Gå til innhold

Mini UT2003 roundup


Howard

Anbefalte innlegg

HAHA...

 

Mitt urgamle Matrox G400 sliter no sinnsykt da!

 

Alle innstillinger på det laveste, bortsett fra world details på normal og oppløsning 640x480 16bit

Resultat: ca 20fps...

 

til tross for XP1800+, og grei maskin ellers...

 

tror nok det er bra at jeg har bestilt meg nytt skjermkort!

 

Se&le:

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/g...0_artikkel.html

 

sitat:

"3D-Ytelsen her kan bare sies med ett ord: Fantastisk."

 

litt avleggs kanskje...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pentium 3 933mhz

GeForce3 Ti200

256mb pc133 sdram

Abit BX133-RAID

Spillet kjører fra en WD 60gb 5400rpm

 

Oppløsning: 800x600

 

Flyby asbestos: 69.661964

Flyby antalus: 58.596226

Botmatch asbestos: 26.461790

Botmatch antalus: 19.130703

 

Jeg er ikke i tvil om at det er CPU som hindrer meg. Satte Ti200'n i familiens p4 1800, og fikk 50fps i botmatch :smile:

Lenke til kommentar

Altså når det ikke er noe forskjell i ytelse mellom GF4 Ti4200 og Radeon 9700 PRO i Botmatch, så mener jeg spillet er programmert litt feil. Ett så nytt spill som er så avhengig av prosessor kraft virker rart. Mulig det er jeg som tenker feil, menne på en maskin som jeg har burde jeg fått en god del bedre ytelse mener da jeg.

Lenke til kommentar

slik benchmarker man med ut2003 *link*

 

og dere får smekk på fingen[sic] for å ha brukt 40.41 det'ene. fra reamde fila:

 

The NVIDIA 40.41 drivers are known to have visual flaws and performance

problems (hitching) with the Unreal Tournament 2003 Demo which are not

present in the 30.82 drivers. The issue has been addressed by NVIDIA

and future drivers released by NVIDIA will contain the appropriate fixes.

 

If you are currently running the 40.41 drivers please either downgrade

to 30.82 or install newer drivers when available.

 

 

40.41 detonaters are bad, mmkay? :)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 18:42, skrev Insomnis:

Når det gjelder testen er det litt tvilsomt, svjv så tilpasser unreal engine seg til grafikkortet, så hvis man ikke overstyrer dette, så blir resultatene umulig å sammenligne mellom forskjellige typer grafikkort.


 

Unreal motoren (Unreal Tournament, den samme motoren som ble brukt i Deus Ex bl.a) var og er avhengig for det meste av CPU. UT2K3 motoren etterhva jeg har forstått er en videreutvikling av UT motoren, og jeg tviler litt på at de har omprogramert den totalt, altså bygget opp en ny motor fra grunn av for hver enkelt GPU/VPU...

 

Unreal Engine er ved et punkt mer avhengig av CPU.

(Kan kalles konklusjon :smile:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 15:21, skrev doofus:

Dere tester med ATI'd toppkort, hvorfor ikke Nvidias toppkort? (4600)


 

Hjelper egentlig ikke det spøtt. Radeon grisebanker Geforce uansett hvilket kort man stiller opp med. Helt rått. nVidia har virkelig fått noe å arbeide mot. Jeg liker det.

 

Disclaimer: Jeg er ikke Ati-fanboy. :wink:

Lenke til kommentar

ExcaliBuR du har sikkert rett. Mange spill vil bli basert på den nyoppussede Unreal 3D motoren i tiden som kommer. Så disse spillene vil da gå perfekt med ett Geforce3 kort så lenge man har 3 Ghz +++ CPU liksom... De som lager UT2003 burde vite den kraften som NV30 brikka vil få og utnytte det isteden for å fokusere på CPU kraft.

Lenke til kommentar

Får 117 og 62 fps med følgende setup:

 

Oppløsning 1024x768 og alle settings på default i nyeste beta detonator.

P4 2,0 @ 2,66 (533 buss)

512MB CL2 RAM PC2100

Elsa QuadroDCC @ 240/520MHz (Samme som GeForce 3)

 

Alt er klokka litt lavere enn det er i signaturen pga støynivå, ikke pga stabilitet.

 

PS! Den 2-disk versjonen er full tror jeg. Den krever vanvittig mye mer hvis alle detaljer står på max enn det demoversjonen gjør. Den har ikke den samme benchmark muligheten som demoen, så jeg får ikke sammenlignet direkte.

 

_________________

Pentium 4 2GHz @ 2.66GHz

TwinMos 512MB CL2 DDR-RAM @ 133/266MHz

ELSA GLoria DCC @ 240MHz/520MHz

(Hardware-modifisert GeForce3-kort med loddebolt og BIOS-flashing.)

 

Systemet er stabilt på høyere hastigheter, men kjøres nå stillegående.

(3dMark 2001 v330 = ca 9400 Score)

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-09-27 01:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-27 01:23, skrev olapirat:


PS! Den 2-disk versjonen er full tror jeg. Den krever vanvittig mye mer hvis alle detaljer står på max enn det demoversjonen gjør.


 

Nei, den er ikke det. Det er en søpplete beta som ikke fungerer skikkelig og har elendig performance.

 

Kan legge til at den er build ver 940 noe, mens demo'en er på 1080.

_________________

"Games lubricate the body and the mind."

--Benjamin Franklin

 

[ed: more info]

 

[ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-09-27 01:31 ]

Lenke til kommentar

Fullversjonen blir sluppet i neste uke i Norge. Er det en annen versjon en den jeg har nå?

 

PS! Hvor finner jeg build-versjonen på den jeg har?

 

_________________

Pentium 4 2GHz @ 2.66GHz

TwinMos 512MB CL2 DDR-RAM @ 133/266MHz

ELSA GLoria DCC @ 240MHz/520MHz

(Hardware-modifisert GeForce3-kort med loddebolt og BIOS-flashing.)

 

Stabilt på høyere hastigheter, men kjører nå stillegående.

 

[ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-09-27 01:48 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Må bare si min mening etter å ha sett hvor irriterte dere er på UT2K3 motoren som er så CPU-avhengig. (Tenker da på BotMatch).

 

Har det gått opp for dere at i BotMatch må det beregnes hva hver enkelt bot skal gjøre(krever CPU), og hvis det er kronglete AI/dårlig programmert, vil den jobben suge mye CPU-kraft.

 

Altså det er IKKE grafikkmotoren som knekker CPU'en (se på tallene i Fly-by), men beregningen av hva botene skal gjøre. Andre spill som skal benytte grafikkmotoren kan selvsagt lage bedre behandling av botene, slik at det ikke blir så CPU-avhengig.

 

Mine 2c.....

Lenke til kommentar

MSI K7T-266 PRO2

xp1700+

256 rdram

hercules gf3 ti200

nyeste nvidiadrivere

win xp pro

 

I 640x480 med absuolutt alle detaljer skrudd av ligger jeg på rundt 30-45 når jeg spiller. husker ikke benchmarkresultater nå. IKKE imponert hvertfall. Spillet er absolutt på grensa til ikke spillbart på min hardware.

 

[space]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 23:59, skrev Betroz:

ExcaliBuR du har sikkert rett. Mange spill vil bli basert på den nyoppussede Unreal 3D motoren i tiden som kommer. Så disse spillene vil da gå perfekt med ett Geforce3 kort så lenge man har 3 Ghz +++ CPU liksom... De som lager UT2003 burde vite den kraften som NV30 brikka vil få og utnytte det isteden for å fokusere på CPU kraft.



 

Et lite eksempel: PixelShaders og VertexShaders har vært tilgjengelig i godt over ett år, men har det blitt brukt i så veldig mange spill? Dette er også en egenskap som GPU/VPU'er har.

 

Jeg bare påpekte at Unreal Enginen er mer CPU avhengig enn GPU avhengig når det gjelder grafikk.

 

Det Freeload sier er sant, om AI beregning er CPU avhengig (Litt tvilsomt at en GPU/VPU kan beregne dette, hehe... :smile:), det krever sitt. Men for å skape et spill som går "likt" på de fleste maskiner, så er det enkleste å gjøre det mer CPU avhengig, nå som det er kommet masse forskjellige skjermkort til markedet.

 

UT motoren var ihvertfall mest CPU avhengig. Hadde samme maskin som i sig., men med et R100 kort, hadde rundt 30-85FPS (Jaja, VSYNC) i gjennomsnitt avhengig av bane, samme med R200 kortet (Ja, clean install og alt, siste driver også) hvis UT motoren hadde vært mer GPU/VPU avhengig, så burde vel jeg ikke hatt FPS nede i 30 med R200?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...