Dragon Hunter Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hvordan slipper man unna millitæret? Jeg har brukbart nedsatt syn, og håper at dette kan være nok. Vil helst slippe å stå opp kl 6.00, for så å springe 3 km, og krype i gjørme for en sak jeg ikke tror på. Noen som har noen tips for hvordan man kan vri seg unna? Er takknemlig for alle gode tips- Endret 28. mars 2006 av superseven Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Gjør som Hendrix, si at du er homofil Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg har et tips. Ærlighet. Jeg var ærlig på min sesjon. Sa "må jeg så må jeg". Jeg har nedsatt syn, men det var ikke mye til hjelp. Men jeg var en ærlig sjel, sa jeg så ingen ting negativt med militæret, og måtte jeg så måtte jeg. Jeg er nå 22 år. Fikk et brev fra forsvaret at jeg ikke kom til å bli innkalt til førstegangs tjeneste. Om jeg innen jeg fylte 28 år fikk en utdannelse hæren er ute etter, kom jeg til å bli innkalt. Om jeg ikke hadde fått noe slikt når jeg fylet 28, ville jeg bli utskrevet fra forsvaret. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Gjør som Hendrix, si at du er homofil 5829278[/snapback] Jeg har vurdert dette, men hva om jeg gifter meg (heterofilt, that is). Blir de ikke mistenksomme da? Endret 28. mars 2006 av superseven Lenke til kommentar
EJN Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvorfor er egentlig homofili gyldig grunn til ikke å gå i millitæret? Kan man gjennomføre førstegangstjeneste til tross for at man er homo? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Tja... ryggproblemer, psykiske problemer funker fint. Men befalen sa klart og tydelig at det hjelper ikke om du møter opp ismurt hundedrit og slår av en prat med flagstanga. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Si at du er imot alt som har med krig å gjøre f.eks av etiske eller religiøse årsaker.Da må du sikkert drive med sivil tjeneste av noe slag. Endret 28. mars 2006 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Si at du er imot alt som har med krig å gjøre...da må du sikkert drive med sivil tjeneste av noe slag 5829357[/snapback] Akkurat og den er lengre enn å dra i militæret Lenke til kommentar
K.. Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Si at du er sengevæter.. og har problemer med gassen mage. Det liker de ei. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Depresjon, selvmordstanker... da kommer du deg ganske sikkert unna.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg sa rett som det var at jeg ikke hadde lyst til å gå i militæret, samt at jeg hadde gått til psykolog for noen problemer tidligere. Spedde også på med en halvsannhet om dårlig rygg. Sesjonslegen trengte ikke legeattest eller noe sa han, så jeg fikk "ikke tjenestedyktig"-stempelet 4 timer før de andre i det hele tatt slapp ut. Siviltjeneste trengte jeg heller ikke å ta. Tror det hjalp litt at legen var full (i hvertfall snakket han høyt, obskønt og snøvlete). I ettertid tenker jeg at jeg kanskje ikke hadde hatt vondt av militæret, men der og da var det uaktuelt. Hadde de kommet noen år senere hadde jeg muligens blitt med. Hvis jeg var deg ville jeg nok tenkt meg nøye om, du kommer tross alt i god form og får deg et skikkelig hardkjør, en ballast som sikkert kan komme godt med. Dessuten er det massevis av muligheter for gratis ditt og datt; utdannelse, sertifikat, vekterkurs etc. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Astma funker, om du har det! evt. allergi.. legg til at du sluttet på fotball pga astma og allergi f.eks.. slipper glatt! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvordan slipper man unna millitæret? Jeg har brukbart nedsatt syn, og håper at dette kan være nok. Vil helst slippe å stå opp kl 6.00, for så å springe 3 km, og krype i gjørme for en sak jeg ikke tror på. Noen som har noen tips for hvordan man kan vri seg unna? Er takknemlig for alle gode tips- 5829267[/snapback] Jeg tror du har godt av det Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Astma funker, om du har det! evt. allergi.. legg til at du sluttet på fotball pga astma og allergi f.eks.. slipper glatt! 5829445[/snapback] Har både astma og allergi, men skal det ikke mer til enn det? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nei, en på håndballaget var på sesjon.. han spiller håndball og trener 1-2 ganger om dagen.. og tar medisin før kamper... selv om han sa; "jeg kan godt dra i millitæret jeg, gjør meg ingen ting" fikk han som svar fra legen elns; "desverre, du er ikke erklært vernedyktig gitt" Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Så lenge du lyver på deg at det er et problem så skal det ikke mer til Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 må også si at du plages med det under fysisk anstrengelse også! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Her er det mye flotte forslag gitt... Bare så det er sagt - Hvis du er så tett at du sier at du går med selvmordstanker, vil dette bli gjort en notis av, slik at du ved senere anledning ved jobbsøknad, f.eks ved ett transportselskap, vil kunne få avslag på søknaden på bakgrunn av dette. Ingen har vondt av å gå førstegangstjenesten! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ingen har vondt av å gå førstegangstjenesten! Det er sant! Jeg har grunn til å slippe det (kanskje).. Men tror det kan bli en grei/fin tid i forsvaret som jeg kanskje kan ha nytte av.. så jeg vil nok dra i millitæret om jeg blir kalt inn etter sesjon! Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Eneste som ble erklært 'ikke tjenestedyktig' i mitt parti var en med ADHD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå