Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Funker garasjejekk til 155,- på Biltema?

Zeph

Anbefalte innlegg

15-826_l.jpg

Tåler 2 tonn

Funker denne skal tru? Den andre jekken koster 700,-, kvifor den store prisforskjellen?

Løfte opp med ein sånn ein og så støtte, eventuelt overlate vekta på desse:

15-1098_l.jpg

Tåler 1,5 tonn

(Bildene er klikkbare)

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser greit ut det, biltema får ikke solgt noe hvis det ikke er av brukbar kvalitet.

Den store prisforskjellen opp til den andre jekken er pga den andre er mye større og stødigere, har flere funksjoner som hurtigløft og slikt, har veldig høy løftehøyde, og store, stødige hjul.

Mao den til 700 er laget for bruk hele tiden, industri :)

Lenke til kommentar

Eg skal berre løfte litt på bilen min, skifte litt fjærer, hjul og sånt, så denne jekken ser ut til å klare jobben fint.

Antar det går fint å jekke opp til opp til 3,5 tonn med den, eg er ikkje så stødig innan fysikkens verden, men den blir vel litt vekt på dei resterande hjula som framleis står på bakken.

Lenke til kommentar

Kjøpte en sånn selv for snart 4 måneder siden (takk og pris for at noen hadde jekker kvart på sju en fredag, så cred til biltema for å være opp litt lengre enn de andre stedene som selger sånt)

Den gjør jobben sin kjempebra til å være så billig :D

Har en større Kamasajekk som jeg mener kostet 4000 kroner for 3-4 år siden (denne sto tom for olje når jeg trengte den, så godt jeg er åpen for nye muligheter :p ) den gjorde jobben på samme måte, men har en forkjærlighet for Kamasa'n min :)

Lenke til kommentar

Jekken funker helt greit. Ikke verdens mest stødige, men til å skifte hjul og slikt er det mer enn godt nok. Har en annen (og større/stødigere) garasjekk jeg bruker hvis jeg skal jekke opp bilen på bukker. Biltemajekken tok over for den originale saksejekken i bagasjerommet :)

Lenke til kommentar

Det stemmer ;)

Tilbake til topic: Ja, den gjør jobben bra for 155 kroner..

Den funker enda, selvom jeg var sikker på at den bare ville funke et par ganger med tanke på at det var Biltema (ikke noe negativt, men har hatt noen dårlige erfaringer derfra tidligere, men mange positve etter dette)

Lenke til kommentar
Det ser greit ut det, biltema får ikke solgt noe hvis det ikke er av brukbar kvalitet.

5827292[/snapback]

den jekken er nokk veldigt grei den. Ikke så mye den koster heller akuratt :), men ikke helt enig i det du sier!

Har en jobb der jeg er avhengig av å bruke masse forskjelligt verktøy.

Har masse kvalitetsverktøy som wurth, Dewalt, Bahco osv. Dette er vertøy som tåler røff bruk og varer veldigt lenge.

sjefen kjøpte inn endel nytt verktøy. Hadde vært på biltema for å spare penger. Vi begynnte på jobben.

Vateren datt i gulvet fra ca 1,5 m da begynnte delene å dette av. Jobbet litt til greide miste det i gulvet igjen fra ca samme høyde. Da brakk jo hele festet og det ene av vaterene datt av. Har også vært borti et annet som har overlevt litt lenger. Skulle vaddre opp. Setter i gang. etter ei lita stund oppdager jeg at det står jo helt på skrå. Da viste vateren helt feil. Det var snakk om flere cm.

Han jeg jobbet sammen med mistet tommestokken i bakken fra et par meter. Den knakk jo med en gang. hadde to av disse. så tok vi i bruk det andre. tok ikke lange stunda før det også knakk.

Har også brukt endel andre småting som tenger osv. fra biltema. Felles for ganske masse er at det holder ikke mer en til 1 gangs bruk hvis du ike behandler det veldigt fint.

Et vater og en tommestokk fra f.eks wurt kan du kaste i gulvet 50 ganger og det funker like bra.

fins veldigt mye verktøy og andre ting av dorlig kvalitet på biltema, men fins også noe bra. f.eks. skruejern har de endel bra av på biltema :)

Skal du ha noe billigt verktøy som du ikke forventer at skal vare så veldigt lenge. så er biltema helt greit, men skal du ha noe som du faktisk er brukbart også etter du har brukt det et par ganger. Så må du nokk regne med å legge litt mer penger i det å kjøpe kvalitetsverktøy.

Felles for veldigt masse av billigverktøyet som er på markedet. Er at det er av veldigt dorlig kvalitet som ikke tåler å bli brukt over lenger tid.

Skal du ha noe som er billigt å bra så vil jeg anbefale Kellen. på el-verktøy får du ekstremt mye for pengene. Felles for mye av det er at de har masevis av funksjoner som du bare finner på de aller dyreste modellene av f.eks dewalt og black & decker. I tillegg til det så har du også 5 års garanti :thumbs:

Har selv både varmepistol og slagbor fra Kellen. begge deler har blir mye brukt og funker kjempe bra. :thumbs:

Har også en Kellen multisliper som ikke har blitt brukt så mye, men som har funket kjempebra det lille jeg har brukt den :)

Endret av Poolish
Lenke til kommentar

slik jekk har jeg selv. Dvs. samme billig opplegg fra europris til litt over 100 lappen.. Denne har funket bra i mange år nå.

Uannsett jekk og prisklasse så vil jeg ikke anbefalle å krype under en bil med kun jekk som støtte. Er snakk om olje i haudrolik dette, og det finnes ingen garanti på når den "sprekker". Har selv opplevd at jekktraller ol. tar kveld på denne måtte etter mange tunge løft.

Så bruk et par mursteiner med treklosser som safty i tilfelle.. Kjipt å få avtrykk av hele bunnpanna i skallen!... ;)

Lenke til kommentar

Jupp, ganske tungvint å styre med å bygge under jekken for å få bilen høyt nok. Jeg synes ikke biltemajekken er stødig nok til noe annet enn enkle ting som f.eks hjulskift

Bruker hjemmesveisa oppkjøringsramper og hjemmesveisa bukker hvis jeg skal ha bilen høyt opp. Blir ganske høyt, og kamasajekken klarer ikke å jekke opp bilen i én omgang. Har et helt lass med 10cm tykk stein som brukes i innkjørsler til å bygge under jekken :)

smoregrav.jpg

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...