theBoss2 Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Hei slitter med å få den scripten til å fungere, er det noe galt jeg gjøre her eller?: <?php $connect = ldap_connect("localhost"); $set = ldap_set_option($connect, LDAP_OPT_PROTOCOL_VERSION, 3); echo $set; $dn = "o=Mittkompani, c=com"; $filter="(|(sn=f*)(givenname=mav*))"; $justthese = array("ou", "sn", "givenname", "mail"); $sr=ldap_search($connect, $dn, $filter, $justthese); $info = ldap_get_entries($connect, $sr); echo $info["count"]." entries returned\n"; ?> Da skal den i teorien hente alt som ligger på AD som starter med "F" på fornavnet eller "mav" på givenname. Jeg får følgende feil mld.: Warning: ldap_search() [function.ldap-search]: Search: Operations error in C:\Program Files\xampp\htdocs\test.php on line 10 Warning: ldap_get_entries(): supplied argument is not a valid ldap result resource in C:\Program Files\xampp\htdocs\test.php on line 12 entries returned Håper noen kan hjelpe meg? Mvh. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 ldap søkestrenger er litt mer følsomme. ikke ha med space i din base dn! heter det ikke vanligvis "dc=mittselskap,dc=com" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå