TeggY Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg og en lærer hadde en liten "diskusjon" på¨skolen idag. Jeg kom meg inn på et trådløst nettverk kalt "default". Så sier hun: "hvorfor kaller de et nettverk ødelagt?", så sier jeg: "ehmm.. default betyr da vel standard?" så hadde vi en liten diskusjon på dette. Så, noen som kan hjelpe meg? Ifølge oversettergreier på nettet betyr det standard, men jeg er ikke helt sikker. Vet du hva default betyr? Lenke til kommentar
cre8ive Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 hehe, læreren din var litt på bærtur. Default betyr normal/standar Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Nettop, 'default' er 'Standard', du har helt rett Brukes gjerne som standard på mange rutere, og det er mange som ikke har endret det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Clue: default - (edb) standard el verb. ikke holde sitt ord, ikke oppfylle en plikt Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Normalinstillinger, i teknisk sammenheng iallefall. Som i "by default" som da betyr slik du fikk den. Eller noe sånt. Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Ja, det er ca akkurat dette jeg har sagt:P Men, hva får dere ut av disse setningene? failure to do sth that must be done by law, especially paying a debt: the company is in default on the loan og a game or competition can be won by default i mine øyne ser det ikke helt rett ut, med tanke på at hun sa at default betyr ødelagt, men det skal sies at jeg bare er 15 år, så det kan være engelsken min det er noe galt med Edit: glemte en del Endret 28. mars 2006 av TeggY Lenke til kommentar
The Erland Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 a game or competition can be won by default 5826199[/snapback] Nå er jeg ikke helt sikker, men tror at det her betyr at hvis et lag ikke møter opp til en konkuranse, vinner de andre laget "by default". Dette blir annen betydning av ordet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 a game or competition can be won by default 5826199[/snapback] Nå er jeg ikke helt sikker, men tror at det her betyr at hvis et lag ikke møter opp til en konkuranse, vinner de andre laget "by default". Dette blir annen betydning av ordet. 5826227[/snapback] by default i den sammenhengen vil jeg tro betyr walkover, ergo at man får gratispoeng ved at motstanderen trekker seg eller ikke er til stede. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Tenk "de-fault". Direkte oversatt til norsk blir det "ikkefeilende". Antagelig betyr det nøyaktig det samme som "failsafe". Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 hun tenkte sikkert på defect.. 2 Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 default er "feil" på fransk iallefall:PP Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 "votekick successful by default. Player left" ? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 "default" er standard. Maaaange nettverk i oslo som har det som navn. For ikke og snakke om hvor mange som ikke har kryptering. Kjekkt med psp i oslo Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 1. Failure to perform a task or fulfill an obligation, especially failure to meet a financial obligation: in default on a loan. 2. Law. Failure to make a required court appearance. 3. The failure of one or more competitors or teams to participate in a contest: won the championship by default. 4. 1. Computer Science. A particular setting or value for a variable that is assigned automatically by an operating system and remains in effect unless canceled or overridden by the operator: changed the default for the font in the word processing program. 2. A situation or condition that obtains in the absence of active intervention. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 bra beskrivelse julenissen. ps: julenissen er en nisse som juler opp folk. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) 1. Failure to perform a task or fulfill an obligation, especially failure to meet a financial obligation: in default on a loan. 2. Law. Failure to make a required court appearance. 3. The failure of one or more competitors or teams to participate in a contest: won the championship by default. 4. 1. Computer Science. A particular setting or value for a variable that is assigned automatically by an operating system and remains in effect unless canceled or overridden by the operator: changed the default for the font in the word processing program. 2. A situation or condition that obtains in the absence of active intervention. 5829398[/snapback] Bra noen fikk fram at en del ord har flere betydninger Edit: Dere har begge rett, Jackpot Endret 29. mars 2006 av Fantasy6 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Default på andre språk: Nederlandsk: Gebrek Fransk: Défaut Tysk: Rückstellung Gresk: Προεπιλογή Italiensk: Difetto Portugisisk: Defeito Russisk: Невыполнение обязательства Spansk: Defecto ... da føler jeg at jeg har bidratt litt også! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Og ikke minst at "fault" bl.a. betyr: feil, mangel Kan være dette læreren siktig til.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Spansk: Defecto 5830149[/snapback] Defecto = defekt = ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå