Bytex Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Så ingen lignende tråd her jeg..satt akkurat gjennom den første biten av spillet helt frem til jeg skulle velge class. Lagde da en custom class, men har tenkt meg om og evaluert på nytt. Jeg valgte Destruction, Alteration, Conjuration, Blade, Light Armor, Mysticism, alchemy. Nå så jeg jo at flere av disse kræsjer med hverandre. F.eks. Conjuration og Blade. Med conj. kan man summone våpen, så da er vel blade unødvendig. Jeg VIL være en mage-type char, men ingen av templatene hadde noen form for armor. Hva kan vi da bruke til beskyttelse? Jeg vet at man kan ha på hva som helst i spillet, men uten en major skill i en type armor blir armor value veldig lav. Er det verdt å ofre en annen skill for light armor når man er mage? Har ikke lyst å være HELT ubeskyttet og springe rundt i rags heller, liksom.. Jeg så templates som sorceror, som har Heavy Armor og blunt i tillegg til diverse spell-skills. Men han må ha Strength som hovedattribute for å greie å bare den tunge armoren og blunt-våpen. Det vil ikke jeg. Var selvsagt så teit at jeg overskreiv Quicksaven min like ETTER jeg lagde classen, så jeg må starte heeeelt fra starten.. Hva syns DERE er best for en spellcaster? Kan prøve thief ting en annen gang. Og btw, jeg spilte MYE Morrowind med custom Crusader-type. Endret 28. mars 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Min er en liten blanding mellom en hardbarket fighter med enten blade/bue eller en slue theif som sniker seg rundt. Min build ser slik ut: Attributes: -Strenght -Agility Major Skills: -Sneak -Marksman -Blade -Light Armor -Acrobatics -Athletics -Security Funker fett, skulle prøvd å fått inn block, men den kan jeg trene ved siden av, tåler akkurat nok til å gå melee og med pil og bue så er jeg nesten uovervinnelig. Endret 28. mars 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Siden å være Mage var så underutviklet i MW, vil jeg prøve dette nå. Men jeg blir ikke enig med meg selv ang. armor kontra ikke armor. Det er vel ikkeno "cloth" armor i dette spillet som ikke er light armor? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Du kan bruke armor som mage, men effektiviteten av spells blir redusert jo mer du har. Vil du ha 100 % må du nok pent ta til takke med vanlige klær uten armor. Men jeg fant nylig en kjempekul, rød kappe. Riktignok ser den bare kul ut, men nevnte jeg at den ser kul ut?? Edit: Leifern var innom. Endret 28. mars 2006 av TrondH86 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hvor står det? Man får robes som er til mages med egne attributes på altså? Da er kanskje light armor litt bortkasta likevel..bytta ut alchemy med light armor..lufser rundt i en dungeon rett utenfor sewer nuh. Endret 28. mars 2006 av Bitex Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Min mage går rundt utan rustning, synest det er det riktigaste for ein rein trollmann. Der finst spells som kan gi beskyttelse. Kay Lenke til kommentar
Rivfader Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Spiller en custom class jeg kaller "Warmage" Rase: Breton Starsign: The Mage Tok magic skills som concentration ellerhvadetnåhet (sånn at man går opp fortere i de) Valgte Strength og Intelligence som hovedstats Major skills: Blade Heavy Armor Block Restoration Conjuration Destruction Mysticism Funker veldig bra så langt ihvertfall. Heavy Armor, Block og Restoration gjør at man tåler en støyt Endret 29. mars 2006 av Rivfader Lenke til kommentar
Sweet_Enough Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Nå er jeg på jobb og har ikke spillet foran meg, men jeg spiler Breton, stjernetegn Mage og klasse Sorcerer. Denne har da Heavy Armour som major skill, har den ikke? Jeg går i hvert fall rundt med jernrustning (foreløpig) og det går strålende. Jeg har masse mana og den regenererer nesten fortere enn jeg greier å bruke den. Så jeg avliver mine motstandere først og fremst med fireballs. Healing er også genialt, uansett hvor mye juling jeg har fått kan jeg heale meg selv på et øyeblikk. Så slipper jeg å bruke masse penger og inventoryplass på healing potions og slikt. (Jeg rollespiller gjerrigknark også. ) Jeg har ikke merket at effektiviteten av spells har gått ned etterhvert som jeg får mer armour, men kanskje noen vet noe jeg ikke vet). Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg har masse mana og den regenererer nesten fortere enn jeg greier å bruke den. Så jeg avliver mine motstandere først og fremst med fireballs. Healing er også genialt, uansett hvor mye juling jeg har fått kan jeg heale meg selv på et øyeblikk. Bare et spm: hvilken lvl er du? Hadde den følelsen i starten, men det har jevnet seg litt ut for å si det sånn. Jeg er rundt lvl 10, og kan slettes ikke si at magicka-nivået er på topp hele tida. Formlene du får etterhvert krever ganske mye "juice", jeg ender nå vanligvis opp med å sende et par-tre avstandsangrep, og så gjemme meg bak et "conjured" monster mens den blå søylen fyller seg opp igjen Endret 29. mars 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Sweet_Enough Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg er på level 5 eller 6. Skal bli spennende å se om jeg får samme erfaring som deg etterhvert, men livet skal vel ikke være alt for lett heller. Jeg har ikke kjøpt eller laget noen spell ennå, bare brukt de jeg har fått. Men da er det kanskje en ide å trene litt med sverdet også. I Morrowind hadde jeg enchanted sverd med heftig magisk skadevirkning på, men det koster det vel mye å lage. Jeg fant en del slike steiner som fyller opp mana øyeblikkelig, men de solgte jeg. Det var kanskje ikke så lurt... Men det går alltid an å kjøpe dem tilbake. Endret 29. mars 2006 av Sweet_Enough Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg er på level 5 eller 6. Skal bli spennende å se om jeg får samme erfaring som deg etterhvert, men livet skal vel ikke være alt for lett heller. Jeg har ikke kjøpt eller laget noen spell ennå, bare brukt de jeg har fått. Men da er det kanskje en ide å trene litt med sverdet også. I Morrowind hadde jeg enchanted sverd med heftig magisk skadevirkning på, men det koster det vel mye å lage. Jeg fant en del slike steiner som fyller opp mana øyeblikkelig, men de solgte jeg. Det var kanskje ikke så lurt... Men det går alltid an å kjøpe dem tilbake. 5830901[/snapback] Ja, jeg angrer også litt på at jeg solgte dem i begynnelsen. Dersom karakteren min ikke hadde vært kompetent i conjuration og derfor kan mane fram en "tank" så hadde jeg hatt et seriøst problem i en del situasjoner nå - dvs hvis jeg kun hadde basert meg på å kaste ildkuler. Sverdet mitt er å regne som en tannpirker, men kan noen ganger være greit for å "avslutte" monstrene. Endret 29. mars 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg forlot "ren mage"-teorien min for en Crusader. Syns det er plagsomt med så få hotkeys hvis man skal ha 1-2 spells fra hver school liggende som hotkey. Men har LANGT ifra bestemt meg..har fortsatt lyst å være asskicking mage, men interfacet jobbet liksom imot meg hele tiden. Har ikke spilt langt uansett (bare gjort et par quests i Chorrol). Spørsmålet mitt til en Mage med Blade er, hvor ofte bruker du EGENTLIG det sverdet? Når man alltid peiser mobbene med fireball/frost/whatever på avstand? Da blir jo bare Blade bortkastet ting man "må" levele opp bare for å levele. Endret 29. mars 2006 av Bitex Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg forlot "ren mage"-teorien min for en Crusader.Syns det er plagsomt med så få hotkeys hvis man skal ha 1-2 spells fra hver school liggende som hotkey. Men har LANGT ifra bestemt meg..har fortsatt lyst å være asskicking mage, men interfacet jobbet liksom imot meg hele tiden. Har ikke spilt langt uansett (bare gjort et par quests i Chorrol). Spørsmålet mitt til en Mage med Blade er, hvor ofte bruker du EGENTLIG det sverdet? Når man alltid peiser mobbene med fireball/frost/whatever på avstand? Da blir jo bare Blade bortkastet ting man "må" levele opp bare for å levele. 5831256[/snapback] Jeg er en trollmann med sverd... men ikke Blade som major skill. Jeg bruker et magisk tannpirker-kortsverd (5pts is-skade bonus elns). Blir mest brukt som "krise-backup" når jeg enten er 1 mot 1 mot et monster som nesten er finished og ikke har mer magicka igjen, evt for å hjelpe til litt når skjelettet mitt sloss med en critter... Endret 29. mars 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Problemet er, at jeg får ikke til å starte spillet nå, for jeg tror jeg har konfigurert characteren min feil, og jeg klarer ikke å bestemme meg for en build. Så jeg har sittet i 1,5 dag og gjort INGENTING... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Problemet er, at jeg får ikke til å starte spillet nå, for jeg tror jeg har konfigurert characteren min feil, og jeg klarer ikke å bestemme meg for en build. Så jeg har sittet i 1,5 dag og gjort INGENTING... 5831581[/snapback] Min erfaring: Armor dekkes til viss grad av tilsvarende "skjold"-type spells av diverse slag. Men nå rollespiller jeg også en klassisk magiker, dvs løper kun rundt i vanlige klær\robes og ikke rustning. Har pr idag Armorer som eneste "non magic" major skill, angrer litt på dette da jeg faktisk faller tilbake på blade i nødsituasjoner (tom for magicka). Men det er ikke krise. Hvordan har du tenkt å spille da? Klassisk magiker, eller fighter som kan magi, eller hva? Når det gjelder interfacet så er det litt plagsomt men ikke krise. Pleier å holde å mappe om når jeg går inn i en ny "situasjon" dvs en spesiell quest, hule etc. Endret 29. mars 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg hadde jo tenkt meg klassisk magiker, men det å ikke ha NOE armor skremmer meg bort fra tanken. Også treffer man vel på monstre som er magic resistant også. Mye hitpoints har man vel heller ikke, og sånn jeg har skjønt er den første Oblivion-gaten ganske vanskelig. Så jeg blir hele tiden fristet til å bytte ut et eller annet med noe annet, også begynner jeg å tvile på om det var lurt, reloader og reloader..blir helt paralysert av alt det her. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg hadde jo tenkt meg klassisk magiker, men det å ikke ha NOE armor skremmer meg bort fra tanken. Også treffer man vel på monstre som er magic resistant også. Mye hitpoints har man vel heller ikke, og sånn jeg har skjønt er den første Oblivion-gaten ganske vanskelig. Så jeg blir hele tiden fristet til å bytte ut et eller annet med noe annet, også begynner jeg å tvile på om det var lurt, reloader og reloader..blir helt paralysert av alt det her. 5831733[/snapback] Ok, men du har generelt verktøy til å håndtere de fleste situasjoner som magiker. Skjold for å dempe skade (men du skal jo ikke stå i frontlinjen!), conjured monster som "tanker" og avleder aggressive nærkamp-mostandere, refleksjon av innkommende spells, demping av magisk skade, nedsettelse av fiendens resisistance\endurance\styrke etc etc. Har vært i en del situasjoner som i utgangspunktet har vært veldig vanskelige nettopp fordi jeg bare løper rett inn og forventer at fienden skal falle som kjegler for ildkulene mine. Dør, legger om taktikken til å bruke riktig "verktøy" fra formelsamlingen min, og da går det stort sett bra! Noe som er veldig tilfredsstillende. Ellers hadde jo hele spillet bare forløpt som Doom III med ildkuler istedet for rocket launcher. Hovedpoenget er at du må legge litt mer tankeaktivitet i det enn å bare gå rett på med ildkuler. De Tamriel-innbyggerne som er tjukke i huet blir krigere istedet. EDIT: Enda en ting: første Oblivion-gaten + Kvatch (på lvl 10 ca) var noe av det tøffere jeg har møtt hittill når det gjelder motstand. Gikk imidlertid ganske greit når jeg fant taktikker som funket. Healing av NPC'er jeg hadde med meg, conjuring av "tank" monster, riktige buffs\debuffs etc. Slutten av Kvatch gikk faktisk skikkelig smooth siden jeg hadde arbeidet inn riktige taktikker. Endret 29. mars 2006 av thomanil Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg hadde jo tenkt meg klassisk magiker, men det å ikke ha NOE armor skremmer meg bort fra tanken. Også treffer man vel på monstre som er magic resistant også. Mye hitpoints har man vel heller ikke, og sånn jeg har skjønt er den første Oblivion-gaten ganske vanskelig. Så jeg blir hele tiden fristet til å bytte ut et eller annet med noe annet, også begynner jeg å tvile på om det var lurt, reloader og reloader..blir helt paralysert av alt det her. 5831733[/snapback] Dersom du treff på monster som toler magi, går det jo an å mane fram dine eigne monster. Sjølv synest eg ikkje det gjer noko at eg ikkje har rustning. Det er slik magikarar er. Det får heller vere litt vanskeleg i enkelte situasjonar, eg synest det berre gjer ting meir spennande. Når det gjeld den første Oblivion-porten, synest eg den var ganske lett. Og eg spelar altso som rein magikar. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå