iracia Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Scenario: Den funket for 30 min siden. Skulle byttet skjermkort for det som sto i lagde rare bilder. Nappet det ut og stakk i et nytt. Trykker på power.. Ingenting. Så for å finne ut hva som er gale kortsluttet jeg strømforsyningen bare for å se at den er ok. Og viften suser rundt når jeg gjør det. Så prøvde jeg uten skjermkort. Ingenting da heller. Hovedkortet lyser, og CPU funket for en halvtime siden. Noen som har tanker om hva som kan være feilen? Sgiratch Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Hei! Har du prøvd clear cmos? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Kanskje du klarte å nappe ut noen kabler mens du skiftet skjermkortet. Sjekk at alle kablene er riktig tilkoblet. Lenke til kommentar
iracia Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 Batteriet var utav en time elns. Ingen reaksjon fremdeles. Har prøvd å starte uten skjermkort. Skjer fremdeles like lite. Såvidt jeg kan se så er det ingen kabler som er utav, men den skal vel starte selv om ymse er utav. Det er jo strøm på hovedkortet og det skal gjøre susen. Skal det ikke? Lenke til kommentar
Gardr Skrevet 30. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 30. mars 2006 har du sjekket at den lille power-sw ledningen fra kabinettet til hovedkortet står i? er en liten kabel Lenke til kommentar
iracia Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg er ikke helt sikker på hvilken kabel det er, fant en som jeg /tror/ det er, den er i. Skjer fremdeles ingenting. Arf.. Lenke til kommentar
iracia Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mars 2006 Nå har jeg lastet ned manualen til hovedkortet. Sitter og leser litt i den. Så leste jeg plutselig: "AGP warning LED.Serving as a smart burn-out protection for the motherboard, this red LED lightsup if you plug in any 3.3V AGP card into the AGP slot. When this LED is lit, there is no way you can turn on the system power even if you press the power button" ... Det lyser. Men jeg skjønner ikke hva som gjør det siden det faktisk ikke står no i den. En annen ting er at 12v-pluggen (2 svarte og to gule ledninger som kommer ut fra strømforsyningen og går til en plugg) er ikke plugget i. Men jeg tror ikke den har vært i. Og jeg finner ingen steder å plugge den i. Har Asus A7V8X.. Link til bilde av hovedkortet : http://www.3cvillage.com/productimages/000050.jpg . Jeg finner ingen steder der den kan plugges i. Noen som har noen tanker? Sgiratch Lenke til kommentar
iracia Skrevet 2. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Nå har jeg prøvd å ta alt utav, slik at det er bare strømmen fra strømforsyningen som står i HK'et og LED'et lyser fremdeles rødt og ingenting skjer.. Endret 8. april 2006 av sgiratch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå