Toxon Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvor finner jeg ut hva MAC-adressen til PC-en min er? Jeg har router. Er det mulig å gjøre slik at bare PC-en min kan koble opp til internett via routeren dersom jeg har MAC-adressen? Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvor finner jeg ut hva MAC-adressen til PC-en min er? Jeg har router. Er det mulig å gjøre slik at bare PC-en min kan koble opp til internett via routeren dersom jeg har MAC-adressen? 5826171[/snapback] Mac adressen finner du ved å dobbelklikke tilkoblingen -> Støtte -> Detaljer Du kan sette opp ruteren til å akseptere kun din egen mac adresse Lenke til kommentar
Booz Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 evt ipconfig /all i kommandolinjen Lenke til kommentar
Toxon Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Takk, skal dere ha! Jeg fant ut selv hvordan jeg kunne sperre ute alle bortsett fra min egen PC ved hjelp av MAC-adressen. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 MAC står ofte på en klistrelapp på kortet. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg har router. Er det mulig å gjøre slik at bare PC-en min kan koble opp til internett via routeren dersom jeg har MAC-adressen? 5826171[/snapback] Du kan setta opp at routeren kun skal godta tilkobling fra di MAC-adresse. Problemet er at MAC-adressa blir sendt i klartekst i alle pakkene du sender over trådalusnettet ditt. Å snappa opp ei pakke eller 1000 er lett. Å få sin egen pc til å oppgi den MAC-adressa ein nettopp snappa opp er ennå lettare. Det er med andre ord ein relativt usikker måte å prøva å stenga andre ute frå ditt nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå