XanderX Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Veit ikke om jeg er havnet rett,viss ikke kan dere flytte den. tilbake til topic, jeg har fått vell, 3 mail fra folk som kaller seg [email protected], [email protected] og i dag fikk jeg fra [email protected]. når jeg åpner mailen så får jeg opp at jeg kan laste ned en zipfil som hete data.zip. Lengre opp på siden står id og passord? Hva er dette og går det ann og gjøre slik at jeg ikke får det. begynner og bli plagsomt Endret 28. mars 2006 av XanderX Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Squirrel Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Uhm. Helt vanlig spam? (Data.zip er nesten 100% sikkert virus/malware). Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 ja,det var det jeg tenkt,men det er rart at den ikke blir automatisk lagt i spam mappen Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er virus. Jeg fikk den samma og avast! antivirus reagerte med en gang. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 veit du hva det viruset hete OG som jeg spurte er det en måte og nekte dem tillatelse til og sende de mailene? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Er det vedlegg er det virus ellr anne fandenskap. Ikke nødvendigvis samme i de tilfellene du nevner. Spam er vanskelig å unngå. Spam forsøkes vanligvis å gjenkjennes på ord i emnet på mailen, innhold eller andre ting. Emailadressene er garantert forfalsket. Stadig nye - så et mottaker mailsystem må få melding om at det er spam før det kan hindre det i å nå din mailboks. Som eksempel. På en av mine mailbokser får jeg stadig mail fra bl.a. banken Chase og en del andre (vanligvis amerikanske og engelske) som ber meg fornye en del bankinformasjon ved å følge en bestemt link. Linken peker til en falsk webside og er enkelte ganger gjemt bak et grafisk bilde som bare viser tekst. Jeg er ikke kunde av disse bankene. Mailene kommer som vanlig mail til meg og indikerer at det er et vedlegg grafikken). selv om dette ikke er virus men bare phishing er det ille nok og ren svindel. Andre spam-mailer kan inneholde virus, trojanere, spyware og lignende. Navnet kan bare avdekkes ved å se på den spesielle mailen du har fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå