stakkarn Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Lurer på om noen kan forklare meg hvordan jeg setter opp en nettverksskriver på min maskin som kjører Ubuntu? Skriver står koblet til en annen maskin med Windows XP. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er vel ganske rett fram med legg til skriver i system -administration - printing? Legg til skriver, velg nettverk og så windows printer (smb). Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Det fungerer ikke Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Litt lite å gjøre om dagen, så jeg installerte en printer på laptop med XP og delte. Satt opp fra andre boksen min med Ubuntu. Jeg valgte network printer, smb og skrev inn IPadresse til laptop som delte printeren, samt at jeg skrev inn printernavnet på delt printer. I brukernavn og passord la jeg inn windows brukernavnet og passordet. Voila. Hvis ikke det fungerer må du ha delt det feil i windows og/eller du har en brannmur som blokkerer. Endret 29. mars 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
stakkarn Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Du la ikke inn drivere til skriveren? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Nei, jeg bare valgte skriver fra menyen og driveren var dermed klar. Har ikke skriveren din støtte i Linux, sliter du litt. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvordan gjøres dette i cups? Ørjan... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Legge til printer? Start cups, og gå til http://localhost:631 Logg inn som root(err, ikke på Ubuntu) gå gjennom "Add printer". Fungerer stort sett greit. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Det jeg egentlig lurte på var hvilken device man skulle velge. Har testet de fleste som var der, uten resultat. Men nå fungerte det av en eller annen grunn greit ved bruk av smb. Har ikke gjort det tidligere. Så det er løst igrunn. Ørjan... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Windows deler skrivere akkurat som kataloger, altså via Samba. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Det var igrunn det jeg trodde, men tidligere fungerte det ikke. Vet ikke hva jeg gjorde feil da. Nå fungerte det iallefall. Ørjan... Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg har lagt til en nettverks skriver som er laserjet, laptoppen min sender ut som formatet "letter" selv om jeg har skiftet.. Det er bare å trykke på fortsett når det står "Legg i letter i skuff2".. Om det er en laser skriver da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå