Gå til innhold

prosessor til ny hovedkort

Judass90

Anbefalte innlegg

hallo..

jeg er ny på forumet å var usikker på hvor jeg skulle legge denne posten, men jeg la den her og håper det blir ok ( eller regner jeg med at mod. kan flytte den til rett forum hvis det passer dårli her)

Men over til spørsmål : jeg har en intel pentium 4 3ghz og et asus p4p800s-e deluxe hovedkort. mn problemet er at det er et agp kort og jeg skulle helst hatt et pci-e kort. Så det jeg lurer på er om jeg må bytte prosessor hvis jeg skal kjøpe meg et nytt hovedkort. eventuelt hvilket brukbart hovedkort passer til min prosessor.

Sikkert et dumt spørsmål men jeg vet det ikke så da spørr jeg :p

PM om det er mere dere må vite for å kunne svare på spørsmålet..

takk :D

Endret av Judass90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å finne et hovedkort med sokkel som du har. Du vet sikkert hva slags sokkel du har, hvis ikke laster du ned cpu-z, som du googler og finner link til. Da finner du ut hva slags sokkel, så går du inn i prisguiden her inne, og velger den sokkelen.

Da får du opp alle hk'ene som vil passe. Du må bare sjekke at hk støtter pci-e..

Lenke til kommentar

Her er en oversikt oveer hovedkort du kan bruke. vet ikke om noen av disse støtter piex (er usikker på om det fins på s478, som du har) men disse passer iallefall cpuen din.

og velkommen til forumet! få spørsmål er -for- dumme.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Det er bare å finne et hovedkort med sokkel som du har. Du vet sikkert hva slags sokkel du har, hvis ikke laster du ned cpu-z, som du googler og finner link til. Da finner du ut hva slags sokkel, så går du inn i prisguiden her inne, og velger den sokkelen.

Da får du opp alle hk'ene som vil passe. Du må bare sjekke at hk støtter pci-e..

5829778[/snapback]

... og hvis vi modifiserer søket litt så ender vi opp med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...