Gå til innhold

Djuice-kontantkort - bindingstid?


Anbefalte innlegg

Ble plutselig litt usikker, og må nesten spørre: Jeg har et Djuice-kontantkort liggende. Det fulgte med en telefon som ble kjøpt i juli i fjor. Er det noen bindingstid på dette "abonnementet", eller kan jeg når som helst portere numret til en annen leverandør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har et Djuice kontant sim-kort liggende er det ingen binding. Som sagt: porter i vei!

 

Noe helt annet er det om man har et APPARAT (f.eks 3220 som Jonkybonky henviser til) som er låst til Djuice kontant. Sperren på apparatet har INGENTING å gjøre med ditt SIM-kort. Det er to helt individuelle ting med eventuelle individuelle sperrer. Så du vil ikke bli belastet med noen form for avgift ved å skifte til en annen operatør, men om telefonen din er låst vil den ikke akseptere andre kort enn Telenor sine de første 12 mnd.

 

Lise

Endret av laqua
Lenke til kommentar
Dersom du har et Djuice kontant sim-kort liggende er det ingen binding.  Som sagt: porter i vei!

 

Noe helt annet er det om man har et APPARAT (f.eks 3220 som Jonkybonky henviser til) som er låst til Djuice kontant.  Sperren på apparatet har INGENTING å gjøre med ditt SIM-kort.  Det er to helt individuelle ting med eventuelle individuelle sperrer.  Så du vil ikke bli belastet med noen form for avgift ved å skifte til en annen operatør, men om telefonen din er låst vil den ikke akseptere andre kort enn Telenor sine de første 12 mnd.

 

Lise

5840496[/snapback]

 

kan du da bruke ett sim kort med ett annet telenor abb enn kontantkort på telefonen?

Lenke til kommentar

Hvis telefonen er låst til Telenor sitt nett eller til Telenor som operatør, så kan du bruke alle simkort fra Telenor. Hvis den derimot er låst til det bestemte simkortet som den ble solgt med, kan den kun brukes med dette.

 

Du finner ut av dette enkelt ved å sette inn et annet Telenor-kort...

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Som forhandlerene her sier, så er det viktig å skille mellom operatørlås og binding.

 

Binding er knyttet til abonnementet. Du kan bruke et abonnement i hvilken telefon du vil så lenge den ikke er låst til en annen operatør. Men dersom du har en bindingstid kan du ikke si opp abonnementet uten videre i bindingstiden (generelt).

 

Operatørlås er knyttet til telefonen. Det betyr at du ikke kan sette i et vilkårlig SIM-kort i telefonen i en bestemt periode, typisk 12 mnd.

 

Låste telefoner kan selges med og uten abonnement, og du kan få både ulåste og låste telefoner når du tegner en binding.

 

En låst telefon med binding vil normalt gi mest i subsidier ettersom forhandler har lavere kostpris på låste telefoner, og i tillegg for provisjon pga bindingen.

 

På kontanttelefoner er det ingen binding, men så vidt jeg vet går det ikke an å "videreføre" et kontantabonnement hos samme operatør med mindre en 6 mnd mellomrom. En gang jeg skulle selge en kontanttelefon med telenor og en kunde ville beholde nummeret fikk jeg opp en feilmelding med at dette abonnementet hadde det allerede vært kjøpt en kontanttelefon på i løpet av de siste 6 mnd.

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...