Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sub og forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei,

skal jeg kjøpe 2 stykk Drucilla DR-12

eller 2 stykk Pioneer TS-W306DVC.

Og burde jeg kjøpe soundmagus X1500 eller X3000 forsterker?

på forhånd takk

5828656[/snapback]

hey.! kan ikke noe enn [ anbefale de pioneersubbene framfor drucilla subbene. har selv slike elementer og de funker sinykt bra og er lettdrevne. har 2 slike selv. prøvde en 300watts jensenforsterker p[ de før jeg fikk den forsterkeeren jeg skulle ha og klarte [ spille 131,2db i en fiesta. kult! har ikke testa hvor mye jeg klarer med forsterkeren jeg har nå mn det er mye mere.

den soundmagus x1500 forsterkeren klarer jo forsåvidt å drive begge 2 mn blir litt i minste laget. ta heller x3000 da ja. husk at du kan ikke koble subbene i 1 ohm på denne forsterkeren. den kutter bare når du spiller på max. har prøvd selv. g[ heller for pioneer TS-W306C og X3000 forsterkeren å kjør subbene i 2 ohm, altsa parralellkoblet. da får du masse power ville jeg tro. både forsterkeren og subbene er billige så det er masse anlegg for penga. forsterkeren er jo p[ 3000W i 2ohm , 14,4V. den driver pioneerelementene sinsykt med all den rms watten. det er ikke helt reele tall mn har garantert nok power uansett.

skal selv bestille en x3000 snart. m[ ha penger forst.

lykke til.

Lenke til kommentar

hehe, jo takk for tipset :)

æ trur åsså at d skal spille bra til den prisen, gidd ikke å bruke så inni helvetes mye peng på anlegg.

men når vi er i gang, stinger kabelsett å kondensator må være go knaill?

har også en pioneer premier 10" sub 2500 watt liggende å en soundstorm 4 kanals forsterker på 1800 watt, å pioneer frontsett og hattehøytalere.

er d mulighet for å koble den 10" suben me resten, eller er d bare tull å vas?

Lenke til kommentar

Bare tull å koble den 10" sammen med resten om du da ikke får til å bruke den som midbass montert i dashen eller noe.

Kondis er bortkasta, bruk heller pengene på en bedre forsterker eller legg dem i potten for et skikkelig batteri om det du har ikke er voksent nok for oppgaven.

Du skal tross alt forsyne forsterkeren med endel strøm.

Husk også å oppgradere originalkablene fra dynamo->batteri, batteri->jord og dynamo->jord. Dette er en ofte oversett flaskehals :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Selg 10", får jo litt ut av de også ;)

Bruk Soundstormen på komponentsettet foran og høyttalerne bak, husk at du da trenger en splittblokk for så forsyne den med strøm og enda en for på koble jord fra forsterkerne på en skikkelig måte :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...