HansHG Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Kjøpte meg nytt kabinett til pc'n her omdagen da jeg driver og oppgraderer pc'n litt. Bytta over hardware, hovedkort, grafikkort og harddisker. Har hatt vannkjøling på denne når den sto i det gammle kabinettetm men det flyttet jeg ikke over ettersom jeg skal bytte ut noen av de komponentene også. Altså satte jeg på ei kjøleribbe og vifte på prosessoren nå. Startet opp pc'n og alt funker fint, til jeg kommer der pc'n begynner å laste inn windows. Der det står windows xp professional og den lite blå strek som går fra venstre til høyre under. Den streken går en gang så blir skjermen svart, ingen ting skjer. Første jeg gjorde var å resette CMOS/bios ettersom jeg har overklokket. PC'n oppførte seg akkurat likt. Tok så å formaterte harddisken og la inn xp på nytt, etter innstalasjonen når den skal ikke i xp og den samme logoen kommer opp bare att det står vent litt under eller noe så stopper alt opp og skjermen blir svart. Noen som har peiling på hva dette kan være ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei! Har du prøvd å komme inn i sikkermodus? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 prøv og trykk F8 under oppstart, og velg "siste fungerende konfigurasjon (siste innnstillinger som virket ) jeg pleier og få det problemet når jeg bytter skjerm mellom pc'en min og pappa sine Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg kommer inn i sikkermodus ja ikke noe problem det. Men når jeg prøver å starte opp i normal modus eller sist fungerende konfigurasjon så blir det bare svart skjerm når den blåe streken under xp logoen har gått en gang. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Haha... fant ut av hva som var feil Jeg hadde nok satt resetsw tilkoblinga en pinne feil. Tok den av å alt funker som normalt ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå