Gå til innhold

Gratis 1-minutts ringing over Wifi?

Ola92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg spør litt om programmet jeg... :)

- Kan man ringe til vanlige telefonnummer?

- Fungerer det i Norge også?

- Koster det ingenting det 1. minuttet?

- Hva koster det etter 1. minutt?

- Må man fylle inn noe bankkort-info ved nedlastning?

5828556[/snapback]

Man kan ringe til normale telefoner (helt gratis), men ikke over hele Verden

Det fungerer i Norge

Samtalen avsluttes automatisk etter 1.minutt, men du kan kjøpe kredit på hjemmesiden :

www.voipbuster.com

Nei, man må ikke fylle inn bankkort-info ved nedlasting!

Håper dette hjelper! :)

Men vet noen om et sånt program til PDA?

Det hadde vært ganske bra om noen hjelper meg med dette, fordi jeg kan bruke det når jeg er i Sverig e og skal ringe til Norge og jeg kan bruke det som

Walkie-Talkie .

Lenke til kommentar

jeg har brukt VOIPSTUNT en stund nå. ringer gratis til hustelefon til så og si helle verden .. skjønner det ikke siden telenor ska jo ha sin del av kaka når de bruker dems nett :hmm: men klager ikke på at d er gratis for å si det sånn :p

det står at skal betale 10 euro depositum men d har jeg ikke gjort og jeg ringer gratis for det :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Man kan fint ringe gjennom voipstunt/voipbuster/enavde14andreheltlikeoperatørene med en hvilken som helst sipklient. For windows mobile har jeg fått det til å fungere med Sjphone (er vel samme klient som phonzo selger med sitt abb.) Det burde i teorien også fungere sammen med nokia EXX og N80 som har innebygd wlan og sipklient. Merk at betingelsene og prisene og hvilke land som er gratis på de forskjellige operatørene skifter omtrent daglig. For tiden gjelder det vel at pengene du lader opp konto med løper ut etter 120 dager.

Simen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Man kan fint ringe gjennom voipstunt/voipbuster/enavde14andreheltlikeoperatørene med en hvilken som helst sipklient. For windows mobile har jeg fått det til å fungere med Sjphone (er vel samme klient som phonzo selger med sitt abb.) Det burde i teorien også fungere sammen med nokia EXX og N80 som har innebygd wlan og sipklient. Merk at betingelsene og prisene og hvilke land som er gratis på de forskjellige operatørene skifter omtrent daglig. For tiden gjelder det vel at pengene du lader opp konto med løper ut etter 120 dager.

Simen

6395358[/snapback]

Jeg har forsøkt med Nokia E61. Det går ikke, og jeg tror jeg vet hvorfor. Det står på Nokia sine sider at den foreløpig ikke støtter STUN, som er en NAT metode for å komme gjennom en brannmur. Det står at støtte vil komme i 2006.

Lenke til kommentar
Jeg har forsøkt med Nokia E61. Det går ikke, og jeg tror jeg vet hvorfor. Det står på Nokia sine sider at den foreløpig ikke støtter STUN, som er en NAT metode for å komme gjennom en brannmur. Det står at støtte vil komme i 2006.

6460843[/snapback]

Du burde uansett klare å ringe ut uten STUN om jeg ikke husker helt feil. Du kan jo uansett bare prøve å koble deg forbi NAT-et og rett på nett for å se om det fungerer.

Simen

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har brukt dette programmet veldig lenge og er fornøyd med alt. :dribble:

Det jeg lurte på er om det fins noe sånt til PDA(som kan ringe til normal telefon)? :hmm:

5828040[/snapback]

Har lastet ned dette programmet, men hvordan skal jeg få til å ginge et minutt gratis til vanlige telefoner? Jeg får det ikke til. :ermm:

5869760[/snapback]

Du må skrive +47 (Norge) også skrive tlf nr. Du må også ha en mikrofon for å snakke tilbake

Lenke til kommentar

6460843[/snapback]

Du burde uansett klare å ringe ut uten STUN om jeg ikke husker helt feil. Du kan jo uansett bare prøve å koble deg forbi NAT-et og rett på nett for å se om det fungerer.

Simen

6460937[/snapback]

Men voipstunt/voipbuster/ sine innstillinger er jo bl.a STUN-server. Skal se nærmere på det.

I denne artikkelen står det dessuten at det er vanskelig og at STUN ikke støttes:

http://english.martinvarsavsky.net/fon/i-g...hrough-sip.html

hilsen

Atle

Lenke til kommentar

Nokia's handsets are designed to use a local SIP server and so don't support STUN nor ICE. That's why they can't handle the dynamic portforwarding of NAT properly.

At least when there's more than just one phone connected to a hotspot RTP-communication will fail.

Further the only two supported codecs, G.729 and G.723 provide relatively low voice quality due to their low bandwidth (5,3 and 8 KBit/s).

I doubt Nokia will make the VoIP functionality useable for end-customers and so throw away with their biggest customers, the network operators.

There's nothing left but developing an own VoIP client that supports STUN and so will work on FON hotspots.

kilde: ukjent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...