Gå til innhold

Laptop - Tips til ny, verdi på den gamle?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som har lyst å kjøpe meg en ny laptop som er bedre for spilling enn den gamle er (spesielt for WOW). Jeg har ikke så stor greie på data, og håper noen av dere kan hjelpe meg å finne en bra laptop, og samtidig gi meg en tilbakemelding på hva min gamle kan være verdt.

Jeg har denne fra før: Acer Aspire 1524WLMi

-AMD 64 processor 3400+

-15,4 WXGA skjerm

-NVIDIA GeForce FX Go 5700, 64MB

-80GB HDD

-DVD-Dual drive, dvd-brenner

-512MB DDR RAM

-802,11 b/g wireless LAN

-Card Reader

Jeg har sett litt på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312439

Noen formeninger om denne?

Jeg ønsker en laptop som er god til å spille på, som ikke er for stor i størrelse eller tyngde, og da synes jeg den var fin den på linken. Den bør jo også være god til å se filmer/tv-serier på og ha god lyd. Kjølingen bør også være god, for den jeg har, har en tendens til å bli ganske varm.

Jeg vil bruke maks 15 000 på en ny.

Sissel...

Endret av Sisselbk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ikke tid til å lete etter noen laptop nå, men kan gi deg noen råd på veien.

Du bør ha 1GB ram (minne)

Du bør ha 5400rpm harddisk (som det er på Asusen)

Du bør ikke gå for noe lavere enn ATI x700 eller Nvidia go 6600 skjermkort.

PC'en du har funnet er bra den, men jeg ville kjøpt den med 1GB ram. Wow liker mye ram. Det er også et bra valg av prosessor fordi den er laget for bærbare pc'er. D.v.s. at den klokker ned prosessoren når du f.eks surfer eller skriver for å spare strøm. Mens når du spiller går den selvsagt på full speed. Åssen kvaliteten er på Asus sine pc'er og feil hyppigheten på disse vet jeg ikke.

Pc'en du lurer på å kjøpe er et godt valg om du kan få den med 1GB ram. Det jeg er litt i tvil om er om skjermkortet på denne pc'en har eget minne eller om det tar minne fra rammen. Jeg finner ingen side på nettet som sier det ene eller det andre. Hvis dette kortet deler minne med rammen på hovedkortet så vil det si at du kan trekke ifra 128MB på de 512MB den er levert med og du sitter igjen med 384MB e.l. Dette er såvidt som til å kjøre windows XP. Så 1GB minne er uansett å anbefale.

Skulle jeg anbefale en Asus laptop fra Komplett så syntes jeg denne ser spennede ut: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318534

Denne kommer med den helt nye Intel (Centrino) Duo prosessoren som er dual core. Den kommer også med et bedre og nyere skjermkort samt 1GB ram. Eneste negative med denne er at det er 4200rpm harddisk, men den er på 100GB noe som kommer godt med mot 60GB på den modellen du så på. Dette er en nyere og mere oppdatert modell... For spilling ville jeg anbefale denne foran den du selv har sett på.

PS: Det er ikke dumt å se på prisguiden på hw.no ( https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=2 ) før du bestemmer deg hvor du skal kjøpe pc, jeg så den modellen du var ute etter der for rundt 500kr mindre på en annen webshop.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...