trondes Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Først, holder på å oppdatere noen system. For at det skal bli minst mulig feil ved installasjon så har jeg laget noen funksjoner som sjekker DBen er blitt forandret i den nye versjonen. Har det kommet en ny tabel vil det bli opprettet en der jeg installere oppdatering, har det kommet et nytt felt i en tabel så blir det lagt til et her også, noe som er blitt slettet så blir det fjernet herfra også. Men problemet mitt er hvis det blir gitt nytt navn til et felt. hvordan kan jeg sjekket det? trenger noen ider og innspill her. Kom til å tenke på en ting her. når det blir opprettet en tabel så legger feltene seg i rekkefølge, når det blir kjørt "DESCRIBE <tabel>" kommer de ut i den rekkefølget de er installert i ( så sant du ikke lager et felt med AFTER <et annet felt> ). Er vel mulig å fikse det på den måtten... Noen flere ider ? kanskje det finnes noe slike class'er fra før ? EDIT: skrive feil Endret 28. mars 2006 av trondes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå