Sjulimann Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hei og god kveld! Da er tiden kommet for meg, jeg har bestemt meg for å lage ny front til kabinettet mitt, fordi den orginale er så kjedelig. Bare crappy (for å bruke det ordet) plastikk. Her er bilde av kabinettet mitt: Hele det dekselet som sitter foran skal byttes ut med et "hjemmelaga" et. Så begynner med tegninger: Først kløpte jeg en plate slik Derretter knakk jeg kantene 45grader slik at det begynte å ta from, sveiset i hjørnene: Og planen er følgende, sett forfra: I tilleg skal jeg borre hull i hjørnene og feste dekselet med fete umbracko skruer. De hullene som danner den firkanten er hull til vifta, de 2 andre som er ved siden av displayet er styreknappene. Som dere ser, så skal jeg også flytte eject knappen til dvd`en, noen som har erfaringer med det, er det bare å lodde på lengre ledere? Har foreløpig tenkt å lakkere med klar-lakk. Og til slutt blir det bilder av hvor langt jeg har kommet hittil. Bildene er tatt med webcam, så kvaliteten er redusert... PS: Ja, det skal være metall deksel på dvd`en også "så den ikke synes". Tar gledelig imot forslag og tips! Updates ligger under streken^^ ----------------------------------------------------------------------------------------------- UPDATE 31\03 (NR. 1) UPDATE 31\03 Ja, da er har jeg skaffa bilder med bedre oppløsning: Har ikke kopla til knapper eller noe sånt enda, det kommer seinere. Jeg tenkte også at jeg like godt kunne lage sidedører =P : Bare synd at jeg fikk plexien ripete... Skal kjøpe ny. Jaja, det var alt for i dag, nye updates kommer så fort jeg har ny plexi, fiksa knappene og display og finjustert litt UPDATE 04/07 (NR. 2) ligger på side 2 i denne tråden! Endret 7. april 2006 av Sjulimann Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Dette blir bra det skal du se Men det hadde ikke gjort noe om du hadde hatt et litt bedre kamera til disposisjon Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Enkelt og greit egentlig. Og pent ble det jo også, men du kunne kanskje sparkle og gjøre noe mer? Forøvrig enig med P-in-P om kameraet.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Nice, håper du får tatt noen bedre bilder. Og får på dekslet til DVD'n, hvilke knapper skal ud foresten bruke? Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hvilke knapper? Power, restart og dvd. Eller mente du hva jeg skulle bruke som knapper? Jeg har dreid noen runne 20mm knapper (alu) som er 3mm tykke, så håper det blir bra. Fikk gjort mye idag, så laga alle hulla og sendte den til lakkering, så det blir nok bilder i morra. Men vet ikke om jeg får ordna dvd knappen i morra da... Må finne ut hva jeg må gjøre først, så blir vel litt åpning av den for å utforske. Og angående kamera, skal ordne et digitalkamera i morra så det blir bedre bilder ja Edit: Her er de 3 knappene jeg har laget, og umbracko skruene jeg skal bruke til å feste fronten: Har også lekt litt med tanken om å sette pilotswitchen min på toppen, til å styre kald katode røra? Endret 29. mars 2006 av Sjulimann Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 digger den pilot knappen.. Ser jo bra ut dette da.. KUTGW.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Pilotknappen er kul i seg selv, men hadde avsolutt ikke gjort seg på den stilrene og pene fronten din (IMO). Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 ohh.. så ganske najs ut da bedre en slik det var Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Pilotknappen er kul i seg selv, men hadde avsolutt ikke gjort seg på den stilrene og pene fronten din (IMO). 5835695[/snapback] I agree! Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Vel, her er en liten smakebit av updaten jeg legger ut etterpå. Jupp, kveldens update vil bli med et ordentlig digitalkamera (bildet over er ikke med digitalkamera!) Endret 30. mars 2006 av Sjulimann Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Kvelden er vel kommet? Hvor blir det av Updaten? Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Sorry, kom hjem akkuratt, og skal opp 5 i morra, så tar updaten på ettermiddagen i morra. Jeg tenke jeg kunne lage nye kabinettdører i dag også, så jeg gjorde det De må bare lakkeres, så da vil updaten i morra bli ekstra stor Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 UPDATE 31\03 Ja, da er har jeg skaffa bilder med bedre oppløsning: Har ikke kopla til knapper eller noe sånt enda, det kommer seinere. Jeg tenkte også at jeg like godt kunne lage sidedører =P : Bare synd at jeg fikk plexien ripete... Skal kjøpe ny. Jaja, det var alt for i dag, nye updates kommer så fort jeg har ny plexi, fiksa knappene og display og finjustert litt Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Nice! Børsta alu er elsk Bare råder deg til å ikke børste det! Mens du førest er i gang, skal du ikke lage en ny plate til toppen? (Den er bare festet med popnagler, hvis du ikke visste de) Foresten hvor tykk er platene du bruker? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Nice.. Blir virkelig bra detta.. Lenke til kommentar
chase Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Virkelig bra, bare veldig bra! Liker veldig godt hvor stilren den fronten ser ut. Du har jo gode modde-evner også PS: hvordan fikk du plexien SÅ ripete? Petter Lenke til kommentar
haakie Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Isteden for og kjøpe ny plexi tar du og pusser den helt ned slik at det ser frosted ut! Kul og billig effekt Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Hmm, jeg merka det bzerk, men den er jo en del av selve "ramma" også da... Kan jeg ikke lakkere med en lakk som ligner mest mulig på aluminium? Fronten er laget av 2mm plate, og sidene er laget av 1,5mm. Hmm, vet ikke helt hvordan plexien ble sånn. Trudde det var plast på begge sider av plexiplata når jeg skjærte ut, men når jeg kom hjem var det vist bare på ene sida... Ble litt irritert da Blir den ikke bare hvit som om det var masse riper hvis jeg pusser da? Hvordan får jeg til å pusse den fint? -Sjulimann Endret 1. april 2006 av Sjulimann Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Nice! Lurer på hvorfor jeg ikke har sett denne før Mens du er i gamg kunne du jo like godt laget ei helt ny kasse : ) hehe, men topp ville jeg vurdert^^ Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva med å gjøre et forsøk på å matte plexien med litt sandpapir? Kan hende det blir fett, er jo bare å teste ut siden du skal kjøpe ny plexi uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå