Gå til innhold

Mini UT2003 roundup

Howard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant, MEN:

Hva med dem som ikke oppgraderer skjermkort like ofte som de skifter sokker? Personlig sitter jeg på et GeForce2MX-400 kort og lurer fælt på om det kan brukes i det hele tatt... Tipper at jeg må klare meg uten en del saftige grafikk-features, men det er vel spillbarheten som er det essensielle, eller hva?

Hilsen en som fortsatt synes Tetris er verdens mest geniale spill når det gjelder spillbarhet.

(Putting anti-flame goggles on: :cool: )

Lenke til kommentar

Synes dette var grei lesning men det er litt synd at dere begrenset testen til disse tre kortene da flesteparten av spillerne nok sitter med kort i lavere klasse enn dette har selv testet UT2003 ut på et Gf2mx400/64 mb ddr og å spille dette spillet med noe mindre eyecandy og en 1333MH athlon er overhodet ingen problem. Har testet spillet på et system bestående av 850MHz P3 og radeon 8500le går man her litt ned på krava er det og absolut spillbart. Det som vises i flyby og botmatch i benchmarkprogrammet er med alt påslått i alle fall default.det eneste du kan stille her er oppløsning på skjermen og har liten betydning for testens resultat. selv sitter jeg med et system bestående av en XP2200 og Ati radeon 8500 64MB og består benchmarken med dette resultat 130 flyeby og 50 i botmatch i 1024*768

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: flydman på 2002-09-26 14:44 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: flydman på 2002-09-26 14:46 ]

Lenke til kommentar

duron 950, gf2mx

640x480

flyby: 70 fps

bot: 27 fps

Konklusjon: for treg cpu, umulig å spille bra med så lav fps.

til de som synes 50 fps er bra nok for spill.. eh?? dere tuller vel? må vel opp i noe sånt som 70-100 fps før det virker HELT smooth når man tar 180 graders svinger mens man hopper og danser fram og tilbake i en skikkelig duell...

jaja.. oppgraderte til den maskinen jeg har nå etter å ha spillt ut1 på celeron 450 og tnt1.

Lenke til kommentar

Testa UT2003 benchmark jeg også.

System oppsettet ser du i signaturen.

- CPU på 3000 Mhz (21 x 143)

- RAM på DDR358 og CAS2

- Skjermkort er på default og med Detonator 30.82

- OS er Windows XP SP1

- Oppløsning i UT2003 er 1024x768

- Grafikk detaljer i spillet er alt på max

- Ingen antialiasing

Resultat hos meg er :

- Flyby : 163.5 FPS

- Botmatch : 74.3 FPS

Hvis dere ser på Botmatchen så er den rimelig bra, men når jeg spiller mot 10-15 spillere over nettet og har 'stat fps' på, så har jeg sett FPS helt nede i 27 FPS på det aller heftigste! Og dette er med GF4 Ti4600 og en 3 Ghz CPU!

Mener dere om det da?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-26 15:41, skrev Betroz:

Testa UT2003 benchmark jeg også.

System oppsettet ser du i signaturen.

- CPU på 3000 Mhz (21 x 143)

- RAM på DDR358 og CAS2

- Skjermkort er på default og med Detonator 30.82

- OS er Windows XP SP1

- Oppløsning i UT2003 er 1024x768

- Grafikk detaljer i spillet er alt på max

- Ingen antialiasing

Resultat hos meg er :

- Flyby : 163.5 FPS

- Botmatch : 74.3 FPS

Hvis dere ser på Botmatchen så er den rimelig bra, men når jeg spiller mot 10-15 spillere over nettet og har 'stat fps' på, så har jeg sett FPS helt nede i 27 FPS på det aller heftigste! Og dette er med GF4 Ti4600 og en 3 Ghz CPU!

Mener dere om det da?

spørsmålet, er tar du hintet og skrur av all eyecandyen? har en kompis som var glad i quakeworld. der spillte alle med fangedrakter og fullbright (selvlysende)) og low-res textures for å kunne se motstanderen bedre... han syntes egentlig det burde være med i ut2k3 også :smile:

å ha 27 fps på det aller heftigste er så jævelig ubrukelig det :smile:

Lenke til kommentar

MSI G4 TI200 128Mb

640Mb SDRAM

Amd 1400 (no XP)

1024x768

Flyby 100.4

Botmattch 34.5

Her er resultatet på min gamle 386 m 2 mb ram :smile:

test.jpg

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: taz på 2002-09-26 17:02 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: taz på 2002-09-26 17:03 ]

Lenke til kommentar

blackbrrd du har ett godt poeng der! Når jeg spiller over nettet så har jeg spillet i medium kvalitet, og da går det klart bedre.

Grafikken i UT2003 er bra, men ikke så bra som Doom3. Det jeg har sett av Doom3, og da snakker jeg ikke bare om screenshots, men video fra E3 messa av gameplayen, så er grafikken der en god del bedre enn UT2003! Lurer på maskin krava til det jeg...kanskje ikke så rart ID Software setter begynnelsen av neste år som lanserings dato... Jeg tror at UT2003 bruker for lite av skjermkortet og for mye av prosessor. Noe som egentlig ble vist i testen her på hardware.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...