eigan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei Jeg har laget et webdesign, så lurer jeg bare på om noen kunne gi meg respons før programmerer den. Linkene under headen skal IKKE være slik de er nå, jeg skal endre det til en flash sak. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Før det første synes jeg du ikke burde bruke flash. Flash bør kun brukes der det er nødvendig å bruke flash og hvor det ikke finnes andre bedre alternativer. Jeg synes menyen og headeren var veldig pene og passet bra. Men alt som er under menyen syns jeg blir litt tamt. Du bør bruke sterkere farger og lage større kontraster. Overskriftene bør ikke stå så nærme den blå/grå/fiolette linjen og teksten på "les mer" linken bør være mindre. En annen ting jeg savner er en overskrift som viser hva dette webområdet handler om f.eks. "... sin blogg/hjemmeside" Lenke til kommentar
eigan Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Takk for svar Jeg har endre litt nå: Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 hvorfor kan han ikke bruke flash? Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 hvorfor kan han ikke bruke flash? 5829488[/snapback] Er ikke alle som har det... Også bruker det mere ressurser enn bl.a. html og css da..... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Er det mogleg å fjerne den fonten? Eg får vondt i auga av den... Bruk ein anna font med f. eks. grå eller svart. Lenke til kommentar
px Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Problemet når du lager slike mockups er at det er vanskelig å få det til å stemme med looken du faktisk får med html. Det går kjappere å bare begynne. Flash: Spørs hva målet ditt er, hvis du vil ha googlebot på besøk er det tåpelig, hvis du bare skal vise siden til venner så spiller det egentlig ingen rolle, men det er litt bortkastet. Vanlig tekst ser mye proffere ut. Ellers så flyter jo nettet over med poengløse geocities-hjemmesider da.. Men siden din er jo litt mere nyttig hvis målet er å få vist fram ting du har laget... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Pen nok, men ikke no super duper design...så ut som siden var laget litt uten egentlig å ha noe mening. Altså har du ikke noen idè om hvordan designet skal være, blir det vannskelig å få det bra. Endret 29. mars 2006 av vargaz Lenke til kommentar
eigan Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Takk for tilbakemeldinger Jeg skal nok ikke ha den fonten der nei, Det blir annerledes når jeg først får den i html/css. Jeg skal fikse det over til html/css/php nå, så bytter jeg tekst og tekstfarge... Kommer ut med nytt utkast om noen dager... Takk, Mvh Mr Chief Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Synes den var grei nok, men den så litt "billig" ut. Litt for mye hvit, litt stor skrift og sterke farger. Ville prøvd å tonet ned tekstfargen til grå, evt. grå med litt lilla i. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Takk for svar Jeg har endre litt nå: 5828887[/snapback] Mye bedre, men fortsatt noen mangler. Jeg synes f.eks. at den røde skriften ikke passet så godt. Midstilt overskrift er heller ikke noe å rope hurra for. I hvert fall ikke i en liste med artikkler. Og overskriften (på artikkelen) er fortsatt litt langt unna brødteksten/ingressen. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Greit oppsett men som vanlig klager jeg på typografien. Forferdelig font, forferdelige overskrifter med enda værre font og en meny som ikke henger på greip. Syns det er for lite samspill mellom header og resten av siden. ... men det er en fin header da, uten at den egentlig sier meg noe om deg eller hva du interesserer deg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå