Gå til innhold

salg av pc/kjøp av nye komponenter

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg startet nettopp opp Oblivion for første gang nå og fant rimelig fort ut at PC'n min kanskje ikke er hva den en gang var... :(

For å ta spesifikasjonene så har jeg:

Asus P4C800-E Deluxe

Intel P4 Northwood 2,8Ghz

RAM: PC3200, CL2.5, 1x 256mb, 1x 512mb (=768mb)

Sapphire ATI Radeon 9600XT 256mb

SB Audigy 2 lydkort

Samsung DVD-ROM 16x

Sony CD-brenner 24x/10x/40x

Lurte på om det fortsatt finnes håp for å få solgt denne PC'n til en mer eller mindre god pris?? forslag? :hmm:

Setter også veldig stor pris på om dere slenger med noen forslag til ny PC med det samme :p

På forhånd takk for svar!

Endret av Stig92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vet ikke helt om din prosessor egentlig vill kunne dra dette 7800gs kortet fullt ut, det danker iallefall ut dine 2.8 ghz

du trenger 512 ram til, minst.

3000kr er gjerne litt mye jeg ville prøvt evt.

https://prisguiden.no/product.php?product_id=40492

Sapphire Radeon X1600 Pro AGP 8X 256 MB

1174kr

og 512 ram til 340 kr

du kan jo alltids klokke din cpu og stille divider på minnet, hvis det er mulig.

så kan du jo senere heller ta en oppgradering til pci-e ddr2, eller noe sånt, dual core etc.

dette kortet har 12pixel pipes

7800gs har vel 20

dere må bare arrestere meg hvis dere er uenige

Lenke til kommentar

Men for å se bort fra den gamle PC'n, har noen et virkelig godt forslag til en gamer pc som kan kjøre spill som f.eks Oblivion med mer enn brukbar grafikk, som ikke koster skjorta? :hmm:

Tar imot alle forslag med stor takk!!

...føler liksom ikke at et X1600 Pro er et kort som kommer til å passe så godt til mitt bruk... :p

Endret av Stig92
Lenke til kommentar
Men for å se bort fra den gamle PC'n, har noen et virkelig godt forslag til en gamer pc som kan kjøre spill som f.eks Oblivion med mer enn brukbar grafikk, som ikke koster skjorta?  :hmm:

Tar imot alle forslag med stor takk!!

...føler liksom ikke at et X1600 Pro er et kort som kommer til å passe så godt til mitt bruk... :p

5826824[/snapback]

prøv deg på bruktmarkedet. mange som selger AGP toppkort der til billig penge.

http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=49599

det skjermkortet der er MYE bedere enn 1600 pro og siden du linket til 7800GS vil jeg tro at det er en sum du er villig til å betale med god margin. kortet er vel på det meste kun 5-10% bak 7800GS kortet og koster nesten bare halvparten.

selv var jeg så heldig å kjøpe ett 7800GTX til 2200,- på bruktmarkedet. kommer iløpet av uka tror jeg å siden jeg får lett solgt mitt 7800GT til 2k er det ikke alverden jeg må punge ut med.

Lenke til kommentar

Med det hovedkortet og den CPUn, skal du glatt klare 3.5 GHz, samme som meg. Jeg hadde det før (før det gikk i lufta, likte visst ikke at jeg plugget i en extern USB-disk). Et av de beste hovedkorta til OC. Putt i et kraftigere skjermkort (7800GS f.eks) og du er klar for resten av året. RAM er også billig om dagene, 1GB kan fås for rundt 600,- (Ser PS har tilbud, 1x512MB PC3200 til 299,-)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Boxedviftta holdt ikke for meg, det ble for varmt. Satte på en Zalman CNPS7000-AlCu, da gikk 3.5 GHz helt fint. Jeg klarer 3.6 GHz også, men da må jeg øke kjernespenningen ganske mye, litt for mye for min smak. Så jeg holder meg et hakk bak foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...