Gå til innhold

har du peiling på ting som smeller? TRYKK HER!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Kjøp kruttlapper av typen med hundre skudd(men ikke av typen som er hvit på toppen).

2. Brett på langs så alle "kruttprikkene" sprekker.

3. Gjennta punkt 2 flere ganger om ønskelig.

4. Surr remsen(e) rundt en fyrstikk(helst ikke helt opp til svovelen).

5. Ta noen runder tape rundt.

6. Tenn på.

Om du ikke er langt nokk unna svovelen med kruttet, kan det hende du har under ett sekund på å komme deg bort. Ikke hold i "kinaputten", men fest den i noe. Hold bare i fyrstikkesken og dra den langs svovelen. Du kan evt. lage en lunte.

En litt sikrere måte er å surre kruttlappene om en tung nokk klinkekule og kaste den i noe hardt.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar

Tja du kan jo kjøpe noen fyrstikk esker, så klipper du av rispe sidene og limer de på innsiden av en fyrstikk eske. Klipper av tilstrekkelig med fyrstikk hoder og fyller stikke esken med de.

Så teiper du rundt med mye teip og værse god.

Knall den i bakken og det smeller brukbart høyt :w00t:

Lenke til kommentar

ta en fyrstikkside og legg den med rispesiden opp på en teipbit(på limesiden av teipen). så tar du og drysser fyrstikk-svovelet oppå,så mye du vil. så legger du en fyrstikkeske-side(klippet av) ned mot svovelet og legger deretter en teip over. så teiper du mange teiper på begge sidene,og den er klar til å slås på med hammer.

PS:vær forsiktig,det skal ike mer til å få den til å gå av en å antenne en fyrstikk!

skal du ha større smell skraper du av fyrstikk-svovelen på 5-10 fyrstikker og heller/stapper(forsiktig!) det oppi et rør,kan anbefale en nøkkel med hul stang.

dertter finner du en spiker som passer bra nedi,og setter den der. hiv den i bakken,hiv stein på den(sett den opp og treff med noe på spikeren).

men pass på,nøkkelen/røret sprenges i luften!

Lenke til kommentar

Har en bedre oppskrift på den kruttlapp-bomba :p

Brett på samme måte som JeffK sa.

Rull sammen 2 ruller ganske så hardt i en ball

Teip med markeringsteip ca ett lag og lag en lita lunte med maskeringsteip.

Tenn på og jeg vil garantere ett bra smell :p

Men dette var liksom gøy når jeg gikk i 4. klasse? :blush:

Jobba på ett blikkenslagerverksted der de hadde veldig mange skudd til boltepistol.

Tok ut alt kruttet fra skuddene og fyllte en fyrstikkeske.

Lagde lunte og satt fyr på.

En perfekt røykbombe som røykla hele bygget.. Var litt vanskelig å bortforklare :p

Lenke til kommentar

Noe gøy, og (antagelig) ikke überfarlig (med hilsen fra kjemilæreren min på vgs):

Fyll opp en ballong med knallgass (blanding hydrogen og oksygen 2:1, som i vann - kan skaffes ved elektrolyse av nettopp vann), knyt igjen og fest noen meter lunte. Tenn på, og la den stige opp.. opp... Kaboom! (ikke gjør dette i en type "borggård" - selv om du er langt unna så er ikke de i vinduene rundt. Denne type trang, høy "borggård" finnes på UiO, der hun studerte kjemi. Gjett hvor de sendte den opp...)

Bør IKKE gjøres i glassutstyr etc. pga splintfare. (Dobbelt) hørselsvern annbefales på det aller sterkeste.

Lenke til kommentar

Her er noe knall å lage :)

Ting du trenger:

1. Kunstgjødsel (som du får kjøpt på f.eks blomsterbutikker. Finn den med høyest innhold av nitrat)

2. Avis papir

3. Bomulls lunte

4. Diesel (eller annet ledende som kan brukes som lunte).

Lag en lomme i avispapiret og fyll på med gjødsel. Ta bomulls lunta og dynk den i diesel eller allen materie som leder flammer. Tenn på og spring som tykje var i hellene på deg. Kan love deg det smell alla carte :p

Lenke til kommentar

Ahh, den glade ungdom med kruttlapp-bomber... I stedet for klinkekule, surrer du remsene rundt en stein, type rund. Prøv å få dem til å sitte tight, men pass på likevel så de ikke går av i hendene, det kan svi. Så surrer du godt rundt med elektrikerteip, jo strammere jo bedre. Dette kan avstedkomme alt fra en lunken fis til et kjempebrak, alt etter hvor vellykket den er.

Er nok et tegn på at jeg begynner å bli gammel at jeg ikke tør å gjøre dette lenger...

Lenke til kommentar

Her ble det etterhvert noen lite gjennomtenkte tips. Ettersom ikke alle dessverre har like mye omløp i hodet som de av dere som allerede har svart, har jeg slettet noen innlegg i redsel for at nettopp disse skal finne frem til disse sidene.

Samtidig vet jeg at ikke alle kommer til å lese min advarsel her, så jeg velger å stenge tråden for sikkerhets skyld. Håper på forståelse for dette, med tanke på folk som handler før de tenker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...