tom-ass Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Har en feil i Outlook Ekspress, Får ikke sendt meldinger, får denne feilmeldingen opp: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.bbnett.no', Server: 'mail.bbnett.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 relay not permitted', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79 Noen som vet hva feilkoden betyr? Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Har en feil i Outlook Ekspress, Får ikke sendt meldinger, får denne feilmeldingen opp: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'mail.bbnett.no', Server: 'mail.bbnett.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '550 relay not permitted', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 550, Feilkode: 0x800CCC79 Noen som vet hva feilkoden betyr? 5826948[/snapback] Hei! Jeg hadde akkuratt dette problemet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=496103&hl= Jeg gikk inn på: Verktøy>Kontoer>Velg din epostkonto>Egenskaper>Servere>Huk av for: min server krever godkjenning, og "bruk like innstillinger for innkommende epost. Da gikk det hos meg. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg tror du kan få denne feilen hvis du prøver å sende via en annen mail server enn den ISP du er koblet opp mot. Er du koblet opp mot bbnett når du får denne meldingen? Se mer her: http://office.microsoft.com/en-us/assistan...1128331033.aspx Lenke til kommentar
tom-ass Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg gikk inn på: Verktøy>Kontoer>Velg din epostkonto>Egenskaper>Servere>Huk av for: min server krever godkjenning, og "bruk like innstillinger for innkommende epost. Hjelper ikke. Jeg tror du kan få denne feilen hvis du prøver å sende via en annen mail server enn den ISP du er koblet opp mot. Er du koblet opp mot bbnett når du får denne meldingen? Jeg har kun bbnett-bredbånd. Har ikke telefon eller noe annet enn bbnett-linje. Sendte mail til bbnett med dette svaret: Grunnen til at denne feilmeldingen kommer er - enten at du sender en mail ifra en maskin som ikke er tilkoblet vår internettaksess (eks kjører internett via telenor) - Pcen din har en lokal brannmur som blokkerer smtp - Du er ikke tilkoblet nettverket. - Mail konto oppsettet står til å bruke en annen oppkobling en eidsiva bredbånd (eks at når du trykker send og motta så kobler pcen seg op via isdn ) Lenke til kommentar
micber Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Heisann Jeg får det samme problemet: Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerene bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er tb*******@online.no. Emne 'Fw: Bestilling av Nettbank 1 AR-Bank', Konto 'Michael Berglund', Server 'smtp.lyse.net', Protokoll: SMTP, svar fra server: '554 5.7.1 <tb******@online.no>: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): .Nei, Serverfeil: 554, Feilkode: 0x800CCC79 Håper noen kan hjelpe.. Lenke til kommentar
tom-ass Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Det var faktisk modemet mitt som var i uorden. Jeg fikk nytt av eidsiva bredbånd, og da det ble montert virket det igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå