Gå til innhold

Verneplikt - hvordan vri seg unna?


Anbefalte innlegg

Var på sesjon i dag, og fikk vite at jeg ikke var tjenestedyktig :p

Ble faktisk litt overaska da jeg trudde jeg skulle bli det, kan ikke være så mye som skiller. Fikk en 4-er og resten 9-ere på helsetestene, men 4-ern gjorde så jeg ikke ble tjenestedyktig i fredstider...:wee:

5866151[/snapback]

Vil tro noe liknende med meg... har så og si ikke noe syn på et øye...

Hvilke ting vurderes på en sesjon?

Lønner det seg for meg å ha med en lapp fra øyelegen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja ta med lapp fra legen. Få han til å utstede noen sterke tabeletter.. gjerne bedøvende eller varselstrekant, eller enda bedre noe narkotisk for å hjelpe mot øyet. De vil ta en basic synstest der du blir bedt om å lese bokstaver på en tavle etc. Her er det viktig at du overdriver problemene dine og gjør deg så lite attraktiv som mulig for forsvaret.

 

Forsvaret er som en voldteksmann. De vil bare tvinge til seg de fine og flinke så derfor må du gjøre deg så uattraktiv som mulig for forsvaret.

Lenke til kommentar
ja ta med lapp fra legen. Få han til å utstede noen sterke tabeletter.. gjerne bedøvende eller varselstrekant, eller enda bedre noe narkotisk for å hjelpe mot øyet. De vil ta en basic synstest der du blir bedt om å lese bokstaver på en tavle etc. Her er det viktig at du overdriver problemene dine og gjør deg så lite attraktiv som mulig for forsvaret.

 

Forsvaret er som en voldteksmann. De vil bare tvinge til seg de fine og flinke så derfor må du gjøre deg så uattraktiv som mulig for forsvaret.

5871715[/snapback]

Hehe... har jo ikke noe problem med å lese... kun på et øye... (og da har jeg problemer å se forskjell på 2 og 3 fingre på en halvmeters avstand)...

 

:p

Lenke til kommentar
Var på sesjon i dag, og fikk vite at jeg ikke var tjenestedyktig :p

Ble faktisk litt overaska da jeg trudde jeg skulle bli det, kan ikke være så mye som skiller. Fikk en 4-er og resten 9-ere på helsetestene, men 4-ern gjorde så jeg ikke ble tjenestedyktig i fredstider...:wee:

5866151[/snapback]

Vil tro noe liknende med meg... har så og si ikke noe syn på et øye...

Hvilke ting vurderes på en sesjon?

Lønner det seg for meg å ha med en lapp fra øyelegen?

5871683[/snapback]

Du får beskjed på sesjonslappen hva du skal ha med, der står det at hvis du bruker briller, skal du ha med det.

Jeg så ikke hva som sto i det hele tatt på den tavla uten briller og fikk fire, men jeg fikk 9 på resten, og får du en firer på en test så slipper du unna ;)

Lenke til kommentar
Kos deg på russer-grensen ett år du.. eg tar heller 2 måneder på ett hotel utenfor oslo med tv, fred og ro. De kaller det fengsel, men det er tøv. Det er forsvaret som er det skikkelige fengselet.

5871634[/snapback]

 

 

Tør jeg spørre om magicus har vært i forsvaret?

ja du kan spørre. og ja har vært inne, men aldri mer :thumbup:

5877683[/snapback]

 

Når du uten skrupler anbefaler folk å velge fengsel framfor verneplikten så har du fortjent å få visse kommentarer...

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
militæret er det som gjør gutter til menn!. skal du være gutt forever?, ha deg inn i militæret!

5829561[/snapback]

Tull, militæret er Norges største barnehage.

5829912[/snapback]

 

Feil det er norges største husmor skole..... Gjorde faen ikke annet en å vaske i milliteret...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

oioi, her er det noen som har hatt dårlig erfaring med forsvaret :p

 

Synes ikke man burde ta sånn på vei for å slippe unna, selv hadde jeg ikke lyst, og koste meg ikke fælt da jeg var inne, men jeg vokste veldig mye på det. Jeg lærte mye om hvordan det er å hate intenst i kortere perioder, hvordan man lettere kan takle press både fysisk og psykisk og jeg lærte å sette pris på dagliglivet. Det er sunt å hate litt, ikke vær så bekymret over å gjøre ting man ikke tror man greier, lær deg å kjenne dine egne grenser, bli voksen.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å studere i USA. Noen som vet hvordan det er hvis jeg får plass på et universitet der? Kan jeg få tjenesten utsatt eller slippe helt? Skole i USA er usannsynlig dyrt (ca.260.000kr/år), så jeg har lite lyst til å "sløse" bort et år på vasking når jeg kan studere og jobbe for å betale studiene..

Lenke til kommentar

jeg har faktisk lyst til å gå i forsvaret, men lurer på om jeg kommer inn :(

det er litt rart, fordi hvis jeg sitter halvveis i klasserommet og lenger bak ser jeg ikke hva som står på tavla, men jeg har vært ute å skutt med gevær før, og da traff jeg nesten alt jeg sikta på, tilogmed en liten patron på langt hold :dontgetit:

jeg har ikke briller da, men burde hatt for å se på lange avstander.

håper jeg kommer inn :(

Lenke til kommentar
militæret er det som gjør gutter til menn!. skal du være gutt forever?, ha deg inn i militæret!

5829561[/snapback]

Tull, militæret er Norges største barnehage.

5829912[/snapback]

 

Feil det er norges største husmor skole..... Gjorde faen ikke annet en å vaske i milliteret...

5881265[/snapback]

Det måtte du og noen andre, fordi når dere stryker sånn på testen så seter de deg til noe annet.

 

 

Sitter jeg og prater om hvor mye jeg liker våpen og skyter og skyter dyr for morroskyld, så lar de ikke meg få behandle et våpen, heller vasketjeneste..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg var nettopp 1 uke på crappy feltuke, men søkte meg nettopp til 2 år til i Forsvaret. Det er konge dette her.

5885564[/snapback]

 

Du tør det altså? Med alle nedskjæringene som skjer i forsvaret idag.

5887387[/snapback]

 

Er snakk om befalsskole og det er kun for å teste meg selv. Skal absolutt ikke ha en militær karriere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...