Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Litt diverse. (Skjermkort, mus)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lastet ned TD256 etter jeg avinstallerte alt ATI relatert på pcen. Håper det fungerer denne gangen da.

Hvis det kødder seg igjen kjører jeg noe hardt og tungt gjennom skjermen.

5875841[/snapback]

Hei alle driverne du ser er DDR Sdram, forskjellen på T og TD er om hvorvidt du har DVI på kortet eller ikke.

Håper du får det til nå da. :cool:

Lenke til kommentar

Ny krasj. :no: Skjermen blir svart i noen sekunder så kommer den på igjen, med bildet forskjøvet 10000 ganger i alle retninger slik at man bare ser en masse svarte streker(tekst), men musikken fortsetter å spille. Skjermen blir svart, og fungerer igjen, bare at skjermen oppdaterer sakte nå, ruller nedover hver gang jeg åpner et vindu eller scroller.

 

Får så denne feilmeldingen:

"VPU Recover har nullstilt din grafikk akslerator som ikke lenger svarte på kommandoer fra grafikk driveren. Vennligst fortell ATI Technologies om dette problemet."

 

Etter en mislykket feilrapport sending får jeg denne meldingen:

"VPU Recover kunne ikke gjenopprette fra maskinvare problemet og har byttet til programstyrt gjengivelse. For å gjenopprette til maskinvarestyrt gjengivelse må du starte datamaskinen på nytt. Ønsker du å starte på nytt nå?"

 

Slår av pc'en nå, er altfor trøtt til å irretere meg over slike ting nå. :nei: Ser hvordan det fungerer i morgen tidlig.

 

Natta.

Lenke til kommentar
Kan dette problemet komme av at jeg kjører skjermen på 75Hertz?

5888183[/snapback]

Hallo, hviken skjerm har du da? Lcd eller Crt. Lcd kjøres normalt i 60Hz.

Denne siden kan kanskje være noe for deg, mange løsninger på et problem som ser ut til å være vanlig med Ati v.s Via chipset.

http://www.foxpop.com/imre/2005/vpurecover/vpurecover.html

Blir kortet ditt varmt? kan være varme som er årsaken. :whistle:

Lenke til kommentar
Selve skjermkortet blir ikke varmt, men den sølvgrå boksen oppå blir ganske varm. Er det pga. hertzen? Mulig det er derfor det kresjer.

5889303[/snapback]

Hei, jeg tror ikke oppdateringsfrekvensen skal ha noe å si for hvorvidt puteren kræsjer eller ei.

Men kjører du i en oppløsning på 1280x1024 er det anbefalt å bruke 60Hz

Kjører du derimot 1024x768 kan du godt bruke 75Hz.

Mulig kortet ditt er defekt da 3lw00d? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...