DE1 Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Heisann! Jeg var i USA, New York i høst og mens vi trasket rundt der så, så vi plutselig denne kirken... Vi tok bilde av den med denne fyren som bærer jorden opp mot kirken. Hva synes dere? (Veit det ble litt skevt osv.. ) Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg beklager, men jeg synes det var en dårlig ide å legge inn to motiver i samme bildet. Hadde du trukket deg litt tilbake og fått med enda mere "rot" hadde det kanskje vært bedre, for da hadde du fått med litt mer det kaoset New York egentlig er? Dessuten er spirene kuttet i toppen. Den kirka (St. Patricks?) er forøvrig et merkelig fenomen. Jeg vet ikke om den ble bygd før eller etter skyskraperne som omkranser den, men den ble ihvertfall ikke bygd samtidig som andre gotiske katedraler her i Europa). Uansett er det ganske komisk hvordan den gotiske katedralen, som i sin tid ble bygd for å være det mest utrolig himmelstrebende mennesket kunne oppvise, nå blir fullstendig overskygget av alle de høye skyskraperne rundt. Kanskje det er et symbol på hvordan Mammon har overtatt etter kirken? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg ville også flyttet kamera lenger bakover, for å få med mer av skyskraperene. I utgangspunktet en god idè, som kunne blitt enda bedre. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg beklager, men jeg synes det var en dårlig ide å legge inn to motiver i samme bildet. Hadde du trukket deg litt tilbake og fått med enda mere "rot" hadde det kanskje vært bedre, for da hadde du fått med litt mer det kaoset New York egentlig er? Dessuten er spirene kuttet i toppen. Den kirka (St. Patricks?) er forøvrig et merkelig fenomen. Jeg vet ikke om den ble bygd før eller etter skyskraperne som omkranser den, men den ble ihvertfall ikke bygd samtidig som andre gotiske katedraler her i Europa). Uansett er det ganske komisk hvordan den gotiske katedralen, som i sin tid ble bygd for å være det mest utrolig himmelstrebende mennesket kunne oppvise, nå blir fullstendig overskygget av alle de høye skyskraperne rundt. Kanskje det er et symbol på hvordan Mammon har overtatt etter kirken? 5827001[/snapback] Mutter tok bilde av bare kirken, sånn kjedelig fra siden.. også kom det en amerikaner som sa at hvis jeg gikk lenger bak (kommer ikke lenger bak) så ville jeg få med Guden (Atlas?) som går mot kirken med jorden på sine skuldre... Jeg var positiv til tanken, men det var kanskje ikke så bra Jeg ville også flyttet kamera lenger bakover, for å få med mer av skyskraperene. I utgangspunktet en god idè, som kunne blitt enda bedre. 5827019[/snapback] Får det som sagt ikke lenger bak.. jeg står inne i en bygning... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Bra fotografert og bra motiver, men dessverre dreper de hverandre. Her har vi to ting som slåss om oppmerksomheten, og det blir litt forvirrende. Bortsett fra det er det et fint minne å ha i samlingen. Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Den fyren som bærer verden kunne du utelatt,den ødela endel av bilde. Men bilde i seg selv er veldig pent da Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Bedre? Edit: Utenom at den er veldig skev osv... Endret 28. mars 2006 av DE1 Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Den kirka (St. Patricks?) er forøvrig et merkelig fenomen. Jeg vet ikke om den ble bygd før eller etter skyskraperne som omkranser den, men den ble ihvertfall ikke bygd samtidig som andre gotiske katedraler her i Europa). 5827001[/snapback] Den ble ferdig i 1879 tror jeg, altså en god stund før skyskraperne rundt den. Tommy Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Helt greit at den er skjev i dette bildet. Det er veldig fallende linjer uansett, grunnet perspektivet. Liker den klart bedre enn første variant, fordi kontrasten kommer bedre frem her. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Ja, ok.... takk for meningene deres! Lenke til kommentar
monkeyboogie Skrevet 28. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2006 Bilde ble veldig pent uten den jordkloden framfor Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 29. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2006 Joda, enig i at det ble mye bedre. Mulig at jeg henger meg for mye opp i en spesiell måte å se dette motivet på, men jeg savner fortsatt sammenhengen kirken står i, som får den til å se ut som en lilleputt-katedral selv om spirene er 100m høye. Som dette bildet viser, for de som ikke har vært der, eller har sett andre bilder av den sammen med naboene: http://www.globosapiens.net/data/reportpix...port-1079-7.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå