geirthr Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Noen som bruker 3Com ADSL ruter mot NGT? Eller har andre typer adsl modem som er "selvkonfigurert"? Har litt problemer med å konfigurere modemet Kunne tenkt meg å få kontakt med noen som har fått det til å virke, da jeg jeg ikke får mitt 3Com adsl modem til å SYNC'e.. Endret 28. mars 2006 av geir-thr Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 tror ikke de lar deg bruke andre modem enn det de "leier ut" Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 tror ikke de lar deg bruke andre modem enn det de "leier ut" 5825936[/snapback] Jo det gjør de, men de gir ikke support til det. Lenke til kommentar
ktrmc Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg bruker Fritz!Box Wlan 7050 (modem/Wlanruter/Ip-fon) mot Nextgentel. Fungerer bra. Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg bruker Fritz!Box Wlan 7050 (modem/Wlanruter/Ip-fon) mot Nextgentel. Fungerer bra. 5826059[/snapback] Har du mulighet til å "ramse opp" de instillingene du har gjort? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Her ser du en generell oversikt over hvilke instillinger de forskjellige ISPene bruker: http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2600ge_internet.htm Personlig bruker jeg et Billion 7202G modem/router mot Bluecom. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Her ser du en generell oversikt over hvilke instillinger de forskjellige ISPene bruker: http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2600ge_internet.htm Personlig bruker jeg et Billion 7202G modem/router mot Bluecom. 5826265[/snapback] NB: NGT bytter fra PPPoA til PPPoE etterhvert. Min ADSL2+ bruker PPPoE. Lenke til kommentar
norhawk Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 NB: NGT bytter fra PPPoA til PPPoE etterhvert. Min ADSL2+ bruker PPPoE. 5827424[/snapback] Har det noen betydning? Ser min linje bruker PPPoA, så lenge du skaffer deg en router som støtter begge deler, bør det vel ikke by på problemer, eller er jeg helt på vidda nå? Sitter også med tanker om å sette opp egen router mot NGT, jeg er skitlei 516i'n som nærmest lever sitt eget lille liv.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har det noen betydning?Ser min linje bruker PPPoA, så lenge du skaffer deg en router som støtter begge deler, bør det vel ikke by på problemer, eller er jeg helt på vidda nå? 5836690[/snapback] PPPoA må termineres i modemet, PPPoE er mye enklere i så måte fordi der kan man skille på modem og router med pålogging. Med PPPoA må man ha passtrough hvis man selv ønsker og stå for routingen, har NGT fjernet DMZ eller default server som det kalles i Speedtouch-modemene? Det ville gjort samme nytten som passtrough i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Bruker Billion 7202GR2 modem/trådløs router mot NGT (PPPoA) - fungerer glimrende (modemet søker etter innstillinger på linjen, og konfigurerer seg selv) Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Jeg har kjøpt en Linksys WAG54GX2-E1. Fikk boksen opp å gå med engang. Har vel ikke noen erfaringer å dele med meg enda, da jeg har koblet den ned igjen. Grunnen for dette er at jeg venter på adsl2+ som skal komme om 1 uke. Var litt usikker på om det var lurt at det sto et "uorginalt" modem på linja når de setter meg over til adsl2+. Bruker PPPoA nå, men aner ikke hva det blir med adsl2+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå