Gå til innhold

Piece of Stavanger

Anbefalte innlegg

Var ute i den vakre byen jeg bor i dag, det regnet og ben viste seg definitivt fra sin beste side. De glade menneskene vrimlet i de travle handlegatene og gravemaskinene jobbet hart! Det komkom vakker musikk fra motorene deres, som blåste silkemyk svart røyk opp i lufta! Menneskene så vrikelig ut til å kose seg blandt de høye aluminiumsgjerdene som rammer inn det flotte toget vårt som for øyeblikket ser ut som et grustak foran middelalderkatedralen vår!

Jeg er virkelig stolt av byen min! :hrm:

Har lyst på litt kritikk på dette bildet.

post-48887-1143578329_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det ikke vært for det digitale fraværet av skikkelige gråtoner, så kunne man tenke seg at bildet var tatt en gang for lenge siden. Dette kunne lett vært et bilde fra et gammelt 6x9 belgkamera, der trykket på filmen ikke er jevnt. Synes det er greit med nesten midtstilt horisont, fordi det understreker det uperfekte inntrykket bildet skal gi.

Stavanger er en søt, men veldig hektisk by.

Lenke til kommentar

Stilig bilde. Skjønner bruken av blur, selv om jeg nok kunne tenkt meg at toppen av de gamle bygningene avtegnet seg skarpere mot bakgrunnen. Bra er det ihvertfall at den "moderne" blokka i bakgrunnen er utydelig.

Jeg har en liten hang-up på den hvite kassebilen i venstre bildekant. Den er liksom litt for moderne for bildet. Blir bildet bedre hvis man klipper den vekk, eller mister man for mye av bygget? Kanskje den kan klones vekk?

Endret av Sarge
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke skjønte bruken av blur.

Hva er grunnen til at blur er brukt her?

Er det for å skjule den stygge klossen i bakgrunnen?

I så tilfelle burde vel husgavlene vært "fritatt" for blurring?

Bortsett fra det så tror jeg ikke ironien i teksten din var tydelig nok;)

Lenke til kommentar

Har laget en ny versjon uten bluring og varebiler. Egentlgi var det litt av meningen at gravemaskinene skal være der, samt den flotte hvite varebilen. Ang bluringen var jeg ikke helt sikker, men prøvde å så hva dere sa. Liker den egentlgi ikke jeg heller :hmm:

I allefall, her er en ny versjon.

Legger ved et bilde til som også går inn i denne serien hvor jeg tar for meg den vakre byen min.

post-48887-1143714333_thumb.jpg

post-48887-1143714629_thumb.jpg

Endret av engekri
Lenke til kommentar

Den nye versjonen av det "gamle" lider nå av for mye sjø. Jeg ville nok croppet noe i bunn, også for å fremheve en panoramisk effekt.

Bildet av Domkirkå er greit nok, men det blir for tett når spiret blir kuttet akuratt i toppen. Det hadde vært kjekt å se korset i topp. Da ville nok også kontrasten til grapset under bli større.

Lenke til kommentar
Bildet av Domkirkå er greit nok, men det blir for tett når spiret blir kuttet akuratt i toppen. Det hadde vært kjekt å se korset i topp. Da ville nok også kontrasten til grapset under bli større.

5838262[/snapback]

Der er vi nok helt enige :)

Elelrs var det andre mye bedre uten blur synes jeg.

Skjønner ikke helt poenget med å få det til å se ut som om det er tatt på 20-tallet?

Det er tatt nå, og da setter ihvertfall jeg mer pris på at det nye biler, gravemaskiner og annet moderne rot rundt om kring.

Men hva driver de egentlig med der? Har de vært og spionert på den nye fiskebrygga her i Kristiansand og sett hvor fint man kan ha det på en fiskebrygge? ;) Eller er det for å få mer plass til sandvolleyball?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...