johnkey Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei! Vet ikke helt om det ble riktig forum dette men prøver.. Det har seg slik at jeg har fra før hatt abonement fra telenor på min fasttelefon. Nå som jeg har fått bredbånd har jeg også skaffet meg et bredbåndstelefoniabonnement(!) fra Telio. Ved en misforståelse ble abonnementet hos Telenor sagt opp før det gamle tlf nr ble portert over til Telio-abonnementet, og jeg har fått nytt nr, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker å beholde. Nå sitter jeg altså med skjegget i postkassa og må betale i underkant av 1000 kr for å få gjenopprettet abbonementet hos telenor bare for å få portert nummeret! I den anledning lurte jeg på om det er angrefrist for oppretting av abonnementet hos Telenor. Slik at jeg først kan opprette det igjen, få portert over nummeret, for så å "angre" og få tilbake de 1000 kronene? Lenke til kommentar
Amobil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis du tar mini abo hos telenor så koster det vell ikke 1000 men 199 hvis jeg ikke tar feil.. Lenke til kommentar
johnkey Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis du tar mini abo hos telenor så koster det vell ikke 1000 men 199 hvis jeg ikke tar feil.. 5829892[/snapback] Er nok bare med 12 mnd binding det.. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis du ba om portering så er vel Telio plikta til å overføre nummeret. Vet om flere som gir midlertidige nummer i mellomtiden også så får du ditt ekte nummer senere. Bare kjeft på Telio og be dem få ut fingeren! Lenke til kommentar
jic Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis du sa opp selv, så tviler jeg på om du kan få ditt gamle tlf nr tilbake, du kan gøre med telio om de kan prøve å fikse gamle tlf nr ditt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis du ba om portering så er vel Telio plikta til å overføre nummeret. Vet om flere som gir midlertidige nummer i mellomtiden også så får du ditt ekte nummer senere. Bare kjeft på Telio og be dem få ut fingeren! 5831451[/snapback] Så lenge kunden her har sagt opp nummeret så kan ikke det forventes av Telio å skaffe det tilbake, da kunden ikke lengre er juridisk eier av sitt tidligere telefonnummer.. Ser dessverre ikke en enkel løsning på kundens problem i dette tilfellet! Lenke til kommentar
jic Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Vel det er sant at kunde ikke er juridisk eier, men tlf nr hans er ledig på markedet og hvem som helst kan ta og bruke det, det må vel finnes en eller annen måte å få det nr på. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hvis du ba om portering så er vel Telio plikta til å overføre nummeret. Vet om flere som gir midlertidige nummer i mellomtiden også så får du ditt ekte nummer senere. Bare kjeft på Telio og be dem få ut fingeren! 5831451[/snapback] Så lenge kunden her har sagt opp nummeret så kan ikke det forventes av Telio å skaffe det tilbake, da kunden ikke lengre er juridisk eier av sitt tidligere telefonnummer.. Ser dessverre ikke en enkel løsning på kundens problem i dette tilfellet! 5831731[/snapback] "Ved en misforståelse ble abonnementet hos Telenor sagt opp før det gamle tlf nr ble portert over til Telio-abonnementet, og jeg har fått nytt nr, noe jeg selvfølgelig ikke ønsker å beholde." Kommer litt ann på da... Mener han at han sa det opp ved en missforståelse? Om avtalen var om portering som han nevner der... Så skal han ikke trenge å si opp sitt gamle abonnement da Telio må melde ifra om at nummeret skal flyttes. Akuratt det samme som portering av mobilnummer. Vil vel da si at om Telio har feilinformert med å be han si opp sitt gamle abonnement ved portering så er det igjen Telio sin feil som feilinformere sine kunder. For det eneste Telio har gjort er er å opprette et nytt abonnement. Er jo ikke forsøk på portering engang. Endret 29. mars 2006 av Wabby Lenke til kommentar
johnkey Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Stemmer det at Telio ba meg si opp abonnementet hos Telenor ja, noe som jeg har skjønt var en stor feil fra deres side! Har konfrontert de med det, men ble bare ord mot ord... Nå har jeg heldigvis fått smisket meg til hos Telenor å gratis få gjenopprettet abonnementet. Men det skulle fire kundemishandlerer til før det gikk. Merkelig forskjellig praksis fra person til person må jeg si.. Men her er Telio syndebukken.. Lenke til kommentar
jic Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det beste er å få det skriftlig. Det beste er å se litt på faq og sjekke ut, vet om flere som feil info og har bestillt telio og de fikk beskjed at beholder nr, men de i stedet fått en annen nr. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Stemmer det at Telio ba meg si opp abonnementet hos Telenor ja, noe som jeg har skjønt var en stor feil fra deres side!Har konfrontert de med det, men ble bare ord mot ord... Nå har jeg heldigvis fått smisket meg til hos Telenor å gratis få gjenopprettet abonnementet. Men det skulle fire kundemishandlerer til før det gikk. Merkelig forskjellig praksis fra person til person må jeg si.. Men her er Telio syndebukken.. 5832394[/snapback] Selv om det er merkelig med forskjellig praksis fra person til person, så er det jo bra at det ordnet seg til slutt! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Her må vi faktisk rose Telenor Lenke til kommentar
johnkey Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Her må vi faktisk rose Telenor 5834081[/snapback] Jepp, er ikke hver dag man har mulighet til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå