Gå til innhold

Skiftet RAM, luktet brent....

Anbefalte innlegg

Jeg skiftet ut RAM'en på en gammel IBM, og etterpå ville ikke maskinen starte. Det luktet brennt. Jeg prøvde også å sette i den gamle RAM'en igjen, men maskinen ville fortsatt ikke starte opp. Skjermen går i hvilemodus.

Hva må jeg gjøre? Investere i nytt hovedkort, eller lar det seg gjøre å få igang maskinen igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva luktet brent... RAM'en eller hovedkortet? Var den nye RAMbrikken beregnet på dette hovedkortet?

Om du har vært litt uheldig når du monterte den nye brikken, kan du ha greid å lage en kortslutning. Og om det har skjedd, kan du nok bare kassere det gamle hovedkortet ditt.

Du gjorde vel ikke dette med spenning på?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-26 14:10, skrev Bisarre:

Hva luktet brent... RAM'en eller hovedkortet?

Det luktet brent fra hovedkortet når jeg slo på maskinen igjen. Strømmen sto ikke på mens jeg byttet, det skjedde når jeg slo på maskinen igjen. Da er det bare å ta turen til butikken for et nytt hovedkort da eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-26 13:58, skrev neewbee:

Jeg skiftet ut RAM'en på en gammel IBM, og etterpå ville ikke maskinen starte. Det luktet brennt. Jeg prøvde også å sette i den gamle RAM'en igjen, men maskinen ville fortsatt ikke starte opp. Skjermen går i hvilemodus.

Hva må jeg gjøre? Investere i nytt hovedkort, eller lar det seg gjøre å få igang maskinen igjen?

Gi oss specs da, vanskelig for oss å vite hva slags ram du skal ha, mest sannsynlig pc100 sdram eller edo ram. hva slags hovedkort, cpu, ram har du i maskinen fra før ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...