Gå til innhold

Xp bruker veeeldig lang tid på oppstart!

Anbefalte innlegg

Fra jeg slår på maskinen tar det ca 10 min før jeg blir logget inn.

Dette skjedde plutselig. har sjekket for virus å slikt i safe mode, men finner ikke no.

kjører xp pro, amd 64 xp 3700

her er listen over prosseser efter oppstart.

utennavn6le.png

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelpe meg så mange prosesser! En god side som forklarer hver prosess og hva du evnt. kan deaktivere er denne:

http://www.beemerworld.com/tips/servicesxp.htm

Du bør få raskere oppstart og en kjappere maskin hvis du kvitter deg med unødige prosesser. Jeg har fulgt nesten alle råd der og er nede i 16 prosesser nå, hvorav 13 tilhører windows! (noen "bedre"?) Har ikke noen problemer. Jeg surfer, bruker

P2P (torrents o.l), jobber med mange forskjellige program, brenner cd, dvd. Det meste av lokalt arbeid.

For å endre prosesser; Start - kjør- og skriv inn services.msc. Der kan du gjøre alt. Msconfig er litt begrenset. Men bruk Msconfig til å sjekke hvilke programmer som starter med windows. Her kan du sikkert ta bort en del.

Sjekk også cpu forbruk, og prøv å finne ut hva som bruker mest minne/cpu. En oppstart på 10 min kan nok ikke bare fikses med å deaktivere unødige prosesser,

det er nok noe annet galt også.

OBS: Når man leker seg med prosesser; ALDRI deaktiver Remote Procedure Call (RPC). Denne er essensiell, og disabler du den kan hele systemet gå hen og dø. Kan lett forveksles med Remote Procedure Call (RPC) Locator som står rett under i Services. Denne kan deaktiveres.

Endret av Wave
Lenke til kommentar

Jeg har samma greia, men mitt problem er at jeg kommer inn i windows, også har jeg kanskje 20 sek der jeg kan gjøre det meste, utenom å logge meg på nett... så plutselig blir alt hengende litt, jeg får ikke trykket på start menyen, og jeg må vente kanskje opptil ett halvt minutt før start knappen funker, og da kan jeg logge meg på nett....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...