Daniel Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 http://dictionary.reference.com/search?q=default (Ja, jeg ser at _Julenissen_ allerede har limet inn det som står der.) Lenke til kommentar
Sindre Rudshaug Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Jeg og en lærer hadde en liten "diskusjon" på¨skolen idag. Jeg kom meg inn på et trådløst nettverk kalt "default". Så sier hun: "hvorfor kaller de et nettverk ødelagt?", så sier jeg: "ehmm.. default betyr da vel standard?" så hadde vi en liten diskusjon på dette. Så, noen som kan hjelpe meg? Ifølge oversettergreier på nettet betyr det standard, men jeg er ikke helt sikker. Vet du hva default betyr? Default i økonomiske termer betyr at man ikke klarer å gjøre opp for seg, man feiler på å betale tilbake gjelda si. " In finance, default is failure to meet the legal obligations (or conditions) of a loan,[1] for example when a home buyer fails to make a mortgage payment, or when a corporation or government fails to pay a bond which has reached maturity. A national or sovereign default is the failure or refusal of a government to repay its national debt. The biggest private default in history is Lehman Brothers, with over $600 billion when it filed for bankruptcy in 2008. The biggest sovereign default is Greece, with $138 billion in March 2012.[2]" Kanskje der hun hadde det fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå