Gå til innhold

Verneplikt - hvordan vri seg unna?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Fantastisk hvor pinglete noen av dere er!

Hvordan slippe militæret: Før sesjon så får man en helseblankett som skal fylles ut. Ting som problemer med vannlating, søvnproblemer, fordøyelsesproblemer, hjerteproblemer i familien, angstanfall osv. er ting som du bare trenger å krysse "ja" på, så slipper du med en gang. Kompisen min sa "jeg er hjulbeint" og slapp. Det er så enkelt at det er latterlig. Slipper du ikke på sesjon, møter du opp første dagen av vernepliktsåret ditt med en ny unnskyldning, og da slipper du garantert.

Hvorfor ikke vri seg unna verneplikten: Fordi det handler ikke om sengestrekk, hinderløype og 3000 meter. Du skal løpen èn forbanna 3000 meter på hele året, og det er det samme som man gjør på vgs. Av de som jeg bor med her, er flesteparten overvektige, røykere, snusere og generelt slaskete og utrente. Selvsagt suger militæret med en slik innstilling som mange av dere har. Dette merkes av når du er inne, og du får sannsynligvis en elendig tjeneste. Har du en positiv holdning så kan du komme ut av det hele med bedre helse, masse kursbevis, ekstra studiepoeng, gode tjenestepapirer, venner for livet og masse ny kunnskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Du kan komme inn som lærlig det året du fyller 18, men det vanlige er det året du fylle 19. Mulig du kan søke deg inn før.

Lenke til kommentar

wh1te sa alt jeg har sagt, bare pakket det inn på en pen, oversiktlig måte ;)

Som han sa, mulighetene er uendelige i militæret, det aller beste er å komme inn og ta en utdannelse der - Da er du a) betalt utdannet b) garantert jobb og ikke minst c) lukrativ i det sivile/private arbeidsmarkedet.

De av dere som ikke griper muligheten bør ikke sitte på gjerdet å klage over at det er så dyrt å ta utdannelse, vanskelig å få jobb o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ikke barebare å ta utdanning i militæret da. Befalsskole, så krigsskole er ikke et enkelt løp. Læretiden er noe annet. Jeg tar masse kurs heller, konge det.

Lenke til kommentar
Det er ikke barebare å ta utdanning i militæret da. Befalsskole, så krigsskole er ikke et enkelt løp. Læretiden er noe annet. Jeg tar masse kurs heller, konge det.

5831376[/snapback]

Det vet jeg, men hvis du er litt oppegående og tenker langsiktig (og selvsagt har belegg for å klare det), er det helt noldus å ikke gripe muligheten.

Lenke til kommentar
Gjør som Hendrix, si at du er homofil :)

5829278[/snapback]

Jeg har vurdert dette, men hva om jeg gifter meg (heterofilt, that is). Blir de ikke mistenksomme da?

5829292[/snapback]

:ermm:

Har du noen som helst kunnskaper om hvilken posisjon svarte og spesielt homofile hadde i det amerikanske samfunnet på Hendrix sin tid?

Nå i Norge gjør det ingenting om du er en nymfoman homofil.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

5831376[/snapback]

Det vet jeg, men hvis du er litt oppegående og tenker langsiktig (og selvsagt har belegg for å klare det), er det helt noldus å ikke gripe muligheten.

5831407[/snapback]

Jeg er uenig i at å velge krigsskole bare for å få en betalt utdanning er positivt. Samtlige som går befalsskole i Forsvaret må skrive under på en kontrakt at de kan bli sendt til utlandet i strid. Man går ikke befalsskole og ihvertfall ikke krigsskole, om man ikke har tenkt å arbeide i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Hvordan slipper man unna millitæret? Jeg har brukbart nedsatt syn, og håper at dette kan være nok. Vil helst slippe å stå opp kl 6.00, for så å springe 3 km, og krype i gjørme for en sak jeg ikke tror på.

Noen som har noen tips for hvordan man kan vri seg unna? Er takknemlig for alle gode tips- :)

5829267[/snapback]

Sak? Tenk heller på at du får bedre kondis, venner for livet, mye å snakke med andre om etter militæret, selvstendighet og bevist for deg selv at du faktisk kan strekke deg lengre. Muligheter for gratis kurs i forskjellige ting...

Å stå opp klokken 6 på morgene er ikke det verste. Det verste er at du muligens har vært på øvelse dagen før, kommet inn i brakken, dusjet, lagt deg sånn ca 2-3 tiden og så blir du vekket av ALARM klokken 6.... hehe husker dette som det var igår. Oppstilt i bare truse å Gru i gangen.....

Om du har planer på å søke jobb så er en attest fra militæret fint å ta med seg... får du jobben også så kan det hende du faktisk må stå opp før 06:00.....

Ta det med ro også...jeg var også en pingle i militæret...men hadde det morsomt alikevel...

Hilsen Artillerist - Setermoen - Batteri Olga (ble nedlagt samme året jeg var der)

Forresten JA til tvungen førstegangstjeneste for kvinner!

Ciao

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Man får ikke bedre kondis i militæret hvis man ikke går inn for det. Det finnes ikke tvangstrening her (men jeg prøver så godt jeg kan med de jeg har i fysisk).

Man må heller ikke stå opp 06:00 og ihvertfall ikke hvis man var på øvelse dagen før. Jeg står opp 07:30. Våkner av at de andre er ferdige med romvask. Kall meg gjerne snik som ikke bidrar, men det er ingen som vekker meg. Reveljen går 06:30, men den hører jeg ikke en gang.

Lenke til kommentar
Man får ikke bedre kondis i militæret hvis man ikke går inn for det. Det finnes ikke tvangstrening her (men jeg prøver så godt jeg kan med de jeg har i fysisk).

Man må heller ikke stå opp 06:00 og ihvertfall ikke hvis man var på øvelse dagen før. Jeg står opp 07:30. Våkner av at de andre er ferdige med romvask. Kall meg gjerne snik som ikke bidrar, men det er ingen som vekker meg. Reveljen går 06:30, men den hører jeg ikke en gang.

5831457[/snapback]

Folk er forkjellige. Du er en av de som liker militæret, og jeg er en av de som ikke gjør det. Tenk litt på det. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg ville bruke sjangsen når jeg hadde den, men når jeg pratet med legen, så fortalte jeg at jeg har slitt litt med psykiske problemer som har resultert i søvnproblemer pga. kjærlighetssorg, så han lurte på om jeg ville inn til neste år i stedet..

Da han kunne garantere for det, så blei jeg midlertidig dimmitert, og blir kalt inn til neste år så jeg kan bruke året på å hente meg inn psykisk, få etablert meg i egen bopæl og få meg en jobb :)

Jeg vil annbefale alle å prøve, men med tanke på at de skal ha inn mellom 800 og 1000 personer som skal fullføre førstegangstjeneste, så er sjangsen heller liten for at du/dere som ikke vil MÅ være der..

Men tenk igjennom det, det er sinnsykt mange kule ting som skjer etter rekruttskolen..

Massevis av muligheter med tanke på utdannelse, jobb osv, osv..

Edit: Vil bare legge til at jeg satt 23 timer på buss/tog i løpet av 1,5 døgn, så jeg var ikke ute etter å snike meg unna, men når jeg blei spurt om jeg ville få ordnet opp i ting og tang først, så gjorde jeg det :)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Jeg konstanterer bare fakta. Hva er det du ikke liker og hvor tjenestgjorde/gjør du?

5831823[/snapback]

Jeg har kun fått innkallelse til sesjon.

5832090[/snapback]

Du har et enormt vurderingsgrunnlag med andre ord.

Har en følelse av at det er flere her som uttaler seg uten å egentlig vite hva de snakker om.

Lenke til kommentar

I dag oppfordrer dem homofile til å søke tjeneste...

Bare tenk alle på de fine nettene dem har i telt, alle de homoerotiske øyeblikkene som oppstår, særlig på øvelse..

En poster for militæret burde være no sånt som dette;

Mange menn i sin beste alder samlet på en plass, vi trenger nettopp deg til å tilfredstille disse ensomme karene..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...