Stigma Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har en server som står og putrer, og etterhvert har det samlet seg en del harddisker i denne. Forløbig står det 5 stk harddisker, og det har fungert fint, men nå kommer 2 ekstra (160 gig fra maxtor namm namm =) ) så jeg lurer på om Min Chieftech 340W er sterk nok til å holde disse 7, plus 2 kabinettvifter + normal CPU vifte... Ellers er det lite strømkrevende i maskinen, inkludert skermkort som er et passivt kjølt MX440.. Kan noen gi meg råd? (PS: skjelden at ALLE diskene står på samtidig selvfølgelig, men det hjelper jo at maskinen ikke rebooter om dette skulle skje =) ) Lenke til kommentar
TRS Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 tror nok den skal holde fint, men om du virkelig vil være sikker så kan du stikke på microplex og kjøpe en 520W :smile: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Problemet med mange disker er å få startet de opp. Motorer trekker vesentlig mer strøm i starten enn når de går. Derfor finnes serverkabinetter hvor power styres slik at diskene starter sekvensiellt. Man kan jo lage en enkel versjon med brytere som kobler inn 2-3 disker av gangen, og en bryter som holder HK reset. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Det finnes ofte en funksjon i bios som heter "delay HDD spinup". Sett den til forskjellig tid for hver harddisk så skal det gå fint. Harddisker trekker ca 20-30W i oppstarten men bare 5-10W ellers. Jeg tipper 340W skal holde helt fint. Du kan jo sjekke om spenningene er stabile på det nivået de skal være (Med et program) I tillegg kan du også sjekke hvor mange watt PC'n trekker med et multimeter. (Effekt = Spenning * Strøm) Mål på 230v-siden fordi det er vanskeligere å måle hver enkelt leder ut fra strømforsyningen. PS. Spørsmålet skulle vel vært: "Leverer strømforsyningen min nok effekt?" [ Denne Melding var redigert av: simen1 på 2002-09-26 14:34 ] Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Ikke nødvendigvis effekt. Disse enhetene bruker også strøm, og det er begrenset hvor mange ampere en PSU kan gi på +12V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå