Gå til innhold

P4 631, Verd å vente på?


D4NY

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye cpu og ser at denne P4 631 3.0 Ghz ikkje kommer inn før om 3 veker ( 14.04 )

Har blitt anbefalt denne, men lurer på om eg kan kjøpe denne P4 630 3.0 Ghz uten at eg får dårlegere ytelse? (det blir vel sikkert noe, men er det vert og vente??)

 

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo.

Har selv 630. Er utrolig bra og utrolig stabil CPU. Anbefales på det sterkeste. Vet ikke hva som er oppdateringen på 631. Men jeg tviler på at du vil bli skuffet med en 630.

 

Edit

Den klokker utrolig bra også. Har fått den opp til 4.6ghz med bigwater vannkjøling. Fikk da problemer med temp. Hadde radiator ut av vinduet slik at jeg fikk 10 minus rett på radiatoren.

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Ikke forvent deg altfor mye av 631, med mindre du overklokker... uten overklokking er en gammel 3GHz Northwood (130 nm) fremdeles raskere enn en 631 (65 nm)...

 

EDIT: Det nye med 631 (Cedar Mill) er altså 65nm-teknologi, mens 630 (Prescott)er basert på 90 nm.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Så derre sier at jeg heller kan kjøpe denn 630 uten noe dårlegere ytelse(jeg er ikkje nokon overklokker^^) :D

 

Uanset, kva er forksjel på 90nm og 65nm??

5831913[/snapback]

 

Ta en 630 hvis du ikke skal overklokke og ikke vil vente på levering. 65nm betyr mindre transistorstørrelse enn 90nm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...