Gå til innhold

Duger dette til spilling (geforce 6500)

cholas1

Anbefalte innlegg

Hei,

leser i skjermkortguiden at 6600GT er minimumsløsning for spillere med beskjedne krav. Vil det si at et kort som feks det nedefor ikke vil duge?

(dette er det rimeligste kortet jeg fant som hadde 'eget' minne)

Gainward GeForce 6500 256MB DDRII, PCI-Express,"Ultra/1580PCX TV-DVI"

Har lite erfaring med spill, tenker at det bør gå an å redusere oppløsning og effekter som antialiasing mm for å 'dra rundt' spill. Føler at jeg slett ikke har behov for 190fps heller :)

noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå heller for 6600GT eller x1600pro, er vell ikkje så dyrt? :p

5826721[/snapback]

De vil såvidt jeg kan se ligge i hvertfall 1000 kr høyere i pris, og det er mer enn jeg gidder å bruke i denne omgang :!: I tillegg vil jeg gjerne ha en vifteløs løsning...

Ellers er jeg også generelt interessert i å vite hvor langt et slikt førstegenerasjonskort rekker for dagens spill...

Lenke til kommentar
De vil såvidt jeg kan se ligge i hvertfall 1000 kr høyere i pris, og det er mer enn jeg gidder å bruke i denne omgang  :!:  I tillegg vil jeg gjerne ha en vifteløs løsning...

5829218[/snapback]

For 200kr får du rett og slett ikke skjermkort du kan spille med. (Jeg ser bort i fra tetris, kabal og minesveiper nå).

Hvis du går opp til 5-600kr så får man skjermkort man til nød kan spille med på laveste mulige innstillinger, men jeg vil ikke anbefale det. Jeg vil anbefale å karre deg opp til et geforce 7600GS (PCIe) til ca 1200kr eller geforce 6600GT (AGP) til ca 1200kr. Hvis du ikke vil bruke så mye på skjermkort så vil jeg rett og slett anbefale deg å putte pengene på sparegrisen til du har nok. De billigere skjermkortene er etter min mening bortkastede penger når målet er å gjøre PCen om til en PC du kan spille på.

Lenke til kommentar
For 200kr får du rett og slett ikke skjermkort du kan spille med. (Jeg ser bort i fra tetris, kabal og minesveiper nå).

Hvis du går opp til 5-600kr så får man skjermkort man til nød kan spille med på laveste mulige innstillinger, men jeg vil ikke anbefale det. Jeg vil anbefale å karre deg opp til et geforce 7600GS (PCIe) til ca 1200kr eller geforce 6600GT (AGP) til ca 1200kr. Hvis du ikke vil bruke så mye på skjermkort så vil jeg rett og slett anbefale deg å putte pengene på sparegrisen til du har nok. De billigere skjermkortene er etter min  mening bortkastede penger når målet er å gjøre PCen om til en PC du kan spille på.

5832049[/snapback]

Støttes :yes:

Lenke til kommentar

7600gs er mer en dobbelt så bra som det 6500

og kommer til å holde i god tid,

det kortet her til 1200kr har samme prosessor som 7600gt til minimum 1700kr

ikke ddr3 lavere mhz, vifteløst

12pixel 5 vertex unit

med det andre får du 8 pixel 3 vertex

så her er det så det holder til medium på alt og AA x4, mer eller mindre

veldig lukrativt budsjett kort

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=XFXGF76GSE

beste tilbud og 500mhz istedenfor 400mhz

pci-e 16x ikke agp!!!!!!!!!!!!!!!!

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Takk!

:)

(feil å bruke et enkelt innlegg på det?)

Ja, har sett at det finnes en extreme edition, som skal være noe bedre spekket, og ikke koster så mye mer

Forresten: FInnes det noen søkemotorer for hardware som lar deg søke mer detaljert på speks? Føler jeg vasser i kryptiske betegnelser og forkortelser. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...