Gå til innhold

Verneplikt - hvordan vri seg unna?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjør som Hendrix, si at du er homofil :)

5829278[/snapback]

Ikke gjør det.

Da havner du på et millitærsted med bare homofile.

En som sa at det skjedde med en annen kar. :p

5853685[/snapback]

Ikke sant, homofile forskjellsbehandles ikke av det militære byråkratiet (hvordan de blir behandlet av andre befal/rekrutter er mer individuelt), var på rekruttskole der 2 andre var åpent homofile (var 52 på troppen), ble flyttet videre til sted med ca 40 befal og 130 med førstegangstjeneste, minst 1 av befalene var homofil og 3 av de med førstegangstjeneste. Som menn flest har ikke jeg de størst utviklede sosiale antennene, men tror ikke disse ble ble behandlet så altfor forskjellig i forhold til andre, men få unntak av de yngste på rekruttskolen, hvor du gjerne har ett par "macho" utskudd som skal kompensere for jomfruelighet, manglende fysikk, osv, osv.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Hvem er det egentlig du snakker om å forsvare i mot.. Russerne? Terrorister?

Ingen av disse vil et stående forsvar hjelpe mot, nei kutt ut førstegangstjenesten, etabler et profesjonelt forsvar med motiverte soldater som virkelig vil inn og øk bevilgningene til politiet.

Hvor mange trur dere ville meldt seg om det ble krig.. Veldig få for dem vet kvaliteten på forsvaret er helt rævva.. Bedre å legge seg i skogen med luftgevær, du vil utrette mer..  :cry:

5853550[/snapback]

Kanskje vi ikke er mot krig idag, men du vet jo ikke hva framtiden kan bringe fram.

Hvorfor finner jeg nesten ingen som orker å gå inn i førstegangstjenesten engang?

Nei, jeg er ikke en som kjeder vettet av meg dagen lang og trenger å komme meg ut av huset en gang i blant, men forsvar av mitt hjemland (eller det som er mitt hjemland per idag) er min førsteprioritet.

Lenke til kommentar

fordi det ikke er gøy å gni seg i gjøre mens du skyter på ting, spesielt ikke hvis de skyter tilbake..

tviler på at norge opplever en frontalkrig de neste 15 årene..

etter det er det anybodyes guess,per i dag er det bare litt småkriging rundt om kring mot mennesker som knapt har våpen.....

men de fleste er slappe jævler

ungdommen i dag burde tvinges til førstegangstjeneste!

Lenke til kommentar
Hvem er det egentlig du snakker om å forsvare i mot.. Russerne? Terrorister?

Ingen av disse vil et stående forsvar hjelpe mot, nei kutt ut førstegangstjenesten, etabler et profesjonelt forsvar med motiverte soldater som virkelig vil inn og øk bevilgningene til politiet.

Hvor mange trur dere ville meldt seg om det ble krig.. Veldig få for dem vet kvaliteten på forsvaret er helt rævva.. Bedre å legge seg i skogen med luftgevær, du vil utrette mer..  :cry:

5853550[/snapback]

Kanskje vi ikke er mot krig idag, men du vet jo ikke hva framtiden kan bringe fram.

Hvorfor finner jeg nesten ingen som orker å gå inn i førstegangstjenesten engang?

Nei, jeg er ikke en som kjeder vettet av meg dagen lang og trenger å komme meg ut av huset en gang i blant, men forsvar av mitt hjemland (eller det som er mitt hjemland per idag) er min førsteprioritet.

5854045[/snapback]

Føler at du kanskje har sett litt vel mange krigsfilmer, samt har et feil bilde av det norske forsvaret. Det er mange vernepliktige som etter endt tjeneste har vært kun en gang på skytebane og har kanskje 3-4 feltdøgn. Så det å tro at man kan være med på å forsvare landet etter førstegangstjenesten, er nok litt vel optimistisk. Det man derimot blir pokkers så flink til, er å vaske gulvet, re opp senga samt det å kunne se forskjell på en menig og en offiser.

Lenke til kommentar

MInner meg om en futurame episode, hvor jorden blir angrepet av romvesner...

Han hær duden "blonde som bruker korsett og plager romevesen vennen sin" sier til en av rekruttene

*sir when are we going to lear to fire the weapons?

*you won't have any time for firing weapons, not with all the bed making you'll be doing!

Lenke til kommentar
Ja, også er dette likestilling du liksom.

Til og med skilt skal bli bytta ut fordi de ser ut som menn, men når det kommer til militæret trenger ikke jenter engang å møte opp :mad:

5854573[/snapback]

Hvorfor bryr du deg? Du gleder deg jo sånn til å "forsvare" landet, så da er det vel samme for deg om jenter blir tvunget inn eller ikke?

Lenke til kommentar
Ja, også er dette likestilling du liksom.

Til og med skilt skal bli bytta ut fordi de ser ut som menn, men når det kommer til militæret trenger ikke jenter engang å møte opp :mad:

5854573[/snapback]

Er litt enig i dette. Likestillingen er jo bare i kvinners favør.

(PS. Har fullført førstegangstjeneste, og hadde bl.a to kvinnelige sersjanter og noen jenter i troppen. Og militæret var faktisk gøy, please don't flame me. :) )

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Slapp unna milten selv siden eg hører for dårlig.. ikkje det at eg hadde brydd meg om eg kom inn.. e nok masse gøy der også :) No skal eg ikkje begynne å anbefale folk rusmidler i hytt å pine men om du røyker hasj før inntaket og narko hundene der merker det slipper du milten for ever... må betale 1200kr forenklet forelegg men dimmepengene er jo på 900 eller noe sånnt så 300 koster det å slippe milten... ellers kan du jo prøve sosial angst, vanskeligheter for å komme i kontakt med folk.. osv osv...

Lenke til kommentar
Slapp unna milten selv siden eg hører for dårlig..  ikkje det at eg hadde brydd meg om eg kom inn.. e nok masse gøy der også :)      No skal eg ikkje begynne å anbefale folk rusmidler i hytt å pine men om du røyker hasj før inntaket og narko hundene der merker det slipper du milten for ever...  må betale 1200kr forenklet forelegg men dimmepengene er jo på 900 eller noe sånnt så 300 koster det å slippe milten...  ellers kan du jo prøve sosial angst, vanskeligheter for å komme i kontakt med folk..  osv osv...

5855017[/snapback]

Hvis du plusser på 19100 kr, så har du dimmepengene anno 2006. Man får heller ikke forenklet forelegg på 1200 kr lenger, man får et forelegg på 3000 høvdinger, samt en anmeldelse.

Kjekt å være oppdatert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...