mandela Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Kompis av meg har bestilt NGT bredbånd, NGT ringte ham og sa at linja var aktivert på fredag ettermiddag. Man må visst aktivere den også fra sin pc. Problemet er at dsl synch lampa i modemet lyser ikke og siden aktivering.nextgentel.no ikke kommer opp. Han har snakket med support (30 min venting) og fyren sa han skulle ringe tilbake, noe han ikke har gjort. Han prøvde å ringe NGT support i dag også, men etter 45 min venting hadde han ikke mer tid til å vente... Har vært hos han og sjekket, alt er koblet riktig. Modemet er en netopia 3551 forresten. Noen som har vært borti dette eller kan gi relevant hjelp & tips? Endret 28. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 så dere er 100% sikre på at modemet står først, og ikke sammen med, eller sammen med telefoner på linjen? Har dere og prøvd å koble ut alt, og bare ha modemet i ved det første intaket? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 De har en gammel telefon der slik at den ble koblet på utsiden av inntaket (utenpå den hvite kontakten som fulgte med, "line" ble koblet inn i denne hvite kontakten og til "line" i splitteren). Har prøvd også uten telefon slik at kabelen gikk fra inntaket til splitterens "line" og deretter en kabel fra "adsl" på splittern til modemet. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Har samme problemet med min SHDSL fra NextGentel. sync lampen datt ut helt, og etter mye om og men, mente nextgentel at det var feil i sentralen. Nextgentel er egentlig ganske utrolig for når jeg ringte inn og bestillte SHDSL fra dem så fortalte jeg at jeg var avhengig av å kunne konfigurere routeren slik at radmin programmene mine fungerte etc. Dette skulle ikke være noe problem. Fikk først tilsendt en Cisco 828 som selvfølgelig var "helt" låst og som ikke lot seg konfigurere opp. Ringte inn og spurte om jeg ikke kunne få tilsendt en netopia ettersom jeg visste at denne kunne konfigureres opp slik jeg ville. Det var ingen problem og de sendte ut en router. Problemet var at det ikke kom noen Netopia men en Thompson router. Denne har syncen aldri fungert på. Jeg ringte inn på nytt og fortalte at jeg skulle få en netopia men fikk en thompson istedenfor. Nå ble det testing fram og tilbake hvor de fant ut at det må ha skjedd en glipp fra deres side og at enda en router skulle sendes ut. Nå skulle jeg "hvertfall" få tilsendt en netopia. Joda Thompson routeren dukket opp nok igjen, og syncen datt som den forrige. Har sendt 5 skriftelige klager uten å få et eneste svar. Det eneste svaret jeg har fått fra Nextgentel er at jeg har fått tilsendt "hele" 3 routere og at dette er Nextgentels eiendom og at jeg snarest må returnere 2 av dem. Sitter per dags dato på snart 5 måned uten å ha fått ordnet opp. Det å komme igjennom til Nextgentel er i seg selv et mareritt, men den hjelpen du faktisk får der fungerer overhodet ikke. Jeg kan ikke skjønne at de kan sende meg 3 routere som ikke fungerer som jeg har bedt om. Jeg har 2 ganger spesifisert at jeg "trenger" Netopia routeren men fått tilsendt noe helt annet. Kommunikasjonen internt i Nextgentel må jo være helt tragisk. Jeg har hvertfall lært at det billigste ikke alltid er det beste og kommer i fremtiden ALDRI til å bli kunde der igjen. Dette ble veldig off-topic men det er faktisk mulig at den routeren som du har fått tilsendt ikke fungerer så godt mot sentralen. Hadde samme problemet med begge de Thompson routerene mine og sitter fortsatt på Cisco p.g.a ingen i nextgentel gidder å ta kundene litt seriøst. Edit: Kan forøvrig fortelle at samtidig som jeg tuklet med problemene mine med routerene hadde min mor samme problemet. Hun har ADSL fra nextgentel og fikk beskjed om at den nye typen Zyxel Prestige 600 series hadde noen barnesykdommer enda, og at de skulle sende henner en ny router. En Netopia av noe slag. Fikk tilsendt nok en Zyxel her og. Hennes problem var noe helt annet. klapp klapp nextgentel sier nå bare jeg. -z00l- Endret 28. mars 2006 av z00l Lenke til kommentar
deleder Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 De har en gammel telefon der slik at den ble koblet på utsiden av inntaket (utenpå den hvite kontakten som fulgte med, "line" ble koblet inn i denne hvite kontakten og til "line" i splitteren). Har prøvd også uten telefon slik at kabelen gikk fra inntaket til splitterens "line" og deretter en kabel fra "adsl" på splittern til modemet. 5826570[/snapback] Prøv helt uten splitter. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Prøv helt uten splitter. 5826616[/snapback] Takk, tenkte ikke på den muligheten. Er litt kjipt siden jeg anbefalte ham om å gå for den billigste løsningen, ngt, og overså all negativ kritikk selskapet har fått her på forumet selv har jeg tele2 med fast ip (som ngt kunder må betale for??) og det har alltid funket fint. Endret 28. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er det av typen 3 pins til "datakontakt"skonverter det er snakk om her? I så tilfelle så er ikke det en splitter. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 hm? det fulgte med en splitter (boks) med "line", "phone" og "adsl" innganger, en overgang fra gammel til ny type telefonuttak (tror jeg) og 2 kabler, en med "telefonendelser" på begge sidene og en med telefonendelse på ene siden og nettverksendelse på andre Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 http://www.usit.uio.no/it/hjemmekontor/ngt...em-oppsett.html Det gjelder å gjøre det enklest mulig når man har trøbbel. Kutt ut alt som ikke må være tilkoblet. Det er forøvrig rart at en ISP har kundeservice som ikke ringer tilbake når de lover å gjøre det. Det må være noe feil med ansvarsfølelsen hos de som jobber der. Lenke til kommentar
ktrmc Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 tror nettet til NGt er litt ustabilt om dagen. Har ikke hatt nett siden kl.7 i dag og feilen skal bli fikset en eller annen gang imorgen. Noe galt i sentralen sa kundeservice etter 45 min ventetid. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 har prøvd å koble direkte til veggen uten effekt. Har også prøvd å koble med de kablene som fulgte med på forskjellige måter. Hvor skal den eneste tykke endelsen (på den ene kabelen) kobles på? Det er to kabler, 1 med 3 pins tykkelse på begge ender og en med 3 pins og 4 pins endelse på hver sin ende. Hvor skal den 4 pinsen? Står ikke i manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå