Gå til innhold

Sony WalkMan NW-HD5, trenger hjelp, tips og info

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestillt min første MP3-spiller, en Sony WalkMan NW-HD5.

Den eneste jeg har som kan kalles en Walkman utenom den er vell moblien min en Sony Ericsson W800i.

Men uansett, det jeg lurte på er hvordan man overfører musikken inn på NW-HD5 spilleren, med min W800i kopierer jeg bare musikken inn i MP3 mappa på telefonnen, hvordan funker det på en NW-HD5?

Jeg har ca. 8000 sanger på PC-en på høyeste MP3 kvalitet som jeg ønsker å legge inn på NW-HD5 når jeg for den. Det er ikke noe spesielt jeg må gjøre med filene for å kunne få den inn på Walkman'en?

Noen sier at all musikk som skal inn på Walkman'en må rippes fra CD/DVD, vil det si at jeg faktisk må rippe alle de cd-ene som alle de 8000 sangene er på? Det vil jo ta år og da? Er det en vei utenom dette hvis man faktisk er nøtt til det?

Også sier folk at det er en lydsperre på Walkman'er, pågrunn av noen EU regler eller noe, hvordan kan jeg få av denne sperra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å overføre til hd5 så er det inkludert programvare, dessverre må du bruke ekstern programvare for å få overført musikken din.

Men du trenger ikke å rippe alt på nytt nei, den støtter mp3, wma, og sony sitt eget format.

Kan si at jeg er meget fornøyd med min hd3.

Og ang volumet er det lite jeg kan bidra med da jeg kjøpte mitt i usa.

Lenke til kommentar

Det funka ikke!

Men det må da være en feil her et eller annet sted.

Fordi jeg kan ikke tro at max lyden på spilleren skal være så lav.

Jeg for tilogmed høyere lyd med Koss Porta Pro headsettet på min W800i telefonn.

Nei, kanskje det er noe jeg gjør feil, noe må det jo være.

Jeg har nettopp fått spilleren, så jeg vet ikke.

Er det noen andre som har spilleren som kanskje vet noe?

Alt jeg gjør er å trykke på Vol+ knappen til måleren er full, og da er lyden på noe som egentlig jeg syntes burde vært halvfull, det er et greit volum når du hører på musikk etter du har lagt det for å sove, eller kanskje litt for lavt for det også, du hører jo lyden, men du for jo ikke noen skikkelig inlevelse, eller feeling med musikken. Og volumet holder jo ikke mål hvis du er i et rom med litt støy eller noe.

Men jeg ser at det står S4 bak lydmåleren, hva er det for noe egentlig?

Kanskje det er mulig å øke styrken på en eller annen måte som jeg ikke har funnet ut enda, vet noen noe om dette? Trenger hjelp her!

EDIT:

Blir lyden lavere jo høyere kvalitet (kb/s) MP3 filene er på? Fordi jeg har alle mine på max, altså 320kb/s. Gjør det at lyden blir bedre, men lavere enn hvis jeg hadde brukt f.eks. 250kb/s?

HVA KAN FEILEN VÆRE?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...