Gå til innhold

Xbox 360 og grafikk ytelse i fremtiden...


And.rs

Anbefalte innlegg

Har sett på en del bilder av forskjellige spill som blant annet kommer til pc. (eksempel Crysis videoene og bildene) Dette er jo grafikk som antakeligvis vil utnytte all kraft i en pc, og vil kreve veldig mye. Det jeg lurer på er om vi har sett det meste som er av grafisk/fysisk ytelse i 360, og om det i det hele tatt er mulig å lage det mye bedre enn det er.

 

Spørsmålet er vel nesten umulig å svare på for de aller fleste her inne, men tenkte at noen kansje har en formening om dette.

 

Mange vil antakeligvis nevne at det med at grafikk ikke er alt osv, og er enig i det, men siden Microsoft (og forsovet Sony) har satset og markedsført seg så å si bare på grafikk (HD) og fysikk er det jo en liten nedtur for mange om PC allerede til sommeren har tatt igjen konsollene på dette stadiet. Sony har jo ikke kommet ut med PS3 enda, og jeg vil si at jeg er spent på hva de viser. Men jeg kan ikke unngå å se at grafikken på Crysis er omtrent den samme (om ikke bedre) enn den (antatt) pre-rendret videoen av spillet Killzone "next-gen".

 

Pre-rendret (!?) og veldig god grafikk...

post-48530-1143581055_thumb.jpg

 

Lik eller bedre grafikk og in-game?

post-48530-1143581161_thumb.jpg

 

Det store spørsmålet mitt da er om PS3 og X360 kan leve så lenge på grafikken når de får en konkurent som pc mot seg? Såklart vil både PS3 og 360 ha god grafikk i fremtiden, og at en pc som kan kjøre den type grafikk/spill er langt fra allemannseie, men allikevell er jeg spent på om Sony og MS kan spille på nye og andre "revlusjonerende" midler etterhvert.

 

EDIT: Mulig det finnes enkelte skrivefeil, men det er bare grunnet at det er sent og at jeg er veldig trøtt :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er best?

post-48530-1143581474_thumb.jpg

 

eller:

 

 

post-48530-1143581504_thumb.jpg

 

 

 

Oppløsningen på bildene er ikke lik, så er derfor ikke helt lik sammenlikning.

 

En siste ting er at man vet jo alldri helt sikkert om Crysis bildene virkelig er in-game, men jeg velger å tro det og baserer innlegget på det...

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar

Det spiller veldig liten rolle om PC får bedre grafikk enn PS3 fort, det er vel kanskje 10% av de som spiller PS3 som kommer til å bry seg om dette (eller i det hele tatt legge merke til dette).

 

Grunnen til at Microsoft og Sony har satset sterkt på å vise fin grafikk i demoer av maskinene sine er enkel. Det er lett å vise frem. Det som til syvende og sist vil være viktigst er hvilke spill som kommer eksklusivt til maskinene, ikke hvem som kan vise mest fotorealistisk grafikk.

Lenke til kommentar

Xbox utnytter ikke mye i forhold til hva den kommer til å gjøre senere.. Tror nok ikke de kommer til å presse den tom for krefter før om et år++. Sånn har det jo vert med alle konsoller. Man har alltid en 3dje generasjon med spill som gir mye mer enn de første som kom. Husker man ikke Halo og halo2. Eller f.eks tidlig ps1 til de senere spillene som kom. Man kan komme med uendelige eksempler på at hw kanutnyttes bedre enn det de gjør noen måneder etter lansering :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Den videoen fra Killzone 2 er hvertfall ikke in-game, den ble vel lagd på en pc med 2x 6800U i SLI har jeg hørt. Når den videoen kom ut så hadde ikke det blitt lagd alpha-kit av PS3 en gang.

 

Men her er en video av Crysis. :)

Lenke til kommentar

Nå var det bare UT2007 og MGS4 som var ingame på fjorårets E3 messe. Killzone 2 og Motor Storm var prerendret. De er "target renders", men til nå er ikke f.eks. Motor Storm i nærheten av de.

 

Crysis (CryEngine2) derimot er ingame. CryTek viser bare sitt arbeid i sin grafikkmotor. Ikke at de har vært med så lenge, men alt de har vist til nå har vært ingame. Til og med Far Cry (CryEngine1) var forut for sin tid.

 

Men ja, Sony og Microsoft fokuserer veldig på grafikken deres maskiner kan presse ut. Men slik er deres måte å presentere neste generasjon på. Det vi har sett til nå er stort sett bare forhastede prosjekter. På årets E3-messe tror jeg vi vil få se neste nivå grafikk til Xbox 360.

 

Så ja, vi har absolutt ikke sett noe av det neste generasjons konsoller har å levere (med unntak av Nintendo, som går en annen vei). Konsollene har som oftest bedre grafikk enn PC når de lanseres, men PC-en tar de alltid igjen innen kort tid (se Crysis). Nå er det ikke bare grafikk, men også fysikk som blir bedre. Når disse fysikk-kortene kommer, vil dette endre seg veldig for PC-en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det som er litt ,med 360 er at den kan gjøre så utrolig mange ting på engang. uten at det hakker... ikke bare at grafikken er bra... hvis du har spilt burnout revenge... så skjønner du... det er helt utrolig at det ikke hakker... det skjer så ekstermt ,mye på engang små detalijer osv... men vi har nok ikke sett hva 360 kan gjøre enda... den vill nok komme til og kjøre Cryengine2 temelig bra, hvis ikke bedre enn en pc. spill utviklere har jo også sagt at det vill ta en stund før 360 spill er optimalisert

Lenke til kommentar
Xbox utnytter ikke mye i forhold til hva den kommer til å gjøre senere.. Tror nok ikke de kommer til å presse den tom for krefter før om et år++. Sånn har det jo vert med alle konsoller. Man har alltid en 3dje generasjon med spill som gir mye mer enn de første som kom. Husker man ikke Halo og halo2. Eller f.eks tidlig ps1 til de senere spillene som kom. Man kan komme med uendelige eksempler på at hw kanutnyttes bedre enn det de gjør noen måneder etter lansering :p

5830619[/snapback]

 

 

For ikke å snakke om Commodore 64...

Lenke til kommentar
den vill nok komme til og kjøre Cryengine2 temelig bra, hvis ikke bedre enn en pc.

5831135[/snapback]

 

Crysis kommer ikke på 360...

5831396[/snapback]

 

Ifølge gamereactor skal det komme til 360 og PS3

5832071[/snapback]

CryTek har ikke annonsert noe til konsollene ennå. Til nå er Crysis eksklusivt til PC.

Lenke til kommentar

Ville bare si at Sony og Microsoft satser tungt på grafikkytelse fordi det er dette konsollbransjen har gjort hele tida, i hvertfall siden NES-dagene.

 

Forskjellen på en NES og SNES? Grafikken.

16-bit og 32/64-bit? 2d vs. 3d

PS1 og PS2? Grafikk

Xbox og x360? Grafikk

 

Selvsagt åpner kraftigere maskinvare også for mer kompliserte spill, med mer frihet til å velge selv hva du vil gjøre og hvordan du vil gjøre det, men det er først og fremst grafikken som umiddelbart stikker seg fram når en ny konsoll kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Er vel alltid sånn at konsollene på lanseringstidspkt ligger litt foran pc, for så å bli tatt igjen kjapt.

Samtidig får vi antagelig bedre og bedre grafikk på konsoll-titlene på ps3/xbox360 osv etterhvert, siden det tar tid for utviklerne å bli komfortable på platformen og presse den max. (Jamfør launch-titlene til xbox med f.eks xbox-versjonen av Far Cry som kom i fjor)

 

<rant>

 

Sidespor: Hvorfor bekymre seg om dette? Grafikken på de nye konsollene / current pc hardware er god nok til at spillutviklerne får uttrykt seg fritt nå. Jeg gir blaffen i om jeg kan se hver pore i ansiktet til hovedpersonen, og at vannet ser 2% bedre ut enn i eldre spill - det "holder nå", dataspill og videospill er visuelt i stand til å uttrykke hva det skulle være på dette stadiet.

 

Det å lage spill som derimot faktisk er *morsomme* og *innovative*, det er tydeligvis rocket science sammenlignet med den grafiske biten!

 

</rant>

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Tror kanskje man får se hva Xbox 360 er god for når Gears Of War, med den nye Unreal 3 motoren, kommer ut. Det ser jo rett og slett bare lekkert ut! :) Tror ikke de spillene som er til 360 i dag bruker all kraften som er å hente, siden dette er spill som er gitt ut for at man skulle ha noe å spille med en gang 360 kom ut.

 

Tviler på at en konsoll klarer å yte like bra som en virkelig bra PC, men så snakker man jo om to forskjellige prisklasser.

Endret av Frezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...