Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Blei kjørt p åav annen bil. Hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

Kjørte på en forkjørsveg her om dagen da en bil kommer fra et kryss på venstre siden, og smeller inn i venstre bakdøra mi (fra vikeplikt vei).

Hun tok p åseg all skyld.

Bilen min kjøpte jeg for 5000,- for å bare ha noe å komme meg fram på og det har fungert fint. Det jeg lurer på er om jeg kun får erstattet skaden på bilen min, fra hennes forsikring (forsikringsselskapet betaler regningen fra verksted), eller at jeg får utbetalt pengene kontant?

For min del er det egentlig ikke så veldig viktig å få rettet ut bulken fordi bilen har ikke synket så mye i verdi uansett..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilen var lånt bort, og det hele endte med skylddeling. Fikk litt penger fra han som kjørte da ulykken skjedde.

Sjekka bare hva det ville koste, sånn for moroskyld :)

*edit: er det bare selve døra burde ikke det koste mer enn en 500 lapp på skroten, hvis du ikke har en veldig ukurant bil. Kanskje litt pes å finne rett farge

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Jo?

Lang historie, her er kortversjonen:

*lånte bort bilen

*bakhjulstrekk + vinterføre = sladd ut fra utkjøringen

*bilen stopper i brøytekanten 25meter fra utkjøringen

*drosje i godt driv (fartsgrensa ++), gjorde ingen særlige forsøk på å unngå kollisjon

*drosesjåfør var stressa og hadde dårlig tid. Hadde ikke engang tid til å fylle ut skademelding. Ville ta med førerkortet til han som kjørte og vognkortet til bilen

*tok vognkortet og kjørte avsted

På grunn av alt dette endte det med skylddeling...

Lenke til kommentar

Tenker bilen vil bli kondemnert jeg hvis den er verdt så lite som 5000 kr. Det er vel en 60 % grense her, altså bilen må være mer skadet enn ca. 60 % (dette er ikke bastant påstand, og kan sikkert variere fra selskap til selskap).

Hvis du er heldig får du beholde bilen din og får utbetalt en del penger. En hogger har sikkert døren du trenger og med litt farge og innsats så blir det sikkert like bra som før.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Bilen var lånt bort, og det hele endte med skylddeling. Fikk litt penger fra han som kjørte da ulykken skjedde.

Sjekka bare hva det ville koste, sånn for moroskyld :)

*edit: er det bare selve døra burde ikke det koste mer enn en 500 lapp på skroten, hvis du ikke har en veldig ukurant bil. Kanskje litt pes å finne rett farge

5829719[/snapback]

OK.. Det jeg hovedsakelig lurte på hva hvor mye du tror jeg kommer til å få utbetalt fra forsikringen for denne skaden..

KVTL: OK.. Hva mener du med kondemert?

Lenke til kommentar
Tenker bilen vil bli kondemert jeg hvis den er verdt så lite som 5000 kr. Det er vel en 60 % grense her, altså bilen må være mer skadet enn ca. 60 % (dette er ikke bastant påstand, og kan sikkert variere fra selskap til selskap).

Hvis du er heldig får du beholde bilen din og får utbetalt en del penger. En hogger har sikkert døren du trenger og med litt farge og innsats så blir det sikkert like bra som før.

5830546[/snapback]

En bil blir ikke kondemnert hvis bare døra er gåen.

Lenke til kommentar

Skademelding sendt fosikringsselskapet (Både fra deg til ditt og den andre bileieren til sitt)? Selskapet ditt vil nok ønske en skadetakst hos dem eller av en takstmann de har avtale med/godkjent. Etter dette vil de vurdere hv asom gjøres. Mest sannsynlig at du får kontantoppgjør = bilens verdiforingelse.

Lenke til kommentar

Skademelding er sendt inn fra meg, og forhåpentlighvis fra hun som kjørte inn i meg også. Noen som vet hva forsikringselskapet vil utbetale for en større bulk i en dør, på en bil som kostet 5000,-?

Egentlig vil jo utrettingen av bulken+lakering koste over bilens verdi, så vet ikke om de utbetaler det?

Lenke til kommentar
Tenker bilen vil bli kondemert jeg hvis den er verdt så lite som 5000 kr. Det er vel en 60 % grense her, altså bilen må være mer skadet enn ca. 60 % (dette er ikke bastant påstand, og kan sikkert variere fra selskap til selskap).

5830546[/snapback]

En bil blir ikke kondemnert hvis bare døra er gåen.

5831354[/snapback]

Jo hvis det koster mer å fikse døren enn det bilen er verdt så vil den komme til spikerhimmelen. Tror også de opererer med en % grense. Hvis skadens takst er høyere enn x % så blir bilen kondemnert.

Lenke til kommentar

Bilen din blir ikke for så lite om bilen ikke er verd mer..

Eks: Bilen jeg hadde (Opel Kadett 86') hadde en listepris på 546 kroner, så det vil si at den hadde vært totalvrak om noen kjørte på meg bakfra og knuste en baklykt, det skjer ikke..

Siden det er vanskelig å finne en like fin og hel bil som jeg hadde, så ville de måtte finne hva en tilsvarende bil hadde kostet, og jeg ville fått nok penger til å kjøpe en ny baklykt fordi det er billigere enn å finne en lik bil som min til under 5-6 000 kroner :)

Du skal ha en bil som er tilsvarende det du kjører eller bedre når det er snakk om forsikringsak (noe som ofte ikke skjer, men stå på ditt..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...