monkeyboogie Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hei! Jeg driver med et lite prosjekt der jeg skal lage en sammensatt fotballfilm, men problemet er at mange av filene ikke fungere i sony vegas eller windows movie maker, jeg prøvde k-lite codec pack men det fungerte ikke da heller. etter hva jeg har kommet fram til er at MPG og AVI leser ikke vegas, sikkert noen andre filer også, det her ønsker jeg å fikse. Vet dere om en codec-pack som vil fungere å får sony vegas til å lese flesteparten av filer. Programmet jeg bruker Sony Vegas 6 Tusen takk på forhånd. Endret 28. mars 2006 av monkeyboogie Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Vegas støtter uten problem både MPG og AVI filer hvis disse er av normalt format. http://www.sonymediasoftware.com/Products/...&FeatureID=8191 Problemet ditt er sannsynligvis at filene dine er komprimert med f.eks divx slik at de ikke lenger er komprimert på normal måte. Bruk f.eks VirtualDub, AsfTools, QuickTime Pro eller diverse annen konverterings programmer for å konvertere til lesbart format før du tar klippene inn i redigeringsprogrammet. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Man må registrere produktet å dermed betale ekstra for å kunne få mpg og avi formatene til å støttes etter boka. Men jeg lurer såklart på om det er en måte utenom å registrere det. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Mpeg 2 filer kan bare leses hvis du har installert en codec for det. Fås ved å installere et DVD avspillingsprogram som Powerdvd. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Hvor kan jeg få tak i dette PowerDVD? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Psst, hvis du endrer til et litt bedre emnefelt på tråden får du kansje flere tips/forslag Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Hehe, takk for tipset , gjort det nå Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Powerdvd, eller Windvd kan kjøpes. Men det følger ofte med når du kjøper skjermkort, eller kanskje DVD brenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå