Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Litt diverse. (Skjermkort, mus)


Anbefalte innlegg

Musen min, en saitek gaming mus, slutter å fungere, sånn helt plutselig, og det enste som fungerer er å ta den ut og inn av usb' kontakten. Jeg merker at den snart kommer til å slutte å fungere ved at først slutter hjulet oppå å fungere, og siden slutter 1600 dpi knappen oppå å fungere. Ikke noe stort problem, men litt irreterende noen ganger. Alle drivere og programvare er installert og re-installert.

 

Har også et annet problem med det nye Saphire Radeon 9250 skjermkortet mitt.

Maskinen starter noen ganger på nytt og når jeg kommer inn i windows igjen, kommer det en feilmelding hvor jeg kan sende feilrapport. Når jeg sender feilrapport står det at denne feilen oppstår pga. skjermkortet. Det står ikke hvordan jeg kan reparere dette, unntatt at jeg kan oppdatere driverene.

 

Det er en link til ATI sine sider hvor jeg kan laste ned driverene. Jeg har lastet ned det jeg tror er de rette driverene(vanskelig å finne ut av), men problemet har oppstått et par ganger til.

 

Noen som kunne hjulpet? :love:

Endret av 3lw00d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt i et annet skjermkort.

Har 350W strømforsyning. Nå nettopp skjedde det noe nytt. Bildet på skjermen vrengte seg mens pc'en fortsatte som normalt. Slo av og på og når jeg kom innpå igjen var grafikken forverret og noen av fargene skiftet(f.eks farge på winamp merke ved mp3 filer).

 

Hva er www.omegadrivers.net?

Lenke til kommentar

Har lastet ned drivere fra omegadrivers.net og ATI Tray Tools.

Det ene problemet løste jeg ved å sette fargekvaliteten til 32 bit. Tror den må ha blitt endret automatisk. :dontgetit:

 

Satt skjermen opp til 75 Hz og grafikken ble mye bedre. Har ikke hatt noen feilmeldinger eller restarer enda. :dribble:

Det jeg lurer på er om skjermkortet greier å kjøre skjermen på 75Hz. Har egentlig ikke så stor greie på akkuratt det der.

 

Uansett, tusen takk for hjelp, og linken til OmegaDrivers. :love:

Lenke til kommentar
Har lastet ned drivere fra omegadrivers.net og ATI Tray Tools.

Det ene problemet løste jeg ved å sette fargekvaliteten til 32 bit. Tror den må ha blitt endret automatisk. :dontgetit:

 

Satt skjermen opp til 75 Hz og grafikken ble mye bedre. Har ikke hatt noen feilmeldinger eller restarer enda. :dribble:

Det jeg lurer på er om skjermkortet greier å kjøre skjermen på 75Hz. Har egentlig ikke så stor greie på akkuratt det der.

 

Uansett, tusen takk for hjelp, og linken til OmegaDrivers.  :love:

5828851[/snapback]

Det skal ikke være noe problem for skjermkortet.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Maskinen hengte seg opp igjen og den fortalte meg at 'Error caused by ATI Graphics Driver'. Nå som jeg bruker Omega Drivers, burde jeg vel kunne avinnstallere ATI driverene hvis det er de som lager problemer. Hvordan kan jeg gjøre det?

Lenke til kommentar

Det har jeg prøvd. Der står bare Omega driverene som jeg innstallerte, og det er ikke de som lager problemer. Det er de gamle ATI driverene som fucker seg.

Skjønner egentlig ikke hvordan de kan skape et sånt helvette når de ikke er de driverene jeg bruker engang.

Lenke til kommentar
Musen min, en saitek gaming mus, slutter å fungere, sånn helt plutselig, og det enste som fungerer er å ta den ut og inn av usb' kontakten. Jeg merker at den snart kommer til å slutte å fungere ved at først slutter hjulet oppå å fungere, og siden slutter 1600 dpi knappen oppå å fungere. Ikke noe stort problem, men litt irreterende noen ganger. Alle drivere og programvare er installert og re-installert.

 

Har også et annet problem med det nye Saphire Radeon 9250 skjermkortet mitt.

Maskinen starter noen ganger på nytt og når jeg kommer inn i windows igjen, kommer det en feilmelding hvor jeg kan sende feilrapport. Når jeg sender feilrapport står det at denne feilen oppstår pga. skjermkortet. Det står ikke hvordan jeg kan reparere dette, unntatt at jeg kan oppdatere driverene.

 

Det er en link til ATI sine sider hvor jeg kan laste ned driverene. Jeg har lastet ned det jeg tror er de rette driverene(vanskelig å finne ut av), men problemet har oppstått et par ganger til.

 

Noen som kunne hjulpet? :love:

5827567[/snapback]

Hei 3lw00d får du blåskjerm før maskinen din rebooter?

Og hvilken opplysning får du i tilfelle? :hmm:

Lenke til kommentar
Får blåskjerm men den forsvinner før jeg får lest den. I feilrapporten etterpå står det at det er pga. ATI driverene.

5842481[/snapback]

Hei igjen 3lw00d. Jeg hadde det samme problemet som deg, altså feil ved Ati driveren. Min løsning ble dette:

Gå inn på Enhetsbehandling - klikk på + tegnet ved systemenheter - høyreklikk på

Processor to Pci to CSA Bridge

Velg Egenskaper - klikk oppdater driver

Velg "Nei ikke denne gangen til å koble til Windows Update"

Velg "Installer fra en liste eller en bestemt plassering, Avansert"

Velg "Ikke søk jeg vil velge hvilken driver som skal installeres"

Velg nå "PCI til PCI- bro av PCI-standard"

Klikk neste og ta en reboot.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se Processor to Pci to CSA Bridge. Jeg har APG skjermkort hvis det har noe å si.

Det som skjer for tiden er at skjermen henger seg opp, men musikk og slikt spiller fortsatt av, og så får jeg akkuratt som halve skjermen forskyver seg til en side, en slags strek på skjermen.

Så kommer det en blå skjerm som jeg ikke får tid til å lese og så restarter den.

Noen ganger restarter den ikke, men da er det slik at hele skjermen må på en må oppdatere seg nedover, slik at det er akkuratt som om det går en linje som oppdaterer nedover.

 

Når maskinen kommer inn i windows igjen etter restart, får jeg opp en melding om at systemet har hatt en krasj, eller en feil og jeg får tilbud om å sende feilrapport. Når jeg sender feilrapport får jeg denne meldingen:

"Error caused by a video device driver.

 

Error type: Windows stop error (A message appears on a blue screen with error code information)

 

Solution available? Yes.

 

What does this error mean? You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer.

 

Cause: A video adapter device driver

 

Computer symptoms: A message appears on a blue screen with error code information:

 

STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

- or -

STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M

 

We have analyzed your error report and there are two solutions for this problem for you to choose between.

 

+ Solution 1: Install the most current driver for your video card

Go to the Microsoft Update website to see if there are any updated drivers for your video card. A driver is software that enables hardware or devices (such as a printer, mouse, or keyboard) to work with your computer. Every device needs a driver in order for it to work. If there are any drivers listed, you should install them.

If there are no updated drivers at Microsoft Update, and you know the manufacturer of the video card, contact the card manufacturer's product support service for assistance.

If there are no updated drivers at Microsoft Update, you don't know the name of the manufacturer of the video card, and you need more help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.

 

+ Solution 2: Manually decrease Hardware Acceleration for your video adapter."

 

ATI sine sider er rotete og vanskelig, men jeg tror jeg har lastet ned de riktige driverene derfra. Kanskje noen kunne hjelpe meg å laste ned de riktige?

Skjermkortet mitt er: "Radeon Saphire 9250 med 254MB DDR Minne".

 

Help anyone?

Lenke til kommentar

"Feilmelding: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

 

Årsak

Dette problemet kan oppstå hvis skjermdriveren sitter fast i en uendelig løkke mens den venter på at videomaskinvaren skal bli inaktiv. Dette tyder vanligvis på et problem med videomaskinvaren eller at skjermdriveren ikke kan programmere maskinvaren på riktig måte.

Løsning

Hvis du vil løse dette problemet, henter og installerer du den seneste driveren for videokortet, eller erstatter videokortet."

Lenke til kommentar

Har nå avinstallert alt som heter drivere for skjermkort, og innstallert nye fra sapphiretech.com.

Stikker på skolen nå så jeg får se hvordan det fungerer seinere. Så langt ingen feil enda, og det virker som om maskinen jobber raskere.

Lenke til kommentar

Fungerte ikke det heller. Avinnstallert og innstallert på nytt.

Fungerer foreløpig.

 

En liten ting; hvorfor står det på enhetsbehandling at jeg har 2 skjermkort?

"Skjermkort:

Radeon 9250

Radeon 9250 - Secondary"

 

Jeg er rimelig sikker på at det ikke har sneket seg et ekstra skjermkort inn i datamaskinen min. Det må i så fall ha vært når jeg sov.

Lenke til kommentar
Tror problemet mitt nå er at jeg ikke helt får avinstallert alle driverene til skjemkortet. Finnes det noe verktøy som gjør dette?

5870065[/snapback]

Hei igjen. Du kan avinstallere alt Ati relatert på din maskin med et program som heter cat-uninstaller :

https://support.ati.com/ics/support/default...ge&folderID=293

Hvilket hovedkort har du?

Mitt kort er også et Agp kort Asus Radeon 9600XT, trikset med Processor to PCI to CSA bridge fungerte for meg, men det fører til at man deaktiverer Agp sloten og således kjører i Pci modus, noe som igjen gir tap av hastighet osv.

Jeg har altså et Ati kort mens hovedkortet er av merke Asus, min løsning tilslutt ble å avinstallere alt Ati relatert for deretter å installere oppdaterte skjermdrivere ifra hovedkortets produsent, altså ASUS. Kanskje har din hovedkortprodusent skjerdrivere for ditt kort? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...