kri84 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei. Jeg sitter her å vurderer kjøp av ny pc. Frister veldig med ultraportabel siden pc-en skal brukes til studiene, men har ikke plass til ekstern skjerm o.l. i leiligheten. Er derfor helt avhengig av at pc-en er grei å bruke hele tiden. Har tidligere hatt en 15" bærbar og har vært meget fornøyd med det. Det jeg rett å slett lurer på er om det er mulig å kun ha en ultraportabel som PC? Blir tastaturet for lite til lange økter med skriving og blir skjermen for liten ved mange arbeidstimer forran pc-en? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Kan love deg at du blir sliten og lei etterhvert. Jeg provde selv paa det samme, men endte opp med aa kjope en stasjonaer til hjemmebruk. Lenke til kommentar
Panthera Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) . Endret 21. juni 2014 av Panthera Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Kjøp deg en mellomting 14,1" Da kan du få modeller med nokså OK grafikkløsning også. Acer og Asus har noen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg har levd ultraportabelt i 11-12 år og synes jevnt over det er helt flott. Det kan hende det funker greit for meg siden jeg ikke er en spesielt stor jente, og dermed ikke merker det som noe problem at tastene er en anelse mindre. For meg har det også mye høyere pri å kunne sitte/ligge i sofa med PC i fanget, samt å kunne ta med PCen rundtomkring uten å få altfor mye å drasse på, enn å ha en stor skjerm. Jeg bruker også PCen til noe jobb. Er for tiden på jakt etter en ny, men lider valgets kvaler ... C+ 5859712[/snapback] Fikk man tak i ultraportable i 1994? (Eller kanskje for å si det på en annen måte, hva ble regnet som en ultraportabelt på den tiden). AtW Lenke til kommentar
Panthera Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) . Endret 21. juni 2014 av Panthera Lenke til kommentar
kri84 Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Blir nok ikke ultraportabel på meg. Har funnet ut at jeg trenger en større skjerm til mitt bruk. 14" hadde vært perfekt, men har enda ikke funnet noen pc-er med denne skjermstørrelsen som frister. Vurderte en stund HP Compaq NC 6220, men denne ble for dyr(med sikkelig oppløsning). IBM stilte en stund sterkt, men blir og for dyr. Har Dell latitude D620 til vurdering, men er usikker. For å si det som sant er så har jeg enda ikke funnet noen pc på markedet som frister sikkelig. Beste hadde vært en sikkelig stasjonær og en liten ultraportabel. F.eks Dell X1.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå