Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc - Ingen ting på skjermen :S Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.. jeg fikk akkurat min nye pc, ifra komplett..! alt nytt... Skrudde alt sammen, og slo på powerknappen.. Alle vifter går, harddisken starter, viften på skjermkortet går rundt, viften på hovedkortet går rundt.. etc..

Men ingen verdens ting skjer på skjermen!.. ikke noe bilde, eller noe.. altså ingen reaksjon på skjermen i det heletatt.. Har sjekket at alt er koblet som det skal.

Noen som kan hjelpe meg? :S må ha igang pcen før tg!! :S

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spec:

Amd sempron 3400+

Ati Radeon x1600 pro  512mb PCI-e

1024 crosair ram

ecs elitegroup nFORCE4-a754 hk

Maxtor 300gb satadisk

5827565[/snapback]

Dette er hovedkort med bare PCIe og ikke begge deler?

Tenker på om det er PCIe og AGP, eller om det kun er PCIe.

Lenke til kommentar
Spec:

Amd sempron 3400+

Ati Radeon x1600 pro  512mb PCI-e

1024 crosair ram

ecs elitegroup nFORCE4-a754 hk

Maxtor 300gb satadisk

5827565[/snapback]

Dette er hovedkort med bare PCIe og ikke begge deler?

Tenker på om det er PCIe og AGP, eller om det kun er PCIe.

5827573[/snapback]

det er kun pci-e... :cry:

Lenke til kommentar

Ok. Da ville jeg gjort som alskfjas sa. Prøv ut minnet. Tror det er det som er feil da.

Men en ting med dette jeg syns er rart da er at hos meg hadde jeg minnefeil (maskina nekta å vise bilde) og da pep hovedkortet mitt (Abit). Så kan jo henne hovedkortet er defekt.

Lenke til kommentar
Ok. Da ville jeg gjort som alskfjas sa. Prøv ut minnet. Tror det er det som er feil da.

Men en ting med dette jeg syns er rart da er at hos meg hadde jeg minnefeil (maskina nekta å vise bilde) og da pep hovedkortet mitt (Abit). Så kan jo henne hovedkortet er defekt.

5827604[/snapback]

cd-rommen fungerer heller ikke... skal prøve annen ram nå..

Lenke til kommentar
cd-rommen fungerer heller ikke...  skal prøve annen ram nå..

5827618[/snapback]

Prøv å koble ut alt unødvendig som f.eks. Harddisk, CD-Rom etc. som ikke er dødsviktig for å få bilde på skjermen. Bare ha i Skjermkort, CPU, Minne osv. og se hva som skjer. Om det ikke hjelper så tester du å bytte litt på minnet.

Lenke til kommentar
cd-rommen fungerer heller ikke...  skal prøve annen ram nå..

5827618[/snapback]

Prøv å koble ut alt unødvendig som f.eks. Harddisk, CD-Rom etc. som ikke er dødsviktig for å få bilde på skjermen. Bare ha i Skjermkort, CPU, Minne osv. og se hva som skjer. Om det ikke hjelper så tester du å bytte litt på minnet.

5827636[/snapback]

Koblet ut alt nå, uten om ram, cpu, strøm og skjermkort... byttet rammen også.. samme problemet enda..

Lenke til kommentar

Koblet ut alt nå, uten om ram, cpu, strøm og skjermkort... byttet rammen også.. samme problemet enda..

5827672[/snapback]

Da vil jeg tro at hovedkortet er defekt. Noen du kjenner som har et S754 kort til overs? Som du kanskje kunne testa?

Lenke til kommentar

5827672[/snapback]

Da vil jeg tro at hovedkortet er defekt. Noen du kjenner som har et S754 kort til overs? Som du kanskje kunne testa?

5827955[/snapback]

Kjenner ingen med 754 hovedkort :S

sender det tilbake til komplett så fort som mulig.. må ha pcen klar om 14 dager..!!

Lenke til kommentar

5827672[/snapback]

5827955[/snapback]

Har en.. testet den i alle slotsene.. prøvd ramen i en annen pc også.. rammen fungerer!

Lenke til kommentar
Har en.. testet den i alle slotsene.. prøvd ramen i en annen pc også.. rammen fungerer!

5828184[/snapback]

Kjipt. La meg gjette. TG?

5828225[/snapback]

Jepp!!.. har jeg ikke pc til da, så dør jeg!!... åh... skal altid være noe drit med pc... er det mulig! :p

Lenke til kommentar
Mulig du har 2 stk dvi kontakter eller 1 vga kontakt og 1 dvi kontakt på skjermkortet.

Prøv å koble skjermen til den andre kontakten....bruk evnt en overgang...

Kjipt problem...lykke til

Ciao

5828259[/snapback]

har prøvd begge utgangene på skjermkortet!..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...