PMnormal Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis F10 blir solgt til den prisen som er nevnt her, så er man dum hvis man ikke står foran porten en time før kl.10. Det er jo et utrolig godt tilbud, og det er det kameraet jeg personlig ville valgt av alle kompakter for tiden. Det kan nok ha sammenheng med at jeg er en iso-junkie (det vet alle som kjenner mine bilder). Lenke til kommentar
moestue Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis F10 blir solgt til den prisen som er nevnt her, så er man dum hvis man ikke står foran porten en time før kl.10. Det er jo et utrolig godt tilbud, og det er det kameraet jeg personlig ville valgt av alle kompakter for tiden. Det kan nok ha sammenheng med at jeg er en iso-junkie (det vet alle som kjenner mine bilder). 5836009[/snapback] Det skal sies at ikke jeg og "Bjornkn" kommer så godt overens med hverandre, så jeg stiller også et spørsmålstegn til at de blir solgt så billig. Tror jeg ringer dem i morgen og hører jeg. Hvis dem sier det er feil, har jeg tatt "Bjornkn" for enda en feilaktig opplysning i min post. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Etter en liten telefonsamtale til Japan Photo fikk jeg bekreftet det jeg trodde, "Bjornkn" er en løgnhals! De selger ikke Fujifilm i noen av butikkene.... ! Så hvis du selv "tror" du hjelper meg, så gjør du det motsatte! Du forvirrer meg på alle mulige måter. Vennligst IKKE skriv i mine poster lenger Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Etter en liten telefonsamtale til Japan Photo fikk jeg bekreftet det jeg trodde, "Bjornkn" er en løgnhals! De selger ikke Fujifilm i noen av butikkene.... ! Så hvis du selv "tror" du hjelper meg, så gjør du det motsatte! Du forvirrer meg på alle mulige måter. Vennligst IKKE skriv i mine poster lenger 5838522[/snapback] Bevisst feilinformasjon - dette var lavmål! Personlige krangler burde holdes unna forumene. Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Moestue, jeg har egentlig ikke fulgt "debatten" så nøye i denne tråden, men nok til å kunne fastslå at din fremtoning slår meg å være litt usympatisk akkurat i denne sammenhengen. Man behøver jo ikke å være enig i alle rådene man får. En enkel regel er jo å eliminere de man mener er råd som har ikke har noe for se, og heller konsentrere seg om de man vil utforske videre. Vi bør alle være takknemlige for at noen overhodet gidder å engasjere seg i spørsmål eller problemer som man har. Jeg blir veldig glad de gangene noen prøver å hjelpe meg. Å spre eder og galle fordi noen ikke holder seg til budsjettet ditt appellerer ikke akkurat til å hjelpe deg en annen gang. Jeg håper jo at du ikke er så sur i virkeligheten EDIT: Etter å ha lest det siste innlegget til bjornkn: Alt det jeg har skrevet ovenfor forutsetter naturligvis at også andre oppfører seg. Endret 30. mars 2006 av pietk75 Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Du kunne jo sjekket kalenderen først også, moestue... Men jeg hadde nok syntes det var litt morsommere om du hadde stått i kø utenfor Japan Foto et par timer før du oppdaget hvilken dag det var.. Kanskje litt ufint å narre flere dager på forhånd, men for å si med reklamen - fordi du fortjener det... Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Det er mulig jeg har vært litt krass i noen av innleggene, men jeg er ikke det i virkeligheten. Jeg beklager min oppførsel da Bjornkn kom med feilaktige opplysninger, men jeg synes hans oppførsel, hvor han prøver å lure meg, ikke hører hjemme i et forum som dette. Tilbake til topic. Jeg var innom Japan Photo etter å ha lest kundeavisen. Casio EX-P700 hadde de ikke inne, kun i Bogstadveien. Heller ikke Canon IXUS 700 var på lager i Sandvika, men fikk prøve det nye IXUS 60 som er mye av det samme. Selgeren derimot hadde hatt IXUS 700 og sa det var et knallkamera. Han hadde riktignok konvertert til speilrefleks, og mente IXUS 700 er det beste av de jeg har nevnt. Mulig han sier dette fordi han selv er Canon tilhenger, men tror nok det er et godt kamera. Det er som nevnt på tilbud til 2499 kr, og 1GB minnebrikke er også på tilbud til 499. Og pruter jeg litt får jeg med en veske på kjøpet og sprekker ikke budsjettet mit. Hva sier dere? F10 eller IXUS 700? Eller ingen av dem? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Nå er det mulig at jeg snakker over min forstand, men ingen Ixus kommer opp mot F10 i bildekvalitet. Ingen av dem jeg har sett bilder fra i alle fall. Canon-fans har en tendens til å være ekstremt merketro. Endret 30. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 En sammenlikning: http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf10zoom/page6.asp http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf10zoom/page7.asp Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 En sammenlikning:http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf10zoom/page6.asp http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf10zoom/page7.asp 5840721[/snapback] Ingen tvil om at Fuji'en vinner den testen. Man må i tillegg huske på at kraftig skarping i kamera umuliggjør forstørrelser over et visst format, mens du med F10 kan velge graden av skarping selv (i større grad). Det er altid bedre å skarpe i Photoshop, enn å overlate den jobben til en chip i kamera. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Var akkurat det jeg regnet med. IXUS serien er litt for kompakte til å kunne konkurrere med de mer avanserte og større kompaktkameraene. Hva med Casio EX-P700? Da jeg spurte mannen på Japan Photo at jeg er ute etter et kamera til ca 2000-2500 kr, sa han at nesten alle kameraene var like gode i den prisklassen, og det var svært få forskjeller på bildene. Han mente forskjellene lå i design, materiale, skjerm og andre funksjoner. Skal jeg tro på han? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Vanskelig nett. Trippelpost. Endret 30. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Vanskelig nett. Trippelpost. Endret 30. mars 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Skal jeg tro på han? Det skal du ikke tro på. Jeg har sett store variasjoner i bildekvalitet på aparater i denne klassen, og det ser du jo selv ut fra den testen. Den sensoren til Fuji er overlegen det som de andre leverer i prisklassen, og de har etterbehandling av bildene som er mer seriøs. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hva med Casio EX-P700? Gammelt og utdatert? Lenke til kommentar
sarom Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Var akkurat det jeg regnet med. IXUS serien er litt for kompakte til å kunne konkurrere med de mer avanserte og større kompaktkameraene. Hva med Casio EX-P700? Da jeg spurte mannen på Japan Photo at jeg er ute etter et kamera til ca 2000-2500 kr, sa han at nesten alle kameraene var like gode i den prisklassen, og det var svært få forskjeller på bildene. Han mente forskjellene lå i design, materiale, skjerm og andre funksjoner. Skal jeg tro på han? 5840911[/snapback] Hvis du kun skal skrive ut bilder i 10x13 er alle kameraene stort sett like gode. Det er når du skal skrive ut store bilder eller ta utsnitt at du ser forskjellen. Så forresten at det sto over her at Japan-Photo ikke selger Fujifilm. Mulig de ikke selger det nå, men jeg kjøpte mitt første Fujifilm-kamera i Japan Photo butikken som lå ved Jernbanetorget i Oslo. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Var akkurat det jeg regnet med. IXUS serien er litt for kompakte til å kunne konkurrere med de mer avanserte og større kompaktkameraene. Hva med Casio EX-P700? Da jeg spurte mannen på Japan Photo at jeg er ute etter et kamera til ca 2000-2500 kr, sa han at nesten alle kameraene var like gode i den prisklassen, og det var svært få forskjeller på bildene. Han mente forskjellene lå i design, materiale, skjerm og andre funksjoner. Skal jeg tro på han? 5840911[/snapback] Hvis du kun skal skrive ut bilder i 10x13 er alle kameraene stort sett like gode. Det er når du skal skrive ut store bilder eller ta utsnitt at du ser forskjellen. Så forresten at det sto over her at Japan-Photo ikke selger Fujifilm. Mulig de ikke selger det nå, men jeg kjøpte mitt første Fujifilm-kamera i Japan Photo butikken som lå ved Jernbanetorget i Oslo. 5841414[/snapback] Mannen jeg snakket med sa at de holder seg langt unna Fujifilm (for en tåplig kommentar). Stemmer sikkert at de solgt det før. Hender jo at butikker bytter merke pga problemer som ikke nødvendigvis har noe med varen å gjøre.. Men on-topic.. har noen erfaringer med Casio EX-P700? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Mannen jeg snakket med sa at de holder seg langt unna Fujifilm (for en tåplig kommentar). Stemmer sikkert at de solgt det før. Hender jo at butikker bytter merke pga problemer som ikke nødvendigvis har noe med varen å gjøre.. Men on-topic.. har noen erfaringer med Casio EX-P700? 5841466[/snapback] Det virker som om JP har hatt en disputt med Fuji om avanse og slikt, og har derfor kuttet dem ut. Kjenner i alle fall ingen som har hatt problemer med Fuji, og har heller aldri lest om noe slik. P700 har glimrende optikk (fra Canons G-serie), men om det er like bra som et G-kamera skal være usagt. De har i hvertfall et mye høyere støynivå enn F10, men kan skilte med optisk søker og et ganske sexy design. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Ja jeg synes og utseende er ganske kult. Det ser ut som det er et bedre kamera enn F10, men tanke på robust utseende (100% metallhus) og litt klumpete og stor optikk. Vurderer dette sterkt. God batteritid er det og. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Ja jeg synes og utseende er ganske kult. Det ser ut som det er et bedre kamera enn F10, men tanke på robust utseende (100% metallhus) og litt klumpete og stor optikk. Vurderer dette sterkt. God batteritid er det og. 5841716[/snapback] Husk at skinnet kan bedra. F10 ser langt fra så bra ut som det faktisk er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå