette kortet allerede en generasjon gammel.

 

Microsoft og Sony kunne godt begge ha satset på en sen 2006 release av konsollene. da ville vi bl.a hatt GDDR4 RAM i maskinene, DirectX10 spesifikasjoner og mere.

Da kunne vi ha pratet om skikkelig next-gen. GDDR3 har vi hatt i over 2 år nå.

dem kunne ha tima lanseringen til disse nyte teknologiene hadde kommet.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Skjermkortet til PS3 vil jo være et kort med spesifikasjoner nesten helt likt som Geforce 7800GTX 512MB. eneste forskjellen er 256MB XDR RAM, men vet ikke hva dem ram'en vil si for totalytelsen. utenom det er kortene nesten identiske.

 

Men nå som 7900GTX og etterhvert G80 vil komme er jo dette kortet allerede en generasjon gammel.

 

Microsoft og Sony kunne godt begge ha satset på en sen 2006 release av konsollene. da ville vi bl.a hatt GDDR4 RAM i maskinene, DirectX10 spesifikasjoner og mere.

Da kunne vi ha pratet om skikkelig next-gen. GDDR3 har vi hatt i over 2 år nå, og dem kunne ha tima lanseringen til disse nyte teknologiene hadde kommet.

5835683[/snapback]

 

Vel utviklingstiden på konsoller er flere år, ikke månder, er ikke bare slenge inn DX10støtte og gddr4 noen måneder før release.

Lenke til kommentar
Skjermkortet til PS3 vil jo være et kort med spesifikasjoner nesten helt likt som Geforce 7800GTX 512MB. eneste forskjellen er 256MB XDR RAM, men vet ikke hva dem ram'en vil si for totalytelsen. utenom det er kortene nesten identiske.

 

Men nå som 7900GTX og etterhvert G80 vil komme er jo dette kortet allerede en generasjon gammel.

 

Microsoft og Sony kunne godt begge ha satset på en sen 2006 release av konsollene. da ville vi bl.a hatt GDDR4 RAM i maskinene, DirectX10 spesifikasjoner og mere.

Da kunne vi ha pratet om skikkelig next-gen. GDDR3 har vi hatt i over 2 år nå, og dem kunne ha tima lanseringen til disse nyte teknologiene hadde kommet.

5835683[/snapback]

 

Vel utviklingstiden på konsoller er flere år, ikke månder, er ikke bare slenge inn DX10støtte og gddr4 noen måneder før release.

5835708[/snapback]

 

Vi vil nok se både DirectX10 støtte og GDDR4 til sommeren. skulle ikke G80 lanseres i juli eller nærme der?.

Dem kunne fint ha klart en lansering til julehandelen da.

 

Vet godt at det "alltid kommer noe nytt", men dem kunne ha prøvd å time det til samme året man har et teknologiskifte, f.eks GDDR4.

Er såklart ikke bare RAM'en som teller, men man ville helt klart ha sett en god del bedre grafikk. DirectX9 som skjermkortene bruker har vært på markedet lenge.

Lenke til kommentar

Utvikling av konsoll tar lang tid ja. Når man snakker om å pushe konsoller for hva de er gode for, tror jeg ingen her, med hånden på hjertet, hadde trodd at det noen gang skulle komme et spill som BLACK til PS2. Det ser dømrade bra ut på så dårlig hardware. BLACK-temaet har også fortalt at BLACK ble påbegynt januar 2005.

 

Vi snakker om verktøyet som optimaliseres. Med nextgen-konsoller får man i tillegg oppløsningen, og da tror jeg vi snakker om imponerende og sinnsyke titler om f.eks 4 år.

Lenke til kommentar
Skjermkortet til PS3 vil jo være et kort med spesifikasjoner nesten helt likt som Geforce 7800GTX 512MB. eneste forskjellen er 256MB XDR RAM, men vet ikke hva dem ram'en vil si for totalytelsen. utenom det er kortene nesten identiske.

 

Men nå som 7900GTX og etterhvert G80 vil komme er jo dette kortet allerede en generasjon gammel.

 

Microsoft og Sony kunne godt begge ha satset på en sen 2006 release av konsollene. da ville vi bl.a hatt GDDR4 RAM i maskinene, DirectX10 spesifikasjoner og mere.

Da kunne vi ha pratet om skikkelig next-gen. GDDR3 har vi hatt i over 2 år nå, og dem kunne ha tima lanseringen til disse nyte teknologiene hadde kommet.

5835683[/snapback]

 

Vel utviklingstiden på konsoller er flere år, ikke månder, er ikke bare slenge inn DX10støtte og gddr4 noen måneder før release.

5835708[/snapback]

 

Vi vil nok se både DirectX10 støtte og GDDR4 til sommeren. skulle ikke G80 lanseres i juli eller nærme der?.

Dem kunne fint ha klart en lansering til julehandelen da.

 

Vet godt at det "alltid kommer noe nytt", men dem kunne ha prøvd å time det til samme året man har et teknologiskifte, f.eks GDDR4.

Er såklart ikke bare RAM'en som teller, men man ville helt klart ha sett en god del bedre grafikk. DirectX9 som skjermkortene bruker har vært på markedet lenge.

5835753[/snapback]

 

tror du virkelig det? For en lansering til julehandelen vil jeg tro de måtte startet produsere maskinene allerede tidlig på sommeren.

 

Når skulle de fått tid til å ordne bestillinger/avtaler med de forskjellige firmaene, bygget selve prototypen, testet og optimalisert drivere etc.

 

Og MEST AV ALT, når skulle utviklerne laget spillene, uten å vite hardware eller ha noe slags dev-kit og rekke få det klart til masseproduksjon før jul?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg fatter ikke hvorfor folk er så utrolig opptatt av grafikken på konsollene, egentlig - spillet blir ikke morsommere om det har antialias i bøtter og spann og femten millioner polygoner pr. pixel.

 

Har sagt det før og sier det igjen - gameplay før grafikk.

 

Kjøper dere konsoll på grunnlag av grafikken den kan spytte ut?

Lenke til kommentar

Nei, eg kjøper en konsoll får å spille de spillene der PC`en går hen. En konsoll er alltid ertigere å spille på, ergonomisk kontroll, en kan ligge strød kor pokker som helst i rommet. Det er rett og slett en heilt anna, egen sjarm over det å spille på konsoll. Slik har det alltdi vert for meg ihvertfall, og som du sier, sier eg også nok en gang, er gameplayet godt, er spillet godt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...