moestue Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Hvor mange bilder kan man ta i max oppløsning med 256MB? Har begynt å helle mot Nikon P2, men er fremdeles veldig usikker. Grunnen til at jeg heller mot P2 er på grunn av billige SD kort priser kontra dyre xd kort. Spørsmålet er hvor mange MB jeg trenger til et kamera med 5-6 Mpix. Ang Xd minnebrikker; hva er å foretrekke? Sandisk 512MB - 508,- Fujifilm 512MB - 449,- Olympus 512MB - 590,- Er det store forskjeller, eller skal jeg bare velge det billigste? P2 med original kameraveske og 1GB Dane-Elec brikke koster 2850 med porto. F10 med original kameraveske og 512MB Sandisk brikke kommer på 3200 med porto. Er ikke den store forskjellen i pris, men alikevel... Lenke til kommentar
moestue Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Da har det seg sånn at jeg har bestillt Fujifilm F10 fra pcutstyr.no. Ble litt sur da jeg kl 1 i natt skulle bestille og oppdaget at pixmania sender fra Frankerriket og nesten ingen av webshop'ene I Norge aksepterte postoppkrav, bortsett fra pcutstyr.. Ble 595,- med porto da.. Ser de selger 512MB Sandisk Xd brikke til 399,-. Kjøper vel en slik en til å begynne med, men hva slags veske er å anbefale? Orignal til F10/11 er vanskelig å få tak i, og har ingen kjekke små rom. Duger Lowepro veske fra den lokale fotobutikken? Er det noe forskjell i kvalitet, polstring o.l? Hadde vært fint med noen erfaringer.. selv om ikke det er den største utgiften, er det greit å slippe å dra gjennom halve byens fotobutikker for å finne den rette. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Lowepro er vel kjent for god kvalitet, er de ikke? Selv hadde jeg en Nova 3 før. Nå har jeg en liten bag fra Tamrac, og den er av grei kvalitet også. Til et lite kamera som F10 finnes det et vell av gode alternativer i den lokale butikken. Har aldri hørt om noen som går opp i sømmen personlig, men andre har kanskje andre erfaringer. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Lowepro er vel kjent for god kvalitet, er de ikke? Selv hadde jeg en Nova 3 før. Nå har jeg en liten bag fra Tamrac, og den er av grei kvalitet også. Til et lite kamera som F10 finnes det et vell av gode alternativer i den lokale butikken. Har aldri hørt om noen som går opp i sømmen personlig, men andre har kanskje andre erfaringer. 5863685[/snapback] Jo de er vel det. Kjent for å være rimelige er de vel og? Jeg har hatt én og bruttern har en til sitt speilreflekskamera, og det virker som disse er greie. Eneste er at det er litt mer gjennomført å ha orignalveske i skinn som sitter perfekt til kameraet. Minuset med disse er dårlig polstring (demper lite støt) og ingen små praktiske rom. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Det er kanskje greit å ha to små bager. En hanske til å feste i beltet når man bare går rundt og dasser, og en litt større, med plass til ekstra minnekort og et bittelite stativ av den typen med mange små ledd. Det er forøvrig et veldig praktisk (og billig) stykke ekstrautstyr. Jeg hadde et slik da jeg hadde digital kompakt, og det var faktisk stødig nok for det lille knøttet (i Ixus-størrelse). Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 En dugelig veske til å ha i beltet får du til 150 kr... og det er et MUST med beskyttelse. Lite stativ får du fra en drøy femtilapp og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå