obos Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Heisann alle sammen nå er det min tur å kjøpe meg en ny stasjonær pc. Jeg har lest litt rundt og kom frem til disse komponentene: Kabinett: Lian-Li - PC6070BSCAND kr 1 295 Lian-Li PSU: MIST500BHE12R2 kr 895 PSU CPU vifte: Scythe SCNJ-1000 Ninja kr 395 CPU vifte Grafikkort: Gainward GeForce 7900GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"BP7900GT-256-TV-DD" kr 2 894 Grafikkort Hovedkort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939 kr 1 400 Hovedkort Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket 939 kr 3 095 Prosessor Lydkort: creative x-fi extreme music kr 980 Lydkort Ram: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB kr 1 384 Minne Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM kr 754 Harddisk DVD-brenner:NEC DVD-brenner ND-3550 kr 378 Brenner Skjerm: NEC 19" LCD MultiSync 90GX2 Gaming kr 3 850 Skjerm Sum: kr 17 320 Maskinen skal bare bruke til kontor/spilling. Litt spilling men mest til kontorarbeid, og jeg vet at grafikkortet er litt overkill men men . Første prit. er at den skal være stillegående. Jeg vet at vifte som følger med til grafikkortet er litt ekstrem men ifølge microplex så har de ikke fått inn vifte som er beregnet for 7900GT enda. Derfor venter jeg med å kjøpe en "ekstra" vifte. Kom gjerne med innspill. Jeg trenger virkelig deres hjelp. Takker og bukker hvis noen kan hjelpe meg Prisklasse.... rundt 17 tusen kr Endret 3. april 2006 av obos Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 En fin huskeregel er at: Amd Athlon 64 passer på 939 hovedkort PC3200 RAM støttes av de fleste(Alle?) 939 hovedkort S-ATA harddisk støttes av mange, om ikke alle, 939 hovedkort PCi-Express skjermkort støttes av de fleste 939 hovedkort Samme med lydkort, mus, brenner Kabinettet må, i ditt tilfelle, være ATX formfaktor. Det ser du lett på spesifikasjonene. Samme med strømforsyningen CPU-viften må "ligge under" 939 CPU-er. Stemmer ikke dette? Ellers syns jeg det er litt overkill å bruke så mye penger på en PC som skal brukes bare litt på spilling, om du skjønner! Lenke til kommentar
obos Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) En fin huskeregel er at:Amd Athlon 64 passer på 939 hovedkort - checked PC3200 RAM støttes av de fleste(Alle?) 939 hovedkort S-ATA harddisk støttes av mange, om ikke alle, 939 hovedkort - checked PCi-Express skjermkort støttes av de fleste 939 hovedkort Samme med lydkort, mus, brenner Kabinettet må, i ditt tilfelle, være ATX formfaktor. Det ser du lett på spesifikasjonene. Samme med strømforsyningen - checked CPU-viften må "ligge under" 939 CPU-er. Stemmer ikke dette? Ellers syns jeg det er litt overkill å bruke så mye penger på en PC som skal brukes bare litt på spilling, om du skjønner! 5825995[/snapback] * Hovedkortet som jeg har valgt støtter ATA og/el. SATA RAID. * CPU-vifte som jeg har valgt støtter: Athlon 64/ Athlon 64 FX/ Athlon X2 (Socket 754/939/940) * Kabinett er ATX form Endret 28. mars 2006 av obos Lenke til kommentar
Mathiasman Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Da passer nok systemet Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Alt ser bra ut. Men du bør vurdere å montere en vifte på schyten(CPU-kjøleren.) Kabbinettet er helt klart et bra valg for stillhet, samme med Misten. Jeg er dog litt usikker på om misten klarer å drive alt, men det skal den tenker jeg. Disken har fått masse god kritikk,den er så absolutt stille. Hket kan vurderes å byttes mot et Deluxe, disse har en fin bundle , du taper ikke mye ytelse fra Premium->Deluxe, samtidig som du sparer noen kroner. Mathias: Hva er det du babler om? Han spurte om innspill, dette betyr at du skal hjelpe han med bytte av deler, osv. Ikke få alt inn med teskje, men det du skrev stemmer vel, men litt unøvendig synst jeg. Men for all del, skriv det du ønsker. ---- Trådstarter: Jeg har igrunn ingenting å utsette på oppsettet, utenom du kunne "nedgradert" hk littegranne. Og husk en vifte på det digre beistet av en CPU-kjøler. Jeg kan ikke si noe angående skjermen, grunnet at jeg aldri har hatt en LCD, jeg holder meg til CRT ut tiåret. Edit: Brenneren du har valgt, er OEM, dette betyr at du må kjøpe med Programvare, jeg ser ikke at du har ført det opp på listen, så enten må du bytte brenner, eller så må du kjøpe med programvare Edit2: Fy søren til smilie bruk Endret 28. mars 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
obos Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hket kan vurderes å byttes mot et Deluxe, disse har en fin bundle , du taper ikke mye ytelse fra Premium->Deluxe, samtidig som du sparer noen kroner. 5826248[/snapback] hva med denne istedet? Deluxe funker denne? Grunnen til at jeg spør mye er fordi jeg er helt grønn er det noen som har erfaring med MIST (den som jeg har valgt)? takler den eller er den for svak? Endret 28. mars 2006 av obos Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Eg har en slik Mist i min PC med 8 harddisker, dvd-spiller, dvd-brenner, Opteron 170 overklokket til 2900mhz, Geforce 7800GTX overklokket til 490/1380mhz, vannkjøling og tilsammen 8 vifter. PC er dønn stabil, eg har ingen problemer med strømforsyningen ihvertfall Så den kan du trygt velge Når du først skal bruke så mye penger på en ny PC synest eg du bør spandere på deg en dualcore CPU. X2 4200+ er ett godt valg. Endret 28. mars 2006 av Dragavon Lenke til kommentar
obos Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Når du først skal bruke så mye penger på en ny PC synest eg du bør spandere på deg en dualcore CPU. X2 4200+ er ett godt valg. 5826425[/snapback] har du noen forslag? Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Dravagon: Han hadde jo en 4200+ .. trådstarter: Vis du klarte å lage hele oppsettet i starten selv, så er du ikke grønn på hva som passer sammen ihvertfall. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er vel ikke noe sjakktrekk å degradere fra premium til deluxe om du vil ha en stille maskin. Premium=passivt kjølt Deluxe=chipset vifte. (bortsett fra versjonen til 1700kr som også er passivt kjølt) Om du vil spare noen kroner så er det kanskje ikke så dumt å satse på et Asrock HK som også er passivt kjølt. (dual SATA II (uten sli)/SLI32/SLI) Var da heller ikke rare prisforskjellen på de to kortene du tjente 100 kr med å bytte til en annen butikk! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Oja, kom ikke på den forskjellen jeg... heisann skrudde tilbake tiden og forandre sjakktrekket ... Så ta premium du. Lenke til kommentar
obos Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 takker og bukker folkens da bestiller jeg varene idag. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Dravagon: Han hadde jo en 4200+ .. 5826566[/snapback] Og du skjønner ikkje kva "edit"-knappen kan brukes til ser eg Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Dravagon: Han hadde jo en 4200+ .. 5826566[/snapback] Og du skjønner ikkje kva "edit"-knappen kan brukes til ser eg 5830767[/snapback] .. Vel, han hadd een 4200+ lenge før du entra tråden, men du kan jo ha vært inne før meg, men ikke replya... Uansett, obos: Bestill du, og husk antistatisk armbånd, og stå IKKE på et teppe med ullsokker og ullgenser mens du monterer Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 .. Vel, han hadd een 4200+ lenge før du entra tråden, men du kan jo ha vært inne før meg, men ikke replya... 5832272[/snapback] Når eg skreiv innlegget mitt stod der A64 3700+. Nemlig! Lenke til kommentar
obos Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Dravagon: Han hadde jo en 4200+ .. 5826566[/snapback] Uansett, obos: Bestill du, og husk antistatisk armbånd, og stå IKKE på et teppe med ullsokker og ullgenser mens du monterer 5832272[/snapback] et dum spm men hvor får jeg kjøpt en antistatisk armbånd? clas? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 De fleste nettbutikker selger det. Om det er nødvendig er et annet spørsmål, men det er vel et greit sikkerhetstiltak. Lenke:Netshop antistatisk armlenke Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 skaff deg en vf900 til skjermkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå